دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مضمون سریال «ممنوعه» چه بود و چرا ممنوع شد؟
13
 سریال ممنوعه، ویژه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان است که سرمایه گذاری آن توسط صادق یاری صورت گرفته است.از روزهای اول تصویربرداری این سریال خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، آناهیتا درگاهی، مجید مظفری و آتیلا پسیانی جلوی دوربین رفته بودند و به...

سریال ممنوعه یک سریال ویژه نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان است که سرمایه گذاری آن توسط صادق یاری صورت گرفته است.از روزهای اول تصویربرداری این سریال خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، آناهیتا درگاهی، مجید مظفری و آتیلا پسیانی جلوی دوربین رفته بودند و به تازگی الهه حصاری و پژمان بازغی به جمع بازیگران این سریال اضافه شدند.

مجله دلگرم- ممنوعه را میتوان در نگاه و با مشاهده قسمت اول ، سریالی واقعا ممنوعه دانست. پر از ابهام ، پر از چیز هایی که ذهن مخاطب را به موارد خوب و مناسبی هدایت نمیکند.
این سریال که بازیگران بسیار شاخصی نیز دارد در صحنه ی اول برگزاری یک مسابقه ی بوکس غیر قانونی را نشان می دهد. مسابقه ای که در آن شخصیت اصلی داستان که این سریال را میخواهد روایت کند ، برنده می شود.

پس از مدتی همسری که پدرش برای او انتخاب کرده بود را طلاق می دهد. و به روش زندگی جدیدی که یک زندگی گروهی و به قول خودش پر از قوانین ممنوعه است روی می آورد.

ممنوعه را در نگاه اول میتوان داستانی پر از ممنوعه ها و نکات و حرف های بالای 18 سال، شوخی ها یا بهتر است گفت بازی هایی که میتوان آنها را جنسی خطاب کرد دانست.

در قسمت اول از این سریال کارگردان سعی داشته است تا مخاطبین را جذب این سریال کند و تا حد زیادی توانسته است این جذابیت داستان را برای مخاطبش به نمایش بگذارد. تا حدی میتوان قسمت اول این سریال را روی دور تند بر شمرد چرا که با سرعت زیادی داستان مسیری طولانی را در می نوردد. از شروع یک مسابقه بوکس غیر قانونی و پایان زندگی مشترک سامی با همسر اولش. از شروع یک دوستی و عشق تا پایان سریع و دعوا با عشق دومش تا سایر موارد جالب و جذاب سریال که نه تنها مخاطب را جذب داستان، بلکه معتاد داستان کرده و مخاطب را در داستان غرق میکند ، شاید شما هم پس از مشاهده قسمت اول این سریال حسی مبهم را در خود احساس کنید و این نشان از موفقیت کارگردان در جذاب کردن قسمت اول دارد.

فیلم ممنوعه، خلاصه سریال ممنوعه، ممنوع شدن ممنوعه
تصویری از سریال ممنوعه

سریال ممنوعه را میتوان روایت سامی از زندگی خودش دانست چرا که راوی داستان را از زبان سامی روایت میکند. با نوع شروعی که در قسمت اول اتفاق افتاد ، بنظر می رسد داستان قوی ای برای این سریال در پیش است. و احتمالا ممنوعه را بتوان یکی دیگر از سریال های پرفروش دیگر شبکه نمایش خانگی دانست.که نه تنها طنز نیست بلکه شاید اندکی بتوان آن را درام نیز طبقه بندی کرد.

«ممنوعه» با واکنش‌های بسیاری از سوی مخاطبان مواجه شد که معتقد بودند این اثر در نمایش ناهنجاری‌ها خطوط قرمز را جابه‌جا کرده است. پس از آن و اعتراضی که در رسانه‌ها نیز نسبت به توزیع این اثر صورت گرفت، ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در سخنانی ضمن دفاع از این اثر اظهارداشت: به طور طبیعی وقتی موضوع یک سریال درباره آسیب‌های اجتماعی است و در این سریال بطور خاص ولنگاری و کژ رفتاری تعدادی جوان مطرح است فیلمنامه نویس ناگزیر است برای پی ریزی شخصیت و شالوده فکری آنها رفتارهای را طراحی کند که در زمره تخلفات و کنش‌های غیرمتعارف است و البته آنچه که مشاهده می‌شود، مصداق اشاعه ابتذال نیست و جنبه عبرت آموز آن مورد تاکید است!

او مخاطبان را به بردباری در مقابل این قبح‌شکنی‌ها دعوت کرده و تصریح کرد: به همین خاطر بیننده باید با بردباری در انتظار قسمت‌های بعدی مجموعه باشد تا فرجام و عاقبت سوء رفتار شخصیت‌ها و یا اصلاح و انابه آنها را در پرتو ارشادات و دلسوزی‌های خیرخواهانه شخصیت‌های مصلح داستانی نظاره‌گر باشد.

فیلم ممنوعه، خلاصه سریال ممنوعه، ممنوع شدن ممنوعه
تصویری از سریال ممنوعه

حسین پارسایی مدیرکل دفتر نمایش خانگی امروز خبر داد که برای پیشگیری از سوءتعبیر در جامعه، تا زمان انجام اصلاحات، به این سریال اجازه توزیع داده نخواهد شد.

پارسایی امروز در حالی خبر از توقف توزیع قسمت‌های بعدی «ممنوعه» داده که پیش از این در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که آنچه در این اثر می‌گذرد،‌ همان خواسته مبارکی است که همه مسؤولان فرهنگی به آن توجه دارند!

او در این باره عنوان داشت: بنابراین والدین به جای اینکه راجع به سریالی که این آدم‌ها و روابط خطرناکشان را نشان می‌دهد احتمالا نگران باشند، ضروری است بدانند این مجموعه ویژه آنهاست؛ نه اطفال صغیر و نوجوانان و این موضوع در تمام اقلام تبلیغاتی فیلم ذکر شده است. همچنین شاید والدین پس از دیدن این مجموعه بر مراقبت‌هایشان بیفزایند و آگاهی‌هایشان از اتفاقات بیشتر شود!!!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits