دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آدریس آلبا (Idris Elba) کیست / آیا او جیمز باند بعدی خواهد بود؟
1
بیوگرافی ادریس آلبا/ آیا او جیمز باند بعدی خواهد بود؟ از آنجا که دنیل کریگ قرار است بعد از فیلم بعدی سری جیمز باند با این سری وداع کند، سازندگان به دنبال جایگزینی برای ایفای نقش جیمز باند هستند. یکی از محتمل گزینه‌های روی میز، ادریس البا بازیگر...

ادریس آلبا کیست؟

www.delgarm.com

بیوگرافی کوتاه

مجله دلگرم- ادریس البا در سال 1972 در لندن انگلستان متولد شد. پدرش وینستون، کارمند شرکت خودروسازی " فورد " و مادرش ایو نیز کارمند دفتر بود. اولین جرقه های بازیگری در ادریس در دوران کودکی و در مدرسه شکل گرفت. او بعدها به تئاتر علاقه مند شد و در دوران نوجوانی برای فعالیت در این رشته کارهای مختلفی نظیر فروشندگی و نگهبانی را انجام داد تا بتواند هزینه های زندگی خود را تامین نماید.

ادریس در 19 سالگی تصمیم گرفت در تست های بازیگری شرکت نماید و شانس خود را برای ورود به این عرصه آزمایش نماید. او در سال 1995 موفق شد اولین نقش آفرینی خود در سریال « Bramwell » را آغاز نماید. وی بعدها در اپیزودی از سریال موفق « نظم و قانون » به ایفای نقش پرداخت و پس از آن هم به سریال « The Wire » محصول شبکه HBO پیوست که بازی او در این سریال مورد توجه قرار گرفت.

حضور البا در سینما اغلب با بازی در فیلمهای مستقل تریلر یا ترسناک گذشت تا اینکه وی در سال 2012 در نقش نلسون ماندلا در فیلم « ماندلا : در راه آزادی » حضور یافت که برای بازی خوب خود در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد و توانست نام خود را در سینما بر سر زبانها بیندازد.

نکاتی که احتمالا درباره ادریس البا نمی دانید :

از همسر سابق ، یک دختر به نام آیسان دارد که در سال 2002 متولد شده و هم اکنون با مادرش زندگی می کند.

پدرش اهل کشور سیرالئون و مادرش اهل غنا بوده.

در مقدمه آلبوم موسیقی « گنگستر آمریکایی » که توسط جی زی به بازار عرضه شد، یک اجرای مختصر داشته است. او یکی از تهیه کنندگان این آلبوم نیز بوده.

طرفدار سرسخت تیم فوتبال آرسنال انگلستان است اما پدرش طرفدار تیم فوتبال منچستر یونایتد بوده است.

برای دومین بار در سال 2014 پدر شد. نام پسر او وینستون است.

در سال 2016 از طرف ملکه انگلستان جایزه OBE را به پاس خدماتش به هنر اجرا دریافت کرده است.

اولین بازیگری است که برای بازی در یک فیلم برنده جایزه SAG شده اما نامش در میان نامزدهای اسکار همان سال نبوده است!

دو بار نقش فرمانده سفینه فضایی را ایفا کرده است. یکبار در فیلم « Prometheus » و دیگری در فیلم « Star Trek Beyond »

در سال 2016 به عضویت آکادمی AMPAS درآمد.

در سال 2016 نامش در میان 100 چهره پرنفوذ از طرف مجله تایمز قرار گرفت.

دنیل کریگ پیشنهاد کرده بود که ادریس البا جیمز باند بعدی باشد چراکه تمام ویژگی های بازی در این نقش را دارد.

هرگز بطور رسمی آموزش بازیگری ندیده است.

دوستان صمیمی اش جیمی فاکس و چیوتل اجیوفر هستند.

www.delgarm.com
نامزد دریافت گلدن گلوب بازی در سریال کوتاه یا تله فیلم برای « Luther »

آیا ادریس آلبا جیمز باند بعدی خواهد بود؟

به گزارش دلگرم - از آنجا که دنیل کریگ قرار است بعد از فیلم بعدی سری جیمز باند با این سری وداع کند، سازندگان به دنبال جایگزینی برای ایفای نقش جیمز باند هستند. یکی از محتمل گزینه‌های روی میز، ادریس البا بازیگر سریال Luther است.

حال‌ که دنیل کریگ (Daniel Craig)، بازیگر نقش جیمز باند در 4 فیلم قبلی سری 007، قرار است کت‌ و شلوار جیمز باندی‌ خود را روی جالباسی آویزان کند و کم‌کم از این فرانچایز خداحافظی کند، ما باید منتظر یک جیمز باند جدید برای فیلم‌های بعدی سری 007 باشیم. طبق گزارش‌هایی که اکنون به دست ما رسیده‌، جیمز باند بعدی می‌تواند بازیگر خوش‌ تیپ سیاه‌ پوست یعنی ادریس البا (Idris Elba) باشد. همان‌طور که می‌دانید، دنیل کریگ قرار است پس از فیلم بعدی سری جیمز باند که هنوز نام‌گذاری نشده و ما به اختصار آن را «باند 25» می‌نامیم (چون که 25مین فیلم سری جیمز باند است)، با این فرانچایز خداحافظی کند. گزارش‌های جدید حاکی از آن‌اند که ستاره سریال کارآگاهی Luther، ادریس البا، قرار است پس از کریگ، نقش اول سری فیلم‌های 007 را برعهده بگیرد. من از شنیدن این خبر هم شوکه و هم هیجان زده شدم. با اینکه رنگ پوست این بازیگر به چهره‌ای که همه از باند در ذهن داریم کمی تناقض دارد، اما ابهت و تصویر جسمی او می‌تواند یک جیمز باند بسیار خوب را به سینما بیاورد. از اینکه بعد از این همه سال، قرار است شاهد یک جیمز باند متفاوت باشیم و اینکه او نه تنها نسبت به قبلی، بلکه نسبت به همه جیمز باندها متفاوت است، بسیار هیجان زده‌ام.

ادریس آلبا

آنتونی فوکا (Antoine Fuqua) جزئیات مکالمه‌اش با زنی که تصمیم‌گیرنده فرانچایز جیمز باند است (باربارا براکلی، تهیه کننده سری فیلم‌های جیمز باند) را برای نشریه The Daily Star افشا کرد. گویا طی این مکالمه، براکلی بیان کرده که زمان‌ آن رسیده تا بازیگری رنگین پوست، شنل 007 را برتن کند و گفته که این اتفاق بالاخره به وقوع خواهد پیوست. گویا در این حین فوکا نیم اشاره‌ای به سمت ادریس البا کرده و گفته :«ادریس می‌تواند نقش باند را ایفا کند؛ اگر در وضعیت جسمانی خوبی باشد. برای نقش باند به بازیگری با تصویر جسمی قدرتمند نیاز است که ادریس دارای این ویژگی‌‌ هست.»

زمانه دارد عوض می‌شود. این صحبت‌ها بیانگر آن هستند که نقش جیمز باندی که 50 سال است توسط بازیگران سفید پوست ایفا می‌شود، ممکن است بالاخره مسیرش کاملا عوض شود. ادریس البا مدت‌هاست که گزینه مورد علاقه طرفداران جیمز باند است (همچنین دیگر گزینه‌های مورد پسند طرفداران، شامل بازیگرانی مثل تام هیدلستون و ستاره فیلم Mission Impossible – Fallout هنری کویل است) و بازی در نقش Luther نیز او را به یکی از بهترین گزینه‌های روی میز تبدیل می‌کند. این مرد زاده شده تا جیمز باند بازی کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits