دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
1
اهل داد زدن نیستم - مدیرعامل خانه‌ی موسیقی گفت: من اهل داد زدن نیستم، -نیستم
مدیرعامل خانه‌ی موسیقی گفت: من اهل داد زدن نیستم، اهل جنجال هم نیستم، فقط به‌دنبال انجام کارها هستم. تجربه ثابت کرده است که هیچ کاری با جنجال پیش نمی‌رود.

به گزارش ایسنا‌، حمیدرضا نوربخش درباره‌ی حاشیه‌های اخیر که گفته می‌شد‌، خانه‌ی موسیقی از تعطیل شدن آموزش موسیقی در فرهنگسراها حمایت کرده است‌، اظهار کرد: ما با تمام وجود، موضوع تعطیل شدن آموزش موسیقی در فرهنگسراها را پیگیری کردیم. دوستان ما در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران معتقد بودند که تمامیت آموزش موسیقی در فرهنگسراها قابل دفاع نیست و به همین بهانه، آموزش را تعطیل کردند. دلیل دوم‌شان هم این بود که این سازمان با آموزشگاه‌های موسیقی بخش خصوصی رقابت ندارد.

وی ادامه داد: از سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران خواستیم که اسامی افرادی را که در فرهنگسراها تدریس می‌کنند در اختیار ما قرار دهد. بعد ما تک‌تک این افراد را رصد کردیم. افرادی که در این فرهنگسراها تدریس می‌کردند، واجد صلاحیت نبودند و من این را قاطعانه می‌گویم، حتی کسانی بودند که در چند رشته در فرهنگسراها تدریس می‌کردند و عضو خانه‌ی موسیقی هم نبودند.

مدیرعامل خانه‌ی موسیقی معتقد است: این موضوع لطمه‌ی بیشتری به موسیقی می‌زند تا این‌که ما فهرستی را از مدرسان قدیمی تهیه و آن‌ها را تأیید کنیم.

او با اعلام خبر برگزاری‌ نشست‌های تخصصی مکتب آواز تهران، بیان کرد: کلاس‌های موسیقی بعد از ماه صفر در فرهنگسراها برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: متأسفانه وقتی من دو روز پیش برای رونمایی از یک آلبوم موسیقی به سازمان فرهنگی - هنری شهرداری رفتم، در خبرها این‌گونه انعکاس داده شد که سازمان فرهنگی - هنری، موسیقی را تعطیل کرده و خانه‌ی موسیقی هم تشکر کرده است. این در حالی بود که من از تولید آن آلبوم تشکر کردم.

او با بیان این‌که آموزشگاه‌های موسیقی دست کمی از فرهنگسراها ندارند، گفت: کارت تدریس مربی‌ها به‌صورت صرف، اعتبار ندارد. اصلا نظارت بر این موضوع را به این دلیل از خانه‌ی موسیقی گرفتند که کسی نمی‌توانست بر نظارتش نفوذ کند.

نوربخش افزود: شهرداری‌ها حامی جدی موسیقی هستند و ما هم در این حمایت به آن‌ها کمک می‌کنیم.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که بعد از ماه صفر، کلاس‌های موسیقی با چه ابعادی در فرهنگسراها بازگشایی خواهند شد؟ گفت: بازگشایی را از فرهنگسراها آغاز می‌کنیم و سپس به خانه‌های فرهنگ می‌رسیم. حدود 50 تا 60 معلم نیز در این مکان‌ها تدریس خواهند کرد.

مدیرعامل خانه‌ی موسیقی در عین حال یادآوری کرد: من از قول مسوولان سازمان فرهنگی - هنری این تاریخ را اعلام می‌کنم و اگر این اتفاق نیفتد، خیلی چیزها زیرسوال می‌رود. به هر حال من نمی‌توانم چک سفید امضا بدهم. ما به هیچ‌وجه از تعطیلی موسیقی در فرهنگسراها دفاع نکردیم که اگر دفاع کرده بودیم، لازم نبود این همه جلسه با آن‌ها داشته باشیم.

نوربخش که با واکنش‌ خبرنگاران مبنی بر عملکرد ضعیف خانه‌ی موسیقی در این اتفاق مواجه شده بود‌، گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم، ما را متهم نکنید. از کمیته‌ی هنر نیز خواستیم از طریق آقای مختاباد این موضوع را پیگیری کند.

در بخش دیگری از نشستی که امروز (18 آذرماه) در خانه‌ی موسیقی ایران برگزار شد،‌ نوربخش به تشریح فعالیت‌های خانه‌ی موسیقی در یک سال گذشته پرداخت و گفت: خانه‌ی موسیقی در این مدت فعالیت‌های روتین خود را در چارچوب‌های مختلف پی گرفت که برگزاری نشست‌های ماهانه و کانون‌ها از جمله‌ی آن‌ها بود.

او ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید، سعی کردیم ارتباطی را که در دولت گذشته به صفر رسیده بود، تقویت کنیم و با وزیر ارشاد و معاونش جلسه داشته باشیم. بخشی از توافقات ما در حال انجام است و بعضی نیز به نتیجه نرسیده است. همچنین با مدیرکل دفتر موسیقی نشست‌های زیادی داشتیم.

مدیرعامل خانه‌ی موسیقی با اشاره به این‌که بحث نظارت بر امر آموزش در گذشته توسط خانه‌ی موسیقی انجام می‌شد‌، اظهار کرد: آن زمان همه از شرایط راضی بودند و ما هیچ اعتراضی نداشتیم؛ اما متأسفانه در اواخر دولت نهم و دهم، این امر از خانه‌ی موسیقی گرفته شد.

نوربخش با اشاره به تعامل خانه‌ی هنرمندان و خانه‌ی موسیقی نیز گفت: پیگیری بحث رفاهی و بیمه‌ی هنرمندان از دیگر اقدامات ما بوده که متأسفانه در یک سال اخیر متوقف شده است. به این صورت که اعضای جدید، بیمه نمی‌شوند. دلیل آن هم مشکل بدهی دولت به تأمین اجتماعی است.

او از مصوبه‌ی هیئت مدیره‌ی خانه‌ی موسیقی برای تشکیل کانون خوانندگان پاپ نیز سخن گفت و اظهار کرد: در نشستی که در این راستا برگزار شد‌، خوانندگان شاخص موسیقی پاپ حضور نداشتند و سعی کردیم نشست‌های بیشتری برگزار کنیم تا انتظارات برآورده شود.

نوربخش از تشکیل شورای مشورتی خانه‌ی موسیقی نیز سخن گفت که به برگزاری فستیوال موسیقی تهران منجر شد و یادآوری کرد: یکی دیگر از بحث‌های این شورا، کپی‌رایت است که از چالش‌های مهم موسیقی محسوب می‌شود. اگر این موضوع پیگیری شود، انقلابی در موسیقی رخ خواهد داد و جریان موسیقی متحول می‌شود.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش، گفت: ما همیشه مطالبات هنرمندان را پیگیری می‌کنیم. در حالی که شاید خیلی وقت‌ها آن‌ها را رسانه‌ای نکنیم. گاهی ما متهم می شویم که درباره‌ی اتفاقات موسیقی منفعل هستیم. در حالی که شاید تشخیص ما این باشد که کار بدون هیاهو پیش رود، زیرا فکر می‌کنیم این‌طوری نتیجه‌بخش‌تر است، در حالی که اگر احساس کنیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم، به اعتراض رسانه‌ای دست خواهیم زد.

او همچنین تصریح کرد: هر کنسرتی در این کشور لغو شده، خانه‌ی موسیقی به‌طور جدی آن را پیگیری کرده است.

وی از افتتاح ساختمان جدید خانه‌ی موسیقی در میدان فاطمی خبر داد که یک ساختمان پنج طبقه در ضلع شمالی این میدان است و به‌زودی خانه‌ی موسیقی به آنجا نقل و مکان خواهد کرد.

بخش پایانی این نشست، به موضوع دخالت ناجا به بحث کیفی کنسرت‌ها اختصاص داشت که نوربخش در این‌باره گفت: راجع به بحث کیفی کنسرت‌ها فقط اهل فن می‌توانند اعتراض کنند.

او درباره‌ی اداره اماکن که هنگام صدور مجوز از هنرمندان هزینه می‌گیرد نیز بیان کرد: من بیش از همه به پول گرفتن اداره‌ی اماکن واکنش نشان دادم که قوانین مختلفی هم در این راستا دارند. این موضوع هیچ توجیهی ندارد، هنرمند نباید به اداره‌ی اماکن وجهی پرداخت کند. اداره‌ی اماکن باید با آن مکان سروکار داشته باشد. برای مثال در یک تالار عروسی، عروس و داماد به اماکن پول نمی‌دهند، بلکه این کار توسط سالن انجام می‌شود. دفتر موسیقی هم باید کمک کند تا این مشکل حل شود و بتوان به راهکار مشخصی رسید.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits