دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
علی رهبری: حضورم در تهران قطعی نیست - رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد: تا امرو-رهبری-حضورم-تهران-قطعی
رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد: تا امروز هیچ تماسی از تهران نداشتم و حضورم در ایران هنوز قطعی نشده است.

علی رهبری که در وین به مایسترو الکساندر رهبری معروف است، درباره‌ی انتشار خبر حضورش در ایران و رهبری ارکستر سمفونیک، در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا تصریح کرد: از رسانه‌ای شدن این خبر در ایران متعجب شدم، چون این موضوع هنوز قطعی نیست.

این آهنگساز و رهبر ارکستر که ساکن وین است، درباره‌ی جزییات این خبر توضیح داد:‌ چندی پیش که در سوئیس مشغول تمرین با ارکستر بودم، مدیر برنامه‌ی آرکادی ولدوس (یکی از پنج نوازنده‌ی برتر پیانو در جهان) از آلمان با من تماس گرفت تا ببیند، وقتم در ماه فوریه، همزمان با برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر در تهران، آزاد است یا خیر.

او ادامه داد: آقای ولدوس علاقه‌مند است که من او را در جشنواره‌ی موسیقی فجر همراهی کنم. قرار است، ولدوس با ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه برود و درخواستش این بود که با کنسرتوی شماره‌ی 2 برامس، ارکستر را رهبری کنم. البته تعجب کردم که کسی از ایران، با من که ایرانی هستم، تماس نگرفته است.

وی بیان کرد: من در جواب گفتم، بسیار علاقه دارم باز هم به ایران بروم، اما این‌بار نمی‌توانم، زیرا اولا هفته‌ی اول، سوم و چهارم فوریه در اروپا کنسرت دارم و دوما ارکستر سمفونیک تهران رهبر دارد و رهبران دیگری هم هستند که قطعا وقت‌شان آزاد است.

رهبری در همین زمینه گفت: بعد از چند روز، دوباره مدیر‌ برنامه‌ی ولدوس با من تماس گرفت و گفت که کنسرت تهران در هفته‌ی دوم فوریه روی صحنه خواهد رفت و آقای ولدوس که سی‌دی برامس شما را می‌شناسد، اصرار دارد که این کنسرت را با شما روی صحنه ببرد.

رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران اظهار کرد: آن‌ها من را قانع کردند و گفتند که کنسرت‌ها 13 و 14 فوریه برگزار خواهد شد که وقت من آزاد است و روز 15 فوریه می‌توانم به وین برگردم. البته من هم پاسخ دادم، به شرطی به ایران می‌آیم که ارکستر را که جوان است، خوب آماده کنند تا بتوانیم در سطح واقعا بالا کار کنیم. همچنین آن‌ها گفتند که درباره‌ی قرارداد و شرایط، از تهران با من تماس خواهند گرفت که البته تا امروزهیچ تماسی گرفته نشده و هیچ‌چیز قطعی نیست.

این هنرمند که چهلمین فصل هنری‌اش را در اسلواکی و ترکیه آغاز کرده است، تأکید کرد: علاقه‌ی من برای آمدن به ایران، در جای خودش باقی مانده و تغییری نکرده است.

در کارنامه‌ی فعالیت‌های علی رهبری این عناوین به‌چشم می‌خورد: برنده‌ی مدال نقره‌ی مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در سوئیس، برنده‌ی مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر برای ایران در فرانسه، رهبری بیش از 120 ارکستر در سراسر جهان از جمله برلین، وین، پاریس، لندن، توکیو و تورونتو، مدیر هنری ارکسترهای سمفونیک در بروکسل، پراگ، مالاگا و زاگرب، انتشار بیش از 200 آلبوم در بازارهای بین‌المللی از جمله آثار شش آهنگساز ایرانی، صاحب بالاترین نشان هنری از کشورهای اسپانیا، بلژیک و جمهوری چک. او در سال 1383 رهبر ارکستر سمفونیک تهران بود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits