دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حامدِ - شبِ یلدا - باز می‌گردد
0
حامدِ - شبِ یلدا - باز می‌گردد - این روزها فیلم‌های «شهر‌موش‌ها٢» به کارگردانی مرض-حامدِ-یلدا-گردد
این روزها فیلم‌های «شهر‌موش‌ها٢» به کارگردانی مرضیه برومند و «آتش‌بس٢» به کارگردانی تهمینه میلانی که در سینماها درحال اکران است با فروش خوبی در گیشه روبه‌رو بوده است و به نظر می‌رسد همین استقبال خوب از این فیلم‌ها باعث شده تا کارگردانان قدیمی سینمای ایران به فکر ساخت قسمت‌های بعدی برای فیلم‌های محبوبشان بیافتند.

چند روز پیش داریوش مهرجویی اعلام کرد که می‌خواهد قسمت دوم فیلم «سنتوری» را با بازی بهرام رادان بسازد؛ فیلمی که در ‌سال ۸۵ ساخته شد و با همان اندک نمایش‌هایش در جشنواره فجر طرفداران بسیاری به دست آورد اما با جنجال‌های فراوانی که پیرامونش شکل گرفت دو روز مانده به اکران عمومی توقیف شد و چند ماه بعد سی‌دی‌اش به شکل غیرمجاز به بازار آمد. اگرچه این اتفاقات ضربه شدیدی به سازندگان فیلم وارد کرد اما سنتوری روزبه‌روز محبوب‌تر شد. دیگر حتی رسانه‌های رسمی مانند صداوسیما هم اگر می‌خواستند کلیپی از تاریخ سینمای ایران پخش کنند تصاویری از سنتوری در آن پیدا می‌شد.


حامدِ - شبِ یلدا - باز می‌گردد
سال‌ها بعد در جشن حافظ، سنتوری جایزه بهترین فیلم را گرفت و ظاهرا هشت‌سال بعد از ساخته ‌شدن این فیلم، مهرجویی می‌خواهد قسمت دوم آن را کارگردانی کند. این فیلمنامه قصه علی شخصیت اصلی داستان سنتوری است که بعد از ترک اعتیاد از آسایشگاه مرخص شده و به دنبال کارهای موسیقی خود درگیر اتفاقاتی تازه می‌شود. مهرجویی که نگارش فیلمنامه سنتوری ۲ را به پایان رسانده، به‌زودی درخواست پروانه ساخت این فیلم را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال می‌کند. مهرجویی قصد دارد به محض دریافت مجوز، فیلمبرداری سنتوری ۲ را در تهران آغاز کند. طبق شنیده‌ها حضور بهرام رادان در نقش اصلی و محسن چاوشی به‌عنوان آهنگساز و خواننده در سنتوری ۲ قطعی شده است؛ فیلمی که از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد یکی از پرفروش‌های ‌سال آینده خواهد بود.

حامد «شب یلدا» باز می‌گردد
اما مهرجویی تنها کارگردانی نیست که به سراغ ساخت قسمت دوم یکی از فیلم‌های محبوبش رفته است، کیومرث پوراحمد هم قصد دارد قسمت دوم فیلم «شب یلدا» را بسازد.

حامدِ - شبِ یلدا - باز می‌گردد
کیومرث پوراحمد که آخرین ساخته سینمایی‌اش «٥٠ قدم آخر» یکی از انتقادآمیزترین آثار جشنواره‌ سال قبل بود و البته که در اکران نیز شکستی همه‌جانبه را متحمل شد چندی قبل پروانه ساخت فیلمی به نام «بشنو از نی» را دریافت کرد. این کارگردان منتظر تأمین بودجه است تا «بشنو از نی» را جلوی دوربین ببرد اما فارغ از آن کیومرث پوراحمد به تازگی فیلمنامه‌ای به نام «برزخ حامد» را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است؛ فیلمنامه‌ای که گفته می‌شود امتدادی است بر داستان یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار پوراحمد با عنوان«شب یلدا». در «شب یلدا» پوراحمد داستان زندگی کاراکتری به نام «حامد احمدزاده» را روایت می‌کرد که همسرش به یکباره او را رها کرده و با مسافرت به خارج از کشور حامد را در موقعیتی بغرنج قرار می‌دهد. «برزخ حامد» نیز امتدادی است بر «شب یلدا» و اتفاقاتی را روایت می‌کند که حامد بعد از بحران‌های پیش آمده در «شب یلدا» با آنها روبه‌روست؛ اتفاقاتی که به نوعی به برزخی تعبیر می‌شود که ویژگی اصلی آن تردیدها و دوگانگی‌هایی است که کاراکتر اصلی در آنها غوطه‌ور است. محمدرضا فروتن و الهام چرخنده از بازیگران این فیلم بودند که سیزده‌سال پیش در‌ سال ٨٠ ساخته شد.

اکبر عبدی با «رسوایی٢» باز می‌گردد
مسعود ده‌نمکی هم که سومین کارگردانی است که ساخت فیلم‌های دنباله‌دار در ایران را با مجموعه «اخراجی‌ها» تجربه کرد که در گیشه بسیار موفق بود، اعلام کرده قرار است قسمت دوم فیلم «رسوایی» را بسازد. شنيده‌ها حاكي از آن است كه قصه «رسوايي ٢» در يك شهر فرضي اتفاق مي‌افتد و نقدي به جامعه شهري، تمدن جديد و آسيب‌هاي اجتماعي دارد. شخصيت اصلي داستان در «رسوايي» كه نقش آن را اكبر عبدي بازي مي‌كرد، در اين فيلم سينمايي نيز حضور دارد اما اين‌كه باز هم در لباس روحانيت حاضر شود يا خير، هنوز مشخص نيست. داستان «رسوايي ٢» مضموني عرفاني و اخلاقي دارد و از زماني آغاز مي‌شود كه روحاني داستان «رسوايي ١» از شهر خود خارج شده و به يك شهر فرضي سفر مي‌كند.

حامدِ - شبِ یلدا - باز می‌گردد
فیلم سینمایی «رسوایی» چهارمین ساخته‌ سینمایی «مسعود ده‌نمکی» است که در ۲۳ اسفندماه ‌سال ۹۱ به پرده‌ سینماها رفت و رکوردی ٤ میلیاردی از خود بر جای گذاشت. در این فیلم، افسانه دختر بدنام محل به دلیل بدهی‌های خود و پدرش در آستانه فروپاشی اخلاقی است او پس از ربودن سفته‌های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل آشنا می‌شود و... اكبر عبدي، الناز شاكردوست، محمدرضا شريفي‌نيا، كامران تفتي، مريم كاوياني و... از بازیگران این فیلم بودند.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits