دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
بچه‌ها باید سینمایِ اختصاصی داشته باشند - رسول صدر عاملی با اشاره به روند سینمای کودک بر حم-باید-سینمایِ-اختصاصی-داشته-باشند
رسول صدر عاملی با اشاره به روند سینمای کودک بر حمایت‌ها از این ژانر تاکید کرد و با انتقاد از مشکلات سینماها و صدای سالن‌ها درباره سالن‌های جشنواره فیلم کودک این سوال را مطرح کرد که چرا شهرداری اصفهان سالن مناسبی برای جشنواره‌‌ای با این قدمت نمی‌سازد.

رسول صدرعاملی در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت سینما در این سه دهه و مخصوصا شرایط فیلم‌های کودک گفت: در دهه شصت به واسطه این که سینمای اجتماعی و خانوادگی ایران شکل واقعی خود را پیدا نکرده بود، سینمای کودک دوران طلایی خود را سپری کرد و بی‌خطرترین نوع سرمایه‌گذاری در سینمای کودک و نوجوان اتفاق می‌افتاد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیشترین و موفق‌ترین حضور بین‌المللی را در این ژانر داشتیم و شاهد موفقیت‌های سینماگرانی چون عباس کیارستمی، ابراهیم فروزش، مجید مجیدی و دیگران بودیم. در واقع سینمای کودک با توجه به توقعاتی که ایجاد کرد نیاز به متولی جدی داشت تا مورد حمایت قرار گیرد. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که تنها دولت نمی‌تواند حامی سینمای کودک باشد و تنها می‌تواند برای بخش خصوصی بسترسازی کند.

سینمای کودک باید برای کودکان جذاب باشد

برنده پروانه زرین بهترین فیلم شانزدهمین جشنواره فیلم کودک برای «دختری با کفش‌های کتانی» با اشاره به افول سینمای کودک اظهار کرد: از ابتدای دهه 80 بود که سینمای کودک رقیب حیرت‌انگیزی پیدا کرد و این رقیب، توانست کودکان را پای تلویزیون بکشاند. این در حالی بود که سرمایه‌گذاری جدی در این سینما صورت نمی‌گرفت.

کارگردان «من ترانه 15 سال دارم» با بیان اینکه فضای سینمای کودک باید برای کودکان جذاب باشد، گفت: از آنجا که امروزه سینمای کودک و نوجوان نیاز به تولید فیلم‌هایی جذاب با پروداکشن گسترده دارد باید برای ارتقای آن هزینه کرد. اگر سینمای کودک را جدی بگیریم، می‌توانیم شاهد پیشرفت‌هایی در آن باشیم، ضمن اینکه تهیه‌کننده‌ای که قرار است برای این سینما سرمایه گذاری کند باید احساس امنیت کند و بداند که سرمایه‌اش برمی‌گردد.

سینمای کودک تنها با بازیگر تعریف نمی‌شود

برنده جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه از بیستمین جشنواره کودک و نوجوان برای فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» عنوان کرد: نکته دیگری که در جذابیت فیلم‌های کودک بسیار تاثیرگذار است، سالن‌های سینماست که متاسفانه تعداد این سالن‌ها در مراکز استان‌ها بسیار کم است و طبیعتا فیلم‌های کودک هم به خوبی دیده نمی‌شود.

صدرعاملی با بیان اینکه سینمای کودک یعنی صدا و موسیقی و این سینما، تنها با بازیگر تعریف نمی‌شود، گفت: تاثیری که صدا روی کودک دارد بسیار بالا است بنابراین در هنگام نمایش مخاطب با صدای خوب سالن سینما روبه‌رو شود. این در حالی است که متاسفانه بیشتر سالن‌های سینماها در شهرستان‌ها، از این نظر مناسب نیستند و تنها پردیس‌های تهران و برخی‌ شهرها صدای خوب دارد و مخاطب را جذب می‌کند. باید توجه کرد که کودکان نیاز به فضای شاد، مفرح و دلنشین دارند و زمانی که برای تماشای فیلم می روند باید روی صندلی‌های مخصوص خود بنشینند.

شهرداری اصفهان سالن مناسب بسازد

او با دفاع از تداوم برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این جشنواره یادآوری می‌کند که سینمای کودک در چه شرایطی قرار دارد. جشنواره کودک یک جشنواره قدیمی است که در دنیا شناخته شده است و باید قدر آن را دانست.

کارگردان «سمفونی تهران» در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر امروز اسمی از سینمای کودک باقی مانده به یمن برگزاری جشنواره کودک است به همین دلیل نیاز است تا هرسال برگزار شود اما باید معایب آن را برطرف کرد. یکی از مشکلات، فضای نمایش فیلم برای بچه‌هاست. با اینکه مقر اصلی برگزاری جشنواره کودک اصفهان است اما در آنجا هم سالن مناسب برای کودکان نداریم. سوال اینجاست که چرا شهرداری اصفهان برای جشنواره‌ای با این سابقه سالن مناسب نمی‌سازد؟

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits