دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
توصیه آیت‌الله مکارم شیرازی به وزیر ارتباطات - فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی دقایقی پیش در صحن جامع-توصیه-الله-مکارم-شیرازی-وزیر-ارتباطات
فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی دقایقی پیش در صحن جامع رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: علمای اسلام و حوزه‌های علمیه و به خصوص دانشگاه‌ها باید در برابر اقدامات و شبهات ضد اسلامی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود، بایستند.

وی افزود: امروز سیل شبهات و تبلیغات ضد اسلامی از طریق ماهواره‌ها و رسانه‌های دشمن در جهان اسلام پخش شده است؛ اینجاست که ورود به این عرصه و مقابله با این شبهات و تبلیغات ضد دین ضروری است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه روشن‌سازی معارف اسلامی برای جهان بشریت ضروری است، بیان کرد:‌ اگر دشمن بتواند اخلاق، معارف و آموزه‌های اسلام را از جوانان بگیرد، بدون شک هم قرآن و اسلام سرنوشت مبهمی پیدا می‌کنند و هم نظام جمهوری اسلامی بی‌دفاع می‌شود.

وی در ادامه با توصیه به مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی، اضافه کرد: توصیه بنده به مسئولان نظام این است که سعی کنند رسانه‌هایی را در اختیار مردم و به خصوص جوانان قرار دهند که بدآموز نباشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید گوش به حرف این و آن نکند و بگوید که کشور را از علم و دانش سرازیر کردیم و پهنای باند اینترنت را نیز بالا برده‌ایم؛ بدون شک گسترش رسانه‌های بدآموز به نفع جوانان و مردم نبوده، بلکه به ضرر آنها است.

وی با بیان اینکه ما مخالف ابزار و رسانه نیستیم؛ بلکه مخالفت ما با گسترش و توسعه ابزارهای بدآموز است، تأکید کرد: حدیثی از پیامبر اکرم (ص)‌ نقل شده است که ایشان می‌فرمایند، اگر علم و دانش‌ در آسمان‌ها نیز باشد گروهی از ایرانیان به آن دسترسی پیدا می‌کنند و استعدادهای بسیار درخشانی در کشور ما وجود دارد که می‌توانند به علم و دانش در حد عالی دست پیدا کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی متذکر شد: امروز بخشی از رسانه‌ها ابزار گناه شده‌اند و در حال حاضر یک جوان به راحتی می‌تواند از اینترنت با انواع فیلم‌ها در ارتباط باشد و باید توجه داشت که فضای اینترنت باید سالم‌سازی شده و آنهایی که می‌گویند فضای اینترنت سالم‌سازی شده است، بیایند تا به آنها آلودگی‌های این فضا را نشان دهیم.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، یکی از عوامل ایجاد خشکسالی‌های پیاپی در کشور را افزایش گناه دانست و یادآور شد: برخی می‌گویند در ایران خشکسالی‌های پیاپی بیداد می‌کند، پس چرا نماز باران خوانده نمی‌شود؛ قرآن کریم به این افراد پاسخ می‌دهد که تنها عامل خشکسالی، افزایش گناه است.

وی تأکید کرد: امروز جنگ‌ها و ناامنی‌های بسیاری دنیای اسلام و حتی جامعه بشریت را گرفتار کرده است و حتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز بخشی از بودجه خود را برای تأمین امنیت کشورشان هزینه می‌کنند و این گسترش ناامنی‌ها ناشی از افزایش گناه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تشریح کرد: وقتی که گناه در جامعه افزایش یابد، مرگ و میرهای خطرناک، بیماری‌های صعب‌العلاج و خشکسالی نیز افزایش پیدا می‌کند و این آثار افزایش گناه در بسیاری از روایات بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا و جهان اسلام حوزه علمیه‌ای به عظمت حوزه علمیه قم وجود ندارد، چنین توضیح داد: حوزه علمیه قم از تمامی حوزه‌های علمیه سطح کشور و جهان اسلام گسترده‌تر است و این خود یکی از معجزات امام صادق (ع) است که پیش‌بینی کردند در شهر قم یک مرکز علمی بسیار گسترده ایجاد خواهد شد و از این مرکز دین مبین اسلام به شرق و غرب منتشر می‌شود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع ادامه داد: بسیار خرسندیم که شبکه ولایت جدیداً در شهر قم افتتاح شد و تمام نقاط دنیا را شامل می‌شود و می‌تواند در جهت نشر و گسترش معارف دین اسلام اقدام کند.

وی با بیان اینکه در زمان امام رضا (ع) جهان اسلام از هر زمان دیگری گسترده‌تر بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان شبهات و سؤالات فراوانی وجود داشت، اما وجود ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) توانست هم این سؤالات و شبهات را پاسخ دادند و هم از مکتب اهل بیت (ع) و دین مبین اسلام دفاع کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان بیان کرد: اگر دفاعیات امام رضا (ع)‌ از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در برابر شبهات و اختلاف‌افکنی‌های دشمنان در آن زمان نبود، بدون شک اسلام به خطر می‌افتاد.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits