دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درد دل‌های خالق - پدرسالار - در اتاق سی‌سی‌یو
0
درد دل‌های خالق - پدرسالار - در اتاق سی‌سی‌یو - «دیگر با صدای بلند نمی‌تواند حرف بزند، آرام و نفس -خالق-پدرسالار-اتاق
«دیگر با صدای بلند نمی‌تواند حرف بزند، آرام و نفس نفس زنان سخن می‌گوید اما هنوز هم در اوج بی‌صدایی‌ ابهت سالار بودنش را حفظ کرده، روی تخت بیمارستان خوابیده و هنوز هم عاشقانه کارش را دوست دارد و به زندگی امیدوار است». خالق «پدرسالار» را می‌گویم. هنوز هم این سریال برایش عزیز و بزرگ است و وقتی حرف از «پدرسالار» می‌شود چشمانش برق می‌زند و سرش را تکان می دهد و می‌گوید: «پدرسالار» واقعا پدرسالار بود.

به گزارش ایسنا، یک روز تابستانی با خبر می‌شویم که بار دیگر اکبر خواجویی -کارگردان سریال «پدرسالار» به خاطر ناراحتی قلبی‌اش راهی بیمارستان شده و در بخش سی‌سی‌یو بستری شده است،وقتی به ملاقاتش می‌رویم خانواده‌اش را می‌بینیم که در آنجا حضور دارند اما به دلیل اینکه فعلا تحت نظر مراقبت‌های ویژه است نباید سرش شلوغ باشد و دو نفر دو نفر اجازه ورود می دهند.وقتی وارد بخش سی‌سی‌یو می‌شویم اکبر خواجویی را می بینیم که عینک آفتابی زده بود و روی تخت سوم اتاق سی‌سی‌یو دراز کشیده و با دخترش(مهشاد) حرف می‌زند. چهره‌اش از دیدار سرزده ما، هم خوشحال می‌شود هم ناراحت.خوشحال از آن جهت که هنوز فراموش نشده و یادی از او کردیم اما به نظر کمی هم ناراحت می‌آید، انگار دوست نداشت با حال و روز بیمار او را ببینیم.

اکبر خواجویی در بیمارستان

درد دل‌های خالق - پدرسالار - در اتاق سی‌سی‌یو
وقتی به او می‌گوییم خدا بد ندهد آقای خواجویی کم‌کم‌ حالتان خوب شده بود، چرا دوباره به اینجا آمدید؟ سرش را تکان می دهد و می‌گوید: بله خوب بودم اما یک دفعه حالم بد شد و بازهم راهی بیمارستان شدم.

در ادامه وقتی از او سوال می‌کنیم چرا عینک آفتابی زده است؟ می‌گوید: به خاطر جراحی که اخیرا برای مشکل آب مروارید روی چشمانم داشتم از عینک استفاده می‌کنم تا نور چشمانم را اذیت نکند.

با معرفت‌ترین عضو «پدرسالار» فقط محمدعلی کشاورز

وی در حالی به به سختی حرف می‌زند و به خاطر ناراحتی حنجره‌اش با صدای آرام صحبت می‌کند، در خصوص حال و روز این روزهایش به خبرنگار ایسنا می‌گوید: مشغول نوشتن کار سینمایی‌ام بودم و بازنویسی را انجام داده بودم و می خواستم مابقی کارهایش را پیش ببرم که شنبه(25مرداد ماه) ناگهان حالم بد شد و به خاطر مشکل قلبم مجددا راهی بیمارستان شدم اما فکر می‌کنم بزودی با منتقل شدنم به بخش به منزل بروم.

اکبر خواجویی در بیمارستان

وقتی از خواجویی می‌پرسیم «پدرسالار»ی‌ها هنوز هم سراغی از شما می‌گیرند؟ با صراحت پاسخ می‌دهد: محمد علی کشاورز که خودش هم این روزها خانه نشین شده با معرفت‌ترین عضو «پدرسالار» است که همیشه نگران من است و جویای احوالم می‌شود.کم و بیش همکاران سراغی از حالم می‌گیرند و همچنان نگران حال من هستند اما محمدعلی کشاورز از تنها کسانی است که همیشه سراغ مرا می‌گیرد و مرا از یاد نبرده است. او از همه با معرفت‌تر است وخصلت قدیمی‌اش را حفظ کرده است اما در مقابل افرادی هم بودند که خصلت قدیمی‌شان را حفظ نکردند و بی‌معرفت شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: البته بنیاد سینمایی فارابی هم از جمله مراکزی بوده که همواره جویای حالم می‌شود و من تشکر می‌کنم. توقعی از مسئولان هم ندارم؛ چرا که آنها هم سیاست‌های خودشان را دارند.

خالق «پدر سالار» هنوز هم نسبت به کارش عرق دارد، شاید اسم این سریال دیگر برای ما تکراری شده اما هربار که حرف از «پدرسالار» می‌شود حس‌و‌حال خالقش تغییر می کند.

وقتی از او می‌پرسیم آیا سریال «پدرسالار» را که به تازگی پخشش ازتلویزیون به پایان رسیده است، را تماشا می کرد؟ می‌گوید: این سریال طی این سال‌ها توانست سریال ماندگاری شود و من به عنوان خالق آن هربار که «پدرسالار» را تماشا می‌کنم برایم تازگی دارد و انگار برای اولین بار است که سریال را می‌بینم.

تلویزیون خیلی تلاش کرد «پدرسالار»‌های دیگری بسازد اما نتوانست

خواجویی در عین حال خاطرنشان می‌کند: بعد از سریال «پدرسالار» خیلی‌ها در تلویزیون تلاش کردند که «پدرسالار» دیگری را بسازند اما هیچ وقت موفق نشدند و نخواهند شد؛ چرا که افراد در تلویزیون پُست‌های دیگری گرفته‌اند و عوض شده‌اند.

این کارگردان سپس با اشاره به سایر فعالیت‌های تلویزیونی‌اش طی این سال‌ها یادآور می‌شود: بعد از سریال «پدرسالار» یک سریال با عنوان «پس از سال‌ها» برای تلویزیون ساختم که به نظرم یک عاشقانه‌ی بی‌نظیر بود اما متاسفانه زمانی سریال پخش شد که مصادف شده بود با ایام انتخابات و در آن بهبوهه کار حیف شد و اصلا دیده نشد اما در کل خوشحالم که چندین سریال را برای تلویزیون ساختم.

او در ادامه به زمان پخش سریال «پدرسالار» برای اولین بار در تلویزیون اشاره می‌کند و می‌گوید: آن زمان که «پدرسالار» را برای پخش از تلویزیون در نظر گرفتند ساعت پخش خوبی برایش انتخاب کردند، به همین خاطر خیلی دیده شد.

ساعت نزدیک 16و15 دقیقه عصر است و کم‌کم باید برویم؛چراکه خالق «پدرسالار» باید استراحت کند و کمترحرف بزند.

خواجویی با لبخندی که به بر لب دارد با نگاه مهربانش ما را بدرقه می کند و از اینکه به دیدنش آمدیم از ما تشکر می‌کند.

به گزارش ایسنا، اکبر خواجویی-کارگردان و نویسنده پیشکسوت سینما و تلویزیون متولد سال 1326 اصفهان است. وی فعالیت هنری‌اش را با تهیه و ساخت فیلم‌های تجربی و راه‌اندازی سینمای آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگردانی می‌توان به «محیا»،‌ «سیرک بزرگ‌» و «خانه ابدی» نیز اشاره کرد.

خواجویی در زمینه‌ی کارگردانی سریال‌های تلویزیونی هم فعالیت داشته که از جمله کارهای او می‌توان به سریال‌های «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌»،«هشت بهشت» و ... اشاره کرد.

این کارگردان قدیمی بهمن ماه سال 91 به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits