دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
تسهيل صدور ويزا براي گردشگران خارجي - مهر: رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگ-تسهیل-صدور-ویزا-گردشگران-خارجی

مهر: رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري از تسهيل صدور ويزا براي توريست هاي خارجي در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: كارگروهي در اين زمينه تشكيل شده و مسائل را پيگيري مي كند.

مسعود سلطاني فر، عصر شنبه در جلسه شوراي احياي بافت تاريخي استان يزد اظهار داشت: در صورتي كه صدور ويزا براي گردشگرن خارجي تسهيل شود، توسعه بسيار چشمگيري را در صنعت گردشگري شاهد خواهيم بود.

وي همچنين از تلاش براي صدور ويزاي الكترونيك خبر داد و بيان كرد: اين موضوع نيز در كارگروه ياد شده در حال پيگيري است و حداكثر تا مهرماه 94 زمينه راه اندازي ويزاي الكترونيك براي گردشگران خارجي فراهم خواهد شد.

سلطاني فر همچنين از تمديد مدت ويزاي فرودگاهي خبر داد و عنوان كرد: تلاش مي كنيم تا مدت ويزاي فرودگاهي را از دو هفته به يك ماه تبديل كنيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري تاكيد كرد: اگر گردشگري در مسير توسعه قرار گيرد، زيرساختهاي بسياري نياز دارد از جمله هتل كه در استان يزد نيز كمبود آن احساس مي شود.

يزد الگوي تبديل خانه هاي قديمي به هتل هاي سنتي

وي افزود: تبديل خانه هاي قديمي به هتل هاي سنتي در استان يزد به يك الگو براي همه استانها تبديل شده اما بايد انگيزه هاي لازم نيز براي سرمايه گذاران فراهم شود.

سلطاني فر با بيان اينكه در بيشتر 240 روز كم رونق سفر كه اغلب ايام مدرسه است، ظرفيت هتل ها خالي مي ماند در حالي كه مي توان با بسته هاي تشويقي، به افزايش ضريب اشغال هتل ها كمك كرد و از سوي ديگر براي سرمايه گذاران براي ايجاد هتل هاي بيشتر انگيزه ايجاد كرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري عنوان كرد: تلاش مي كنيم سفر بازنشستگان را ساماندهي كرده به ايام 240 روز ياد شده موكول كنيم يا بر روي سفرهاي دانشجويي در قالب اردوهاي گردشگري در طول ايام تحصيل كار كنيم.

بسته هاي تشويقي براي احداث هتل در سراسر كشور به ويژه استان يزد

وي يكي ديگر از سياست هاي تشويقي براي احداث هتل در استان يزد را نيز ارائه تسهيلات از صندوق توسعه ملي اعلام كرد و افزود: براي انيكه گردشگري در يزد بيش از اكنون رونق پيدا كند، هر كمكي كه بتوانيم انجام مي دهيم و پروژه هاي مرتبط با احداث هتل را از محل سهميه اي كه از طريق صندوق توسعه ملي داريم، به صورت ويژه نگاه خواهيم كرد.

سلطاني فر عنوان كرد: هتل هايي كه در يزد 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشند را يا تسهيلات ريالي با نرخ سود 16 درصد پرداخت مي كنيم و اگر ريسك برابري ريال ارز را مي پذيرند، با بهره شش درصد پرداخت خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه آينده بسيار روشني براي گردشگري كشور و استان يزد ترسيم شده و روند رو به توسعه است، افزود: در برخي بخش ها نياز به حمايت و سرمايه گذاري است و بخش هاي مختلف بايد اين حمايت ها را برعهده بگيرند به عنوان نمونه در استانهاي يزد و اصفهان به رغم اينكه اشتياق براي ساخت هتل بسيار بالاست، عوارض ساخت هتل صفر است و شهرداري اين شهرها با اين اقدام تلاش مي كنند سرمايه گذاران بيشتري را به سمت استان خود بكشانند كه اين بايد الگو شود.

يزد در سال 2016 بايد ثبت جهاني شود

سلطاني‌ فر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عزم ملي براي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد اظهار داشت: پيگيري جدي و مستمري براي اينكه بافت تاريخي يزد را به عنوان گزينه ملي ثبت جهاني در سال 2016 ارائه دهيم، داريم و اميدواريم با همكاري‌هايي كه مسئولان ارشد استان يزد با مسئولان ميراث فرهنگي خواهند داشت، اين اقدام در سال 2016 انجام شود.

وي بيان كرد: اگر مي ‌بينيد كه شهر سوخته به عنوان هفدهمين اثر ملي، در نشست يونسكو به ثبت جهاني رسيد، به خاطر عزم جدي مسئولان استاني به ويژه در چند ماه قبل از برگزاري اجلاس يونسكو بوده است و اميدواريم شاهد چنين عزمي در استان يزد نيز باشيم.

استفاده از ظرفيت شوراهاي اسلامي روستاها به عنوان حافظان ميراث فرهنگي

در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات امنيتي كه در برخي از بناهاي تاريخي وجود دارد، بيان كرد: ميراث فرهنگي به دليل كمبود بودجه و نيرو، امكان حفاظت از همه بناها را ندارد به همين دليل در تلاش هستيم تا از شوراهاي اسلامي روستاها به عنوان يك شبكه گسترده در كشور براي حفاظت و حراست از بناهاي تاريخي و ميراث فرهنگي استفاده كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در اين اقدام نياز به انرژي، نيرو و علاقه همياران ميراث فرهنگي است كه اعضاي شوراهاي اسلامي روستا و دهياران مي‌توانند به عنوان هميار ميراث فرهنگي معرفي شوند.

سلطاني‌فر بيان كرد: دستورالعمل استفاده از شوراهاي اسلامي روستا به عنوان دهيار، ظرف يك ماه آينده به تمام استان‌هاي كشور ابلاغ و ارسال خواهد شد.

وي تاكيد كرد: بقيه نيروهاي شبه نظامي نظير نيروهاي بسيج نيز امكان همكاري و فعاليت در اين زمينه را خواهند داشت و معتقديم ارزش و اهميت ميراث فرهنگي ما به حدي است كه همه دلسوزان دوست دارند در اين عرصه فعاليت كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري در بخش ديگري از اين جلسه با اشاره به بافت 740 هكتاري تاريخي يزد، از اين بافت به عنوان يك سرمايه گران‌بها و ارزشمند ياد كرد و گفت: اين سرمايه مي‌تواند به عنوان سوژه‌ اي در گردشگري نقش اساسي ايفا كند و آينده‌ اي روشن براي صنعت گردشگري استان يزد رقم بزند.

بافت تاريخي يزد ارزشمندتر از صدها چاه نفت

وي تصريح كرد: اين باور بايد در بين همه مسئولان وجود داشته باشد كه بافت تاريخي يزد ارزشمندتر از صدها چاه نفت و مخازن گاز است زيرا چاه‌هاي نفت به مرور زمان رو به زوال مي‌روند اما بافت‌هاي تاريخي اگر مورد مرمت و احيا واقع شوند،‌ هرچه بگذرد ارزشمندتر مي‌شوند و به همين دليل است كه گردشگران از سراسر دنيا براي ديدن اين بافت و تماشاي ابعاد مختلف زندگي مردم در قرن‌هاي گذشته، هزينه كرده و به ايران و استان يزد سفر مي‌كنند.

سلطاني‌فر خاطرنشان كرد: بايد با همت عمومي مردم اين بافت را حفظ كنيم و اصل را بر اين بگذاريم كه اين مجموعه نقش محوري در توسعه استان دارد و مي‌تواند موتور محركه براي اقتصاد استان نيز به شمار برود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits