دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
کشف قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان - قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان از اعماق دریای بالت-قدیمی-ترین-بطری-معدنی-جهان
قدیمی‌ترین بطری آب معدنی جهان از اعماق دریای بالتیک توسط لهستانی‌ها کشف شد.

به گزارش ایسنا، این فلاسک 200 ساله حاوی آب Selters است.

باستان‌شناسان لهستانی این بطری 30 سانتی‌متری را در کشتی واژگون‌شده‌ای کشف کردند که در اعماق 12.2 متری زیر آب در خلیج Gdańsk و نزدیک ساحل لهستان غرق شده بود. بطری قهوه‌ای بین سال‌های 1806 و 1830 ساخته شده و در زمان خود بی‌نهایت نایاب بوده است.

«توماس بدنارز»، باستان‌شناس موزه ملی دریایی و همکارانش هنوز آن را باز نکرده‌اند و نمی‌دانند آب 200 ساله‌اش چه مزه‌ا‌ی دارد. آب معدنی تجملی Selters در قرن 19 نزد اعیان اروپایی محبوب بوده است.

جویبارهای این آب حدود سال 1000 میلادی در دامنه‌های شمالی سلسله جبال Taunusدر ناحیه هس آلمان کشف شد. بسیاری از مردم بر این باورند جرعه‌های اندکی از این آب که «گنج مایع» نیز لقب گرفته، می‌تواند موجب سلامتی و قوی‌شدن بدن شود. جویباهاری این آب معدنی اوایل قرن 19 میلادی خشک شد.

دانشمندان امیدوارند بطری جدید به شناسایی کشتی‌ واژگون شده‌ای که در آن کشف شده، کمک کند.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits