دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب - ولگردهای دارما -
0
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب - ولگردهای دارما - - نشست نقد و بررسی کتاب «ولگردهای دارما»نوشته جک کر-برگزاری-نشست-بررسی-کتاب-ولگردهای-دارما
نشست نقد و بررسی کتاب «ولگردهای دارما»نوشته جک کروآک روز پنج شنبه (3 مرداد) از ساعت 21:30 تا 23 در شهرکتاب پارس برگزار می شود. در این نشست فرید قدمی مترجم کتاب و خلیل درمنکی منتقد و نویسنده ادبی حضور خواهند داشت.

به گزارش فرارو؛ این رمان جنبشی عظیم در بین جوانان آمریکایی پدید آورد که به جنبش «کوله پشتی» معروف شد. جنبشی که در آن جوانان پس از خواندن رمان کوله‌هایشان را بستند و به دل کوه‌ها و جنگل‌ها و جاده‌ها زدند.


برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب - ولگردهای دارما -
جک کروآک، نویسنده و شاعر سنت‌شکن و عاصی آمریکایی، در 12 مارس 1922 در خانواده‌ای فرانسوی ـ کانادایی به دنیا آمد و تا 6 سالگی حتی زبان انگلیسی را هم نمی‌دانست. با این حال او در سال 1957 با انتشار رمان «در جاده» به شهرتی عظیم رسید و یک سال بعد که کتاب «ولگردهای دارما» از او منتشر شد.

جک کروآک نه تنها خالق سبکی نوین در نوشتار (نوشتار خودبه‌خودی) بود، بلکه با آثارش تأثیر شگفتی بر زندگی مخاطبانش نیز گذاشت؛ از جیم موریسون و باب دیلن آوازه‌خوان گرفته تا جانی دپ بازیگر و چارلز بوکفسکی نویسنده، از جنبش دانشجویی 1968 آمریکا گرفته تا دانشجویان عاصی آلمان و فرانسه، خیل عظیمی از جوانان از آثار او متأثر شدند.

فرید قدمی مترجم این کتاب درباره جک کروآک می گوید: جک کروآک به همراه دو شاعر و نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی دیگر، ویلیام باروز و آلن گینزبرگ، مثلثی را تشکیل می‌دهند که به نسل بیت مشهور است و آثار این نسل نه تنها باعث تحولی چشم‌گیر در ادبیات امریکا و جهان شد، بلکه تمام عرصه‌های عمومی زندگی در آمریکا و اروپا را هم تحت تأثیر قرار داد؛ از فرهنگ گرفته تا سیاست، جامعه و هنرهای دیگری همچون موزیک و سینما را متأثر کرد. رمان‌های کروآک اتوبیوگرافیک هستند و او تنها از زندگی خودش و دوستانش می‌نویسد. کروآک نوشتار خودبه‌خودی را به ادبیات پیشنهاد می‌نهد که به تعبیر خودش، شکلی از نوشتار است که به حرف زدن در کافه‌ها شباهت دارد و انگار کسی در کافه‌ای نشسته و دارد ماجرایی را برای دیگران تعریف می‌کند.

«ولگردهای دارما» پس 50 سال از زمان انتشارش، هنوز از پرخواننده‌ترین رمان‌های جهان است و در سایت آمازون در میان 500 کتاب پرفروش جهان قرار دارد.

علاقه مندان به طبیعت گردی و دارما می توانند روز پنج شنبه 3 مرداد 1393 در شهرکتاب پارس واقع در اتوبان تهران- کرج، گرمدره، پارک آبی پارس، مرکز خرید اکواگالریا حضور بهم رسانند.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits