دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شاهزاده هری با مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی ازدواج می‌کند

مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل + عکس

شاهزاده هری با مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی ازدواج می‌کند
1
اکنون که شاهزاده هری نامزدی خود را با مگان مارکل اعلام نموده و گفته که در بهار سال آینده با او ازدواج خواهد کرد، مگان مارکل به جمع خانواده ی سلطنتی بریتانیا خواهد پیوست .

مراسم ازدواج سلطنتی پرنس هری و مگان مارکل

مراسم ازدواج سلطنتی انگلیس بین پرنس هری پنجمین وارث تاج و تخت خاندان سلطنتی انگلیس و مگان مارکل هنرپیشه مشهور‌ هالیوود این روزها تیتر اغلب رسانه‌ها و سایت‌های خبری شده و بحث در مورد چگونگی آیتم‌های این مراسم همه جا ورد زبان‌ها شده است. اگرچه هنوز ماه‌ها تا این مراسم باشکوه باقی مانده است اما بحث پیش بینی چند و چون اجرای آن از تاریخ دقیق برگزاری که هنوز مشخص نشده گرفته تا لباس عروس و … همه جا از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

البته از چگونگی اجرای کلی مراسم‌های سلطنتی پیشین می‌توان کلیت ماجرا را حدس زد. چرا که بسیاری موارد در این مراسم ویژه سنت‌های دیرینه از پیش تعیین شده ای هستند که غیر قابل تغییر هستند. آخرین مراسم رسمی‌ که در خاندان سلطنتی انجام شد مربوط به مراسم ازدواج کیت میدلتون و پرنس ویلیام بود که در سال ۲۰۱۱ انجام شد. اما حتی در آن زمان هم بسیاری از مواردی که قرار بود انجام شوند قابل پیش بینی بودند. از نان‌های تست تا مراسم صبحانه و کیک مراسم همگی طبق اصول سنتی مردمان انگلیس و رواج آن در خاندان سلطنتی صورت گرفته بودند.

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

Rachel Meghan Markle

بر اساس همین رویدادها که در طی سالیان سال در مراسم خاندان سلطنتی به انجام رسیده اند برخی احتمالات قابل پیش بینی و تعریف شده در اختیار عموم قرار دارند که احتمالا در مراسم ازدواج بعدی خاندان سلطنتی هم تکرار خواهند شد.

کیک مراسم ازدواج سلطنتی

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

بی شک وجود یکی دو عدد کیک در این مراسم باشکوه غیر قابل انکار است. در مراسم ازدواج سلطنتی کیت و ویلیام دو عدد کیک برای این جشن در نظر گرفته شد. یک کیک میوه ای سنتی انگلیسی با خامه سفید و دیگری کیک شکلاتی که بر اساس اسنک مورد علاقه پرنس ویلیام که چایی با کیک شکلاتی بود تدارک دیده شد.

این کیک سه طبقه که لبریز از بیسکویت‌های مک ویتیز بود توسط یک قناد و سر آشپز معروف به نام بری کولنسو طراحی شده بود. اگرچه این بار اولی نبود که کولنسو برای خاندان سلطنتی تدارک کیک می‌دید. او در گذشته نیز برای ملکه الیزابت و همچنین ملکه مادر نیز کیک‌هایی تدارک دیده بود. با این تفاسیر و با وجود تجربه خوبی که از کیک‌های کولنسو در خاندان سلطنتی وجود دارد دور از انتظار نیست که مسئولیت تهیه کیک مراسم ازدواج بعدی خاندان سلطنتی به کولنسو واگذار شود.

البته برند معروف مک ویتیز هم در این خاندان سابقه طولانی دارد. این برند در سال ۱۹۴۷ مسئولیت تهیه مواد مورد نیاز کیک مراسم ازدواج سلطنتی ملکه الیزابت را برعهده داشت. در آن زمان بریتانیا هنوز درگیر مسائل مالی و مشکلات بعد از جنگ بود و برخی برندهای معروف مواد مورد نیاز را به این مراسم اهدا کرده بودند. اما با این وجود ۱۱ کیک دیگر هم در کنار کیک اصلی زینت بخش مراسم بودند. احتمالا از این تعداد کیک موجود در مراسم شوکه شده اید اما بد نیست بدانید این تعداد در مقابل ۲۷ کیک موجود در مراسم ازدواج سلطنتی پرنس چارلز واقعا ناچیز است.

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

منوی صبحانه مراسم ازدواج سلطنتی

با وجودی که هنوز نمی‌دانیم تمایل این زوج خوشبخت خاندان سلطنتی بر چند یا چندین هزار کیک مراسم ازدواج سوق دارد، اما از یک موضوع مطئنیم و آن هم چیزی نیست جز دستور تهیه منوی غذایی در مراسم صبحانه. البته بهتر است بگوییم حداقل این منو در طی سالیان سال و در هیچ مراسم ازدواجی در خاندان سلطنتی تغییری نداشته است. از مراسم ازدواج جد پدری پرنس هری شاه جورج ششم گرفته تا مراسم ازدواج با شکوه پرنس ویلیام و کیت. بی شک در این صبحانه بیکن و تخم مرغ سرو نخواهد شد. صبحانه‌های سخاوتمندانه مراسم ازدواج خاندان سلطنتی همیشه حاوی خرچنگ، گوشت خالص بره و مقادیر زیادی نوشیدنی بوده است که احتمالا در مراسم ازدواج هری و مگان هم شاهد آن خواهیم بود.

مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل + عکس

تنها چیزی که هنوز در این برنامه نمی‌توان به درستی حدس زد تعداد افرادی است که برای این مراسم دعوت خواهند شد.در ازدواج کیت و ویلیام بالغ بر ۶۵۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند. گرچه این تعداد فقط بخش کوچکی از مهمان‌هایی بودند که به مراسم اصلی دعوت شده بودند. اما همین تعداد هم در مقابل افرادی که به مراسم صبحانه ازدواج پرنس چارلز و یا ملکه الیزابت دعوت شده بودند بسیار کم تر بودند. به نظر می‌رسد این تفاوت تعداد مهمان‌ها به دلیل تعداد کم تر افراد نزدیک خانواده‌ها صورت گرفته است. چرا که در این مراسم‌ فقط افراد نزدیک و بسیار عزیز خانواده‌ها دعوت می‌شوند.

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

سنت‌های قدیمی‌ انگلستان

مراسم ازدواج در خاندان سلطنتی انگلستان نوعی مراسم حکومتی است. این بدان معناست که تک تک جزئیات باید در نظر گرفته شوند. نه فقط کلیات و ظواهر و علایق شخصی بلکه تمامی‌ جزئیاتی که به نمایش عموم می‌رسند باید در نظر گرفته شوند. هر عضوی از خاندان سلطنتی انگلستان باید تمامی‌ جزئیات و اصول را مطابق سنت‌های دیرینه بریتانیا برگزار کند و منوی غذایی هم از این امر مستثنی نیست.

در مراسم ازدواج با شکوه پرنس ویلیام و کیت محتویات همه منوهای غذایی از جزایر انگلیسی اطراف آورده شده بود. خرچنگ‌ها از ویلز، گوشت بره از گلوسسترشیر و همچنین لابسترهای اسکاتلندی از جمله محتویات موجود در این مراسم بودند. البته علاوه بر محتویات و مواد موجود در غذاها منوی آن‌ها هم باید به کل انگلیسی اصیل انتخاب شود. به عنوان مثال منوی مراسم پرنس ویلیام و کیت حاوی پودینگ‌های کوچک یورک شیر ( شهری در شمال انگلیس) و نوعی سوسیس بسیار ساده سنتی و مربوط به یکی از شهرهای کوچک انگلیس بود.

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

سلیقه‌های شخصی

با وجودی که این زوج خوشبخت درگیر قوانین و سنت‌های دست و پاگیر سلطنتی انگلیسی هستند اما هنوز نور امیدی در انتخاب برخی موضوعات برای آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال منوی غذایی آخرین مراسم ازدواج سلطنتی انگلیس نسبت به گذشته انعطاف بیشتری به خرج داده بود و در بسیاری موارد از رسوم دیرینه خود پا پس کشیده بود. در این مراسم به جای استفاده از پیش غذاهای رسمی‌ انگلیسی از کاناپه‌ (نوعی نان برشته که روی آن پنیر و گوشت می‌گذارند) استفاده شده بود. به علاوه کیک مراسم ازدواج پرنس ویلیام برگرفته از رویای شیرین کودکیش بود.

همچنین در این مراسم آن‌ها یک مهمانی بعد از مراسم اصلی سلطنتی داشتند که اثری از تشریفات انگلیسی سنتی در آن به چشم نمی‌خورد. این‌ها همه مواردی هستند که در گذشته اصلا وجود نداشتند و حتی فکر کردن به آن‌ها هم در خاندان سلطنتی جرم حساب می‌شد. در مهمانی شبانه ای که به مناسبت ازدواج پرنس ویلیام برگزار شد در ساعت ۲ بعد از نیمه شب ساندویچ‌های بیکن به مهمانان ارائه شد که احتمال دارد در مراسم ازدواج بعدی سلطنتی هم شاهد این موارد باشیم.

مکان ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل

مگان ماركل و رابطه ی عاشقانه او با پرنس هری

به هر رو این‌ها همه احتمالاتی هستند که می‌توان حدس زد. اما برای مطمئن شدن از چگونگی برگزاری این مراسم با شکوه هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد. فقط باید صبر کرد تا زمان مراسم از راه برسد که ببینیم مگان و هری مراسم ازدواج خودشان را چگونه برگزار می‌کنند و این بار آیا قدرت خاندان سلطنتی و سنت‌های دیرینه انگلیسی به زور این زوج جوان می‌چربد یا برعکس.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits