دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماشاریپو عامل حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول که ۳۹ تن را به قتل رساند دستگیر شد
2
ماشاریپو عامل حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول که ۳۹ تن را به قتل رساند دستگیر شد:منابع خبری در ترکیه از دستگیری عامل حمله به کلوب شبانه استانبول خبر دادند.با دلگرم همراه باشید.

عامل حمله به کلوب شبانه استانبول دستگیر شد

منابع خبری در ترکیه از دستگیری عامل حمله به کلوب شبانه استانبول خبر دادند.با دلگرم همراه باشید.

دستگیری ماشاریپو

دستگیری ماشاریپو

روزنامه حریت از دستگیری عبدالقدیر ماشاریپوف، عامل کشتار ۳۹ تن در جریان حمله به یک کلوپ شبانه در استانبول خبر داد.براساس گزارش این روزنامه، این فرد در حالی که پسرش در کنار او بود، دستگیر شده است.این شهروند اهل ازبکستان ظاهرا در محله اسن یورت استانبول دستگیر شده است.

گروه موسوم به داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت و گفت که انتقام مداخله نظامی ترکیه در سوریه را گرفته است.کانال ان تی وی ترکیه گزارش می‌دهد که پلیس مظنون را در خانه دوستش که اهل قرقیزستان است در استانبول دستگیر کرده است.

بنابه گزارش‌ها پلیس مظنون را همراه پسر ۴ ساله‌اش در این خانه پیدا کرد. گفته می‌شود که صاحب این خانه و سه زن هم در میان دستگیر شدگان هستند.به نوشته روزنامه حریت او قرار بود او پیش از شروع بازجویی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد.پلیس عکسی از مردی با تی شرت خون آلود که زخم‌هایی بر صورتش دارد منتشر کرده است.این دستگیری نقطه اوج یک عملیات گسترده تعقیب بود: یورشی در محله اسن یورت استانبول که نهایتا به دستگیر کسی که ادعا می‌شود مهاجم رینا بوده منجر شد.این نگرانی وجود داشت که مهاجم موفق به فرار از ترکیه شده و شاید به ناحیه تحت کنترل داعش رفته باشد.

با دستگیری او مقام‌های ترکیه نفس خیلی راحتی خواهند کشید. اما چالش خیلی بزرگتر برای آنها تامین امنیت در کشور و تشدید عملیات اطلاعاتی برای جلوگیری از موج حملات تروریستی خواهد بود که گریبان این کشور را گرفته است.رسانه‌های ترکیه گزارش می‌دهند که مظنون همراه زنی که ظاهرا همسرش بود و دو کودک در آپارتمانی اجاره‌ای در شهر قونیه زندگی می‌کرد.

روزنامه حریت به نقل از منابع آگاه نوشت او روز ۱۵ دسامبر وارد استانبول شده بود.ترکیه مشغول عملیات علیه داعش در شمال سوریه بوده و همزمان می‌کوشد کردها را هم وادار به عقب نشینی از این ناحیه کند.

در همین حال، نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه پیش‌تر اظهار کرد، عامل حمله به این کلوب شبانه با یک سازمان اطلاعاتی به طور حرفه‌ای تعامل داشته است.وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عامل حمله به کلوب رینا نه تنها از جانب یک سازمان تروریستی بوده بلکه پای یک نهاد اطلاعاتی نیز در این ماجرا در میان است. حمله مسلحانه در یک کلوب شبانه استانبول دست‌کم ۳۹ کشته و ۶۹ زخمی بر جای گذاشت.

دستگیری ماشاریپو

عامل حمله به کلوب شبانه استانبول دستگیر شد


دستگیری ماشاریپو

عامل حمله به کلوب شبانه استانبول دستگیر شد


دستگیری ماشاریپو


دستگیری ماشاریپو
دستگیری ماشاریپو
دستگیری ماشاریپو
دستگیری ماشاریپو

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits