دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آلبوم موسیقی شادی تو منتشر شد
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلبوم موسیقی شادی تو منتشر شد - به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،آلبوم موس-آلبوم-موسیقی-شادی-منتشر
آلبوم موسیقی شادی تو منتشر شد

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،آلبوم موسیقی شادی تو جدیدترین مجموعه سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو است که بر اساس آثاری از محمد سریر برای پیانو و سازهای کوبه ای شکل گرفته است.

در این آلبوم قطعاتی چون بنفشه، شکوفه ، یاس سفید (از موسیقی متن فیلم ازدواج به سبک ایرانی)، شقایق، گل سرخ، نرگس و عروس به چشم می خورد.

محمد سریر آهنگساز در کارنامه این مجموعه با اشاره به روحیه غمزدگی در برخی از زوایا و زمینه های سنت موسیقی شهری و روی آوردن بیشتر آهنگسازان و نوازندگان در آفرینش موسیقی ملال و اندوه ، آورده است: هنگامی که آثار پنجاه سال فعالیت خود را مرور می کردم متوجه شدم که در آنها نیز قطعاتی هست که این روحیه را به شنونده ارائه کند.

وی در پایان آورده است: از آنها چند اثر را که یادگار سال های شیرین همکاری با زنده یاد محمد نوری است را انتخاب کردم ،شادی تو را به همه هموطنانم در هر کجای این جهان که هستند تقدیم می کنم ، به ملتی که رنج ها کشیده و شادمانی هدیه ای کوچک برای روح بزرگ آنهاست.

شادی تو با اجرای سازهایی چون پیانو، دف، دایره، تنبک، دهل، تمبورین و ادوات الکترونیک توسط سامان احتشامی و صدابداری و مسترینگ بهنام شهرکی از سوی موسسه آوای باغ مهر در بازار موسیقی منتشر شده است.

** رونمایی از پندار

آلبوم پندار به آهنگسازی امیرمهیار تفرشی پور چهارشنبه 21 خرداد در خانه موسیقی رونمایی خواهد شد.

آلبوم پندار شامل قطعاتی برای سولو فلوت، پیانو، کنترباس و ابوا، و همچنین یک دوئت برای ویلن و پیانو و یک تریو برای هارپ، ویلن و ویلنسل است.

قطعات آلبوم پندار در انگلستان، توسط نوازندگان بریتانیایی اجرا و ضبط شده و قرار است چهارشنبه این هفته از ساعت 16 با حضور برخی از اهالی موسیقی موسیقی رونمایی شود.

این آلبوم که نشر هرمس آن را منتشر کرده طی 10 سال گذشته از سوی امیرمهیار تفرشی پور ساخته شده است.

همراه با آلبوم یک کتابچه کوچک با توضیحات کاملی در خصوص آنالیز قطعات و نمونه نت های برخی آنها و نیز مشخصات کامل نوازندگان اثر، به دو زبان فارسی و انگلیسی به مخاطبان عرضه شده است.

** یادمان ارژنگی

یادمان فرهاد ارژنگی یکی از شاگردان برجسته علی اکبر خان شهنازی استاد موسیقی سنتی ایران امروز ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی در آخرین ماه فصل بهار به بهانه گرامی داشت یاد و خاطره فرهاد ارژنگی نوازنده تار گرد هم می آیند.

این نشست با سخنرانی فرمان مرادی ومحمد عبدلی باموضوع شناخت چوب طراحی و ساخت ساز و بهداشت نوازنده برگزار می شود.

پخش فیلم ، اجرای چند گروه موسیقی و معرفی تازه های نشر موسیقی بخش هایی از این نشست است .

فرهاد ارژنگی در سال 1371 متولد شد وی آهنگساز، نوازنده تار و نقاش بود.فرهاد ارژنگی فرزند نقاش رسام ارژنگی، است که از 500 سال پیش خانواده وی نقاش و پیکرتراش بوده اند.

او از هفت سالگی نواختن تار را نزد علی اکبر خان شهنازی آغاز کرد و طی 15 سال تمرین و نواختن تار به چنان پیشرفتی رسید که هنگامی که موسی خان معروفی از آکادمی موزیک ایران بازنشسته شد و برای جایگزینی این استاد مسابقه ای ترتیب دادند، فرهاد ارژنگی برنده این آزمون دشوار شد و در 20 سالگی به عنوان استادیار در هنرستان عالی موسیقی به آموزش هنرجویان پرداخت.

ارژنگی چندی بعد به درخواست اداره هنرهای زیبا در تلویزیون که تازه آغاز به کار کرده بود، تار نواخت و با سفر به ترکیه، افغانستان و پاکستان، موسیقی ایرانی را به مردمان آن کشورها بیشتر شناساند.

فراهنگ (2) ** 9252**1588




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits