دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ناظری ها بیلبورد آمریکایی ها را تسخیر کردند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ناظری ها بیلبورد آمریکایی ها را تسخیر کردند - به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار موسیقی ایرنا ،بُعد یا-ناظری-بیلبورد-آمریکایی-تسخیر-کردند
ناظری ها بیلبورد آمریکایی ها را تسخیر کردند

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار موسیقی ایرنا ،بُعد یازدهم اثر شماره یک سمفونی رومی است که حافظ ناظری حدود 10 سال برای ساخت و تولید آن وقت صرف کرده و پس از تکمیل مراحل تولید و ساخت ، این آلبوم با حضور افتخاری شهرام ناظری در برخی قطعاتش، توسط کمپانی سونی منتشر شد.

حافظ ناظری پیش تر در مراسم رونمایی این آلبوم گفته بود: سمفونی رومی براساس اشعار مولانا ساخته نشده و بلکه یک پروژه است که در آن سعی می کنیم موسیقی غرب و شرق را با هم ادغام کنیم. سمفونی رومی آثاری متعددی تولید خواهد کرد که اثر شماره اول آن بعد یازدهم نام دارد.

این اثر از چهار فصل تشکیل می شود که فلسفه آفرینش را روایت می کند. یک ویژگی مهم این کار این است که سعی شده هم از لحاظ آواز و هم از لحاظ ارکستراسیون حرکت تازه ای که قبلا نمونه ای از آن عرضه نشده، ارایه شود.

نکته حائز اهمیت حضور نوازنده های شاخص و سرشناس جهانی در این آلبوم از جمله ذاکر حسین نوازنده سرشناس ساز طبلا، گلن ولز نوازنده سازهای کوبه ای و برنده چهار جایزه گرمی، مت هایموویتز، پاول نیوبائر نوازنده ویولا و کاندیدای جوایز متعدد جهانی، ژوهانس موزر نوازنده ویلنسل که با آلبوم Saint-Saens به عنوان یکی از 10 اثر برتر موسیقی کلاسیک در سال 2008 است که باعث شده رسانه های معتبر موسیقی در جهان با استقبال و انتشار اخبار این آلبوم، از آن به عنوان یکی از پرهیجان ترین آثار موسیقی کلاسیک و تلفیقی سال جاری میلادی یاد کنند.

فراهنگ(2)**9266




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits