دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارکسترهای ملی و سمفونیک تا ماه آینده سازها را کوک می کنند
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارکسترهای ملی و سمفونیک تا ماه آینده سازها را کوک می کنند - پیروز ارجمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار -ارکسترهای-سمفونیک-آینده-سازها-کنند
ارکسترهای ملی و سمفونیک تا ماه آینده سازها را کوک می کنند

پیروز ارجمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود : در هفته های آتی زمان فراخوان امتحان ورودی برای ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران اعلام خواهد شد که در پی آن علاقه مندان برای حضور در این دو ارکستر می توانند در این آزمون شرکت کنند .

وی ادامه داد : مواردی خاص نیز وجود دارد به نحوی که شورای فنی نفرات پیشکسوت و با سابقه را بدون حضور در آزمون به ارکستر ها دعوت می کند.

این آهنگساز در ادامه با بیان اینکه سطح کیفی ارکستر در قالب آزمون های 6 ماهه بررسی خواهد شد افزود : دوره های باز آموزی نیز برای بالا بردن سطح اجرایی نوازندگان نیز برگزار خواهد شد .

ارجمند خاطرنشان کرد البته در برخی از موارد ارکستر به نوازندگان سطح بالا تری برای اجرای رپرتوآر های غیر مرسوم احتیاج دارد که در پی آن از نوازندگان برجسته و متخصص بری حضور در ارکستر دعوت خواهد شد .

وی گفت : اگر در طول سال سطح اجرایی نوازندگان ارکستر ها بطور مداوم ارزیابی شود نیازی به امتحانات دوره ای نخواهد بود .

رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما سعی داریم از تمامی ظرفیت های موسیقی کشور در بالا بردن سطح کیفی ارکستر ملی و سمفونیک تهران بهره ببریم .

ارجمند در پایان از انتحاب فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر ارکستر ملی و منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران خبر داد و گفت : حکم رسمی آغاز به کار این اساتید طی روزهای آینده صادر خواهد شد .

فراهنگ (4) ** 9252 ** 1569




این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits