دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درگذشت دكتر كليم صديقي رهبر پارلمان مسلمانان انگلستان (1995م)
3
زمان مطالعه: 1 دقیقه
دكتر كليم صديقي، رهبر فقيد پارلمان مسلمان انگلستان در سال 1932م به دنيا آمد. وي پس از طي تحصيلات خود، به روزنامه‏ نگاري روي آورد و مدتي نيز معاونت سردبيري روزنامه معروف گارديَن را برعهده داشت. دكتر...

درگذشت دکتر کلیم صدیقی رهبر پارلمان مسلمانان انگلستان (1995م)دكتر كليم صديقي، رهبر فقيد پارلمان مسلمان انگلستان در سال 1932م به دنيا آمد. وي پس از طي تحصيلات خود، به روزنامه‏ نگاري روي آورد و مدتي نيز معاونت سردبيري روزنامه معروف گارديَن را برعهده داشت.

دكتر كليم صديقي، با دارا بودن مدرك دكتراي علوم سياسي بين‏ الملل، از روشن‏فكران متعهد و فعال در انگلستان به شمار مي‏رفت و سال‏ها انيستيتوي مسلمانان انگلستان را اداره مي‏كرد. وي در سال 1991م، پارلمان مسلمانان انگليس را به منظور هماهنگ كردن فعاليت‏هاي مسلمانان در اين كشور پايه ‏گذاري كرد كه اين تشكيلات در طول فعاليت خود، تلاش موثري را به انجام رسانده است.

دكتر صديقي در طول سال‏هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، چندين بار براي شركت در كنفرانس‏هاي اسلامي به تهران سفر كرد.

دكتر كليم صديقي به عنوان يكي از شخصيت‏هاي بانفوذ سياسي در انگلستان، در نهايت در حالي كه براي شركت در يك كنفرانس اسلامي در پروتوريا، مركز افريقاي جنوبي به سر مي‏برد، در بيست و يكم آوريل 1995م بر اثر سكته قلبي در شصت و سه سالگي درگذشت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits