دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هلاكت خاخام كاهانه متعصب سرسخت صهيونيستي (1990م)
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هلاكت خاخام كاهانه متعصب سرسخت صهيونيستي

خاخام كاهانه متعصب سرسخت صهيونيست، در سال 1932م در نيويورك به دنيا آمد. وي سال‏هاي زيادي از عمرش را به جرم خاخام كاهانه سرقت مسلحانه، تجاوز و آدم‏كشي، در زندان‏هاي امريكا به سر برد.

كاهانه پس از مطالعه مكتب صهيونيسم و آييني كه يهوديان اسرائيل از آن تبعيت مي‏كردند، شيفته اين مسلك گرديد و خود پرچمدار و مبلّغ آن در نيويورك شد. او در سال‏هاي 1965 - 70 رهبري يك شبكه تبليغاتي براي بازداشتن خانواده‏ اي امريكايي از مخالفت با جنگ امريكا در ويتنام را برعهده داشت و با هويت‏هاي گوناگون، با بعضي شبكه‏هاي مافيايي و جاسوسي همكاري مي‏كرد.

خاخام كاهانه در سال 1968م در 36 سالگي، سازمان دفاع از يهود را كه نام اختصاري آن به زبان عِبري "كاخ" مي‏باشد در امريكا پايه ‏گذاري كرد. اين سازمان كه يك جنبش بسيارتندرو، افراطي و داراي عناصر آموزش ديده و فعال در امر حمل سلاح و پرتاب مواد منفجره بود، در اندك مدتي توانست حمايت بسياري از اوباشان يهودي را در امريكا كسب كند.

خاخام كاهانه در سال 1971 وارد اسرائيل شد و مورد استقبال گرم گُلدا ماير نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي قرار گرفت. او در سال‏هاي پس از جنگ اكتبر 1973م، نقش قابل ملاحظه‏ اي در توجيه سياست اسرائيل و در موجه جلوه دادن استراتژي اسرائيل بزرگ و تصرف منطقه نيل تا فرات در جامعه امريكا ايفا كرد.

در تمام طول دهه 1970م، خاخام كاهانه، موثرترين وسيله براي جلب حمايت مالي يهوديان امريكايي و فريفتن آنان به حمايت از رژيم صهيونيستي و خطرناك‏ترين عنصر صهيونيست براي موجوديت اعراب مقيم فلسطين اشغالي محسوب مي‏شد. او در سال 1984م، پس از يك سلسله فعاليت‏هاي تروريستي و تخريبي عليه فلسطينيان و مسلمانان جنوب لبنان، سازمان مخوف "ترور بر ضد ترور" را با هدف رواج عمليات تروريستي عليه فلسطينيان و شيعيان لبنان پي‏ريزي كرد.

خاخام كاهانه در همين سال، وارد كِنِسْتْ يا پارلمان رژيم صهيونيستي شد و چهار سال سمت نمايندگي مجلس را برعهده داشت. خاخام كاهانه، با وجود مليت غيراسرائيلي كه داشت به مراتب بيش از دولت‏مردان اسرائيلي از سياست‏هاي تجاوزكارانه و جنايت بار صهيونيست‏ها عليه كشورهاي اسلامي دفاع مي‏كرد.

وي اظهار مي‏داشت: من معتقدم كه حتي يك عرب هم نبايد در بيت ‏المقدس زندگي كند و من براي هر كس كه مسجدالاقصي را بمباران كند، كف خواهم زد.

اين افراطي ‏گري‏ هاي كاهانه تا آن‏جا رسيد كه او را به عنوان تندروترين و متعصب‏ترين صهيونيست لقب دادند.

سرانجام خاخام كاهانه اين صهيونيست متعصب در ششم نوامبر 1990م در پنجاه و هشت سالگي به ضرب گلوله يك عرب مسلمان در نيويورك به هلاكت رسيد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits