دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بعد از خوردن این خوراکی مسواک نزنید
16
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعد از خوردن ترشیجات مسواک نزنید - توصیه به مسواک نزدن بعد از خوردن ترشیجات

بعد از خوردن ترشیجات مسواک نزنید

بعد از خوردن ترشیجات نباید دندان را با مسواک و خمیردندان شستشو داد چرا که این کار باعث می‌شود که قسمت‌های سست شده دندان خراش پیدا کنند و مسواک زدن آسیب بیشتری را برای دندان به دنبال خواهد داشت.

ترشیجات

مصطفی فاطمی اظهار داشت: استفاده مداوم از مواد با غلظت اسیدی چون ترشیجات، آب لیمو و لیموی ترش تازه یک عادت مضر است که می‌تواند به صورت مستقیم مواد معدنی را از سطح دندان حذف کند و موجب احساسی شود که بیماران از آن به عنوان کند شدن دندان نام می‌برند.


عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: هرچند عارضه کند شدن دندان بعد از مدتی به واسطه بزاق و با برگرداندن مواد معدنی دندان جبران می شود، اما استفاده مکرر از این دسته از مواد می‌تواند باعث کاهش کلی سطح مواد معدنی دندان شود.

فاطمی توصیه کرد: افراد بعد از خوردن ترشیجات دندان خود را با دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید بشویند تا به واسطه آن بتوان قسمتی از آسیب را جبران کرد.

مسواک زدن

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اولین اقدام در مواجهه با کند شدن دندان در صورت عدم وجود دهان‌شویه گفت: در صورت عدم وجود دهان‌شویه حاوی فلوراید، اولین اقدام شستن دهان با آب است و البته کشیدن نخ دندان برای خارج‌ سازی بقایای مواد نیز توصیه می‌شود.

منبع : فارس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (16 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits