دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رفع گرسنگی بدون افزایش وزن با بادام
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رفع گرسنگی بدون افزایش وزن با بادام - انتخاب میان وعده ای مناسب

تحقیقات جدید محققان دانشگاه پوردوی آمریکا نشان می‌دهد: مصرف روزانه بادام برشته شده منجر به کاهش گرسنگی بدون افزایش وزن می‌شود.

این تحقیق در زمینه تاثیر میان ‌وعده بادام بر اشتها و وزن انجام شده است. شرکت‌کنندگان این تحقیق با خوردن سه قاشق غذاخوری بادام برشته‌شده کم نمک میزان ویتامین E و چربی اشباع نشده (چربی خوب) رژیم غذایی خود را افزایش دادند.

بادام

در حال حاضر مصرف میان وعده عمومیت یافته ‌است و حداقل روزانه یک میان‌ وعده سرو می‌شود. افزایش مقدار میان ‌وعده موجب چاقی و کمبود مواد غذایی مغذی می‌شود و دقت در انتخاب میان‌وعده مناسب برای سلامتی مفید است و خطر افزایش وزن را کاهش می‌دهد.


این تحقیق شامل ۱۳۷ شرکت‌کننده در معرض خطر دیابت نوع ۲ بود که به پنج گروه تقسیم شدند.

گروه کنترل هیچگونه آجیلی مصرف نمی‌کردند. گروه صبحانه و ناهار که ۵/۱ اونس بادام و گروه میان‌ وعده صبح و بعدازظهر ما بین وعده‌های غذایی بادام استفاده می‌کردند. این گروه‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خاصی نداشتند. با وجود اینکه مصرف‌کنندگان بادام، روزانه از طریق بادام ۲۵۰ کالری اضافه دریافت کرده بودند، بعد از چهار هفته وزن آنان افزایش نیافته بود.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در مصرف تنقلات باید روشی عاقلانه اتخاذ کرد که این روش به غذاهای مصرفی در میان‌وعده‌ها بستگی دارد. تاثیرات مثبت مصرف روزانه بادام در شرکت‌کنندگان منجر به کنترل گرسنگی، اشتها، میزان ویتامین E و چربی‌های اشباع‌نشده بدون تاثیر بر وزن بدن شد و بادام انتخابی هوشمندانه در کمک به وزن سالم است.

نتایج این تحقیق در نشریه اروپایی تغذیه بالینی منتشرشده‌ است.

منبع : افکار نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (9 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    سعید | ۱۰ سال پیش
    بادام درختی هم خیلی برای بدن مفید میباشد.
    0
    0
    
    hits