دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اشتباه نکنید،خوردن آبغوره تاثیری بر کاهش چربی خون ندارد!
16
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر آبغوره بر چربی خون و بررسی میزان تاثیر خوردن آبغوره بر کاهش چربی خون و رابطه آبغوره و چربی خون

تاثیر آبغوره بر چربی خون

تاثیر آبغوره بر چربی خون

ایسنا: يک متخصص داخلي با بيان اين‌ که تاکنون هيچ کشف و يا فرضيه اثبات شده‌اي مبني بر کاهش چربي خون با استفاده از برخي مواد غذايي همچون آب غوره به ‌دست نيامده است، گفت: متاسفانه در بسياي از موارد افراد با تصور اين که اين نوع مواد غذايي مي‌تواند جايگزين دارو شود، داروهاي خود را قطع مي‌کنند.

بابک رضايي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در چربي خون پايين، مصرف آب غوره و يا سبزي شويد مي‌تواند تا حدودي مثمرثمر واقع شود اما در فشار خون بالا مصرف اين مواد غذايي تغييري در ميزان چربي خون ايجاد نخواهد کرد.

وي با بيان اينکه در بسياري از موارد تصور مي‌شود عدد نرمال چربي خون در همه افراد يکسان است، تصريح كرد: افراد مبتلا به چربي خون بايد توجه داشته باشند که عدد نرمال چربي خون در افراد مختلف يکسان نيست و وابسته به سن و يا بيماري‌هاي زمينه‌اي متفاوت است.

رضايي، کرخت شدن دست و پا، سرگيجه، سردرد و خواب آلودگي را از علائم ابتلا به چربي خون برشمرد و افزود: در برخي موارد نيز اين بيماري علامتي نداشته و به واسطه انجام آزمايشات مربوطه ظاهر مي‌شود.

تاثیر آبغوره بر چربی خون

اين متخصص داخلي با اشاره به ‌اينکه بيماري چربي خون مي‌تواند زمينه‌ساز بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي و در نهايت بروز سکته‌هاي قلبي و مغزي شود، يادآور شد: البته در صورت اصلاح رژيم غذايي و انجام حرکات ورزشي ممکن است فرد تا پايان عمر بدون هيچ مشکلي به زندگي خود ادامه دهد.

وي مصرف روغن‌ حيواني، روغن‌هاي نباتي، خامه، کره، تخم‌مرغ، سس مايونز، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب مانند کله و پاچه را براي بيماران مبتلا به چربي خون مضر دانست و خاطرنشان كرد: رعايت رژيم غذايي صحيح و مصرف دارو مي‌تواند به ‌ميزان قابل توجهي چربي خون را کاهش دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits