دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد
22
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با رعایت بعضی نکات برای همیشه می توان بوی بد پا را از بین برد

تقریبا بیش از 250000 غدد عرق در پاها هست که بیش از یک فنجان عرق روزانه تولید می کنند! زمانی که دمای هوا بالا می رود،پس از در آوردن کفش ها پاهایتان بوی بدی می گیرد و بعضی اوقات باعث خجالت زدگی شما در جمع دوستانتان می شود. نکات زیر را رعایت کنید و برای همیشه از بوی بد پا خلاص شوید.

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد

1. با پاهایتان مثل زیر بغلتان رفتار کنید.
پاها را هر روز با آب گرم شستشو دهید و از صابون های ضد باکتری استفاده کنید و همان ضد عرق هایی را که زیر بغل می مالید قبل از پوشیدن کفش به پاهایتان نیز بمالید.

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد2. گرما را از بین ببرید.
اگر مستعد ابتلا به بیماری قارچی پوست پا و یا ناخن هستید، به کمک سشووار پاهایتان را خشک کنید.با اینکار رطوبت و آلودگی را از بین خواهید برد.

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد3. پاهایتان را با چای بشویید.
2 عدد چای کیسه ای را در دو فنجان آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید. کیسه ها را خارج کنید و به کمک 2 لیتر آب چای ها را رقیق کنید و بگذارید سرد شود و سپس به مدت 30 دقیقه پاهایتان را در آن فرو کنید. اسید تانیک موجود در چای باکتری ها را از بین می برد و با بستن منافذ، سبب می شود پاها کمتر عرق کنند.

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد4. تعداد کفش هایتان را بیشتر کنید.
حداقل دو جفت کفش داشته باشید تا بتوانید یک در میان آن ها را جایگزین کنید. زمانی که یک جفت از کفش هایتان را پوشیدید به مدت 24 ساعت، دیگر آن ها را نپوشید تا هوا داخل کفش هایتان برود و کمتر بو بگیرد. می توانید از کفش هایی استفاده کنید که پاها آزاد تر باشند و بیشتر هوا بخورند مثلا کفش های صندل مناسب هستند.

چکار کنیم که پاهایمان بوی بد نگیرد5. کفش هایتان را بشویید.
اگر کفش هایتان قابل شستشو هستند آنها را یک ماه یکبار بشویید تا کفش هایتان نو و معطر شوند . سعی کنید کفش هایتان را در محیطی با تهویه هوای مناسب و روشن بگذارید چرا که باکتری ها در محیط تاریک سریع رشد می کنند.


برگردان توسط مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (22 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits