دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان درد در زمان قاعدگی
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درمان درد در زمان قاعدگی:چگونه درد های دوران پریودی را کاهش دهیم؟ برای آگاهی بیشتر از مسکن های دوران بارداری با دلگرم همراه باشید.

چگونه درد های دوران پریودی را کاهش دهیم؟

برای آگاهی بیشتر از مسکن های دوران بارداری با دلگرم همراه باشید.

درمان درد در زمان بارداری

کاهش درد در زمان پریودی

دردهاي دوران قاعدگي

يكي از بیشترین مشکلات خانمها درطول اين دوره است.

درد قاعدگي‌ عبارت‌ است‌ از بروز درد شديد دل‌ پيچه‌ مانند به‌ هنگام‌ قاعدگي‌. اين‌ درد ممكن‌ است‌ در عرض‌ يك‌ يا دو سال‌ پس‌ از وقوع‌ قاعدگي‌ آغاز شود و كمابيش‌ به‌ طور مرتب‌ در هنگام‌ قاعدگي‌ رخ‌ دهد كه‌ در اين‌ صورت‌ درد قاعدگي‌ اوليه‌ ناميده‌ مي‌شود.

پژوهش‌های تازه از تاثیر فوق‌العاده كلسیم و ویتامین‌D در پیشگیری از ابتلا به علا‌یمی كه پیش از قاعدگی، زنان را گرفتار می‌‌كند و به آن "نشانگان پیش از قاعدگی" می‌گویند، خبر می‌دهند.

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی 3000 زن اعلام كرده‌اند كه رژیم غذایی سرشار از كلسیم و ویتامین D می‌تواند در كاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود. محققان اعتقاد دارند افرادی كه در رژیم غذایی خود به مقدار كافی از غذاهای حاوی ویتامین D و كلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه‌ها و كلم بروكلی استفاده می‌كنند، دچار كمترین میزان علایم این بیماری می‌شوند. از نظر این محققان، دلیل كاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون‌های زنانه مثل استروژن و در عین حال كاهش پروژسترون است.

درمان درد در زمان بارداری

درمان درد در زیر شکم در زمان پریودی

اسيدهاي چرب بيشتري مصرف کنيد

مطالعات زيادي نشان داده است که مصرف اين اسيدهاي چرب که عمدتا در غذاهايي مانند ماهي، آجيل‌ها مثل گردو، بادام و يا دانه‌هايي مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علايم ديسمنوره (درد هنگام پریود )مي‌گردد.

غذاهايي که بايد يک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنيد

يک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (مي‌توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد.

همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره‌فرنگي، موسير، فلفل‌سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.

دم کرده ي‌ مخصوص بنوشيد

برای کاهش درد در زمان پریود میتوانید از دم کرده های مخصوص استفاده کنید.دم کرده ي بابونه، سنبل‌الطيب و گل گاوزبان، تمشک و سرخ‌وليک در کاهش درد پریود و ايجاد آرامش بسيار موثرند. هريک از اين دم کرده‌ها را مي‌توانيد به طور مجزا تهيه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنيد.

لازم به ذکر است که اين دم کرده هاي گياهي در واقع گنجينه‌هاي علم پزشکي شرق است که به ما به ارث رسيده و با مصرف به جاي آنها مي‌توانيد بسيار بهره ببريد.

مکمل منيزيم مصرف کنيد

بعضي از خانم‌ها به دليل کاهش منيزيم خون، دچار دردهاي پيش از دوره ماهانه (پریود )مي‌گردند. لذا توصيه مي‌شود، يک هفته قبل از پريود، شروع به مصرف روزانه 500 ميلي‌گرم منيزيم به علاوه 50 ميلي‌گرم ويتامين B6 کنيد که در کاهش درد و گرفتگي‌هاي زير شکم بسيار مفيد است (البته تحت نظر پزشک).

فهرستي از غذاهاي حساسيت‌زا را براي خودتان تهيه کنيد

حتما تا حالا متوجه شده ايد که يک هفته قبل از پريود، به بعضي غذاها حساسيت و واکنش نشان مي‌دهيد که گاهي سبب تشديد ناراحتي شما در هنگام پریود تان مي‌گردند. لذا به شما توصيه مي‌کنيم تا فهرستي از اين غذاها را تهيه نموده و در دوره‌هاي بعدي، از مصرف آنها خودداري کنيد.

از تمرين‌هاي ورزشي و ذهني غافل نشويد

بر خلاف گذشته که توصيه به استراحت مي‌شد، در طب چيني انجام ورزش‌هاي بدني و ذهني آرام و در حد متوسط توصيه مي‌گردد (مانند ورزش‌هاي تايي‌چي، يوگا) که سبب مي‌شود تا شما در آرامش و تعادل بيشتري به سر بريد.

مصرف نمک و کافئين را محدود کنيد

ممکن است شما نسبت به خوردن اين مواد ميل زيادي داشته باشد، اما بايد بدانيد که مصرف این مواد در زمان پریود در تشديد مشکلات شما بسيار موثرند و اگر واقعا نمي‌توانيد در برابر آنها مقاومت کنيد، حداقل مصرف متوسط و کمي ‌از آنها داشته باشيد.

نفس عميق بکشيد

مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب‌ايد، پنج بار از راه بيني نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علايم شما بسيار موثر است.

درمان درد در زمان بارداری

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

اسما | ۷ سال پیش
سلام من هر ماه از درد قاعدگی خیلی بدی رنج میبرم و بسیار داروهای مسکن استفاده میکنم که کم کم بدنم نسبت به این داروها واکنش کمی نشان میدهد و در حقیقیت دیگه دردم آروم نمیشه . من حتی دچار حالت تهوع هم میشوم به نظر شما چه بکنم ؟
0
0
پاسخ ها:
بهتاش | ۷ سال پیش
سلام
یکی از درمان های طبیعی دردهای دوره قاعدگی خوردن چند قاشق عسل طبیعی سیاهدانه است که درد را ساکت می کنه
0
0
آرام | ۷ سال پیش
سلام من 27 مهر 15 ساله میشم اما هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم /چرا؟
0
0
نغمه | ۷ سال پیش
واااااااااااااا
ااااااااقعا خععععععععلی بده میفهمم چی میگی منم همین طوری ام خدایااااااااااا
ا
0
0
یسنا | ۷ سال پیش
بخدا ما دخـــــــترا گناه داریم .من در حال حاضر دارم از دل درد می میـــــرم.هیچ چیزی هم فایده نداره.تازه روز چهارم دل دردای شدیدی میگیرم
0
0
پاسخ ها:
بهتاش | ۷ سال پیش
استفاده از عسل طبیعی سیاهدانه یکی از بهترین راه های ساکت شدن دردهای دوران قاعدگی است
0
0

hits