دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چی بخوریم و چه کنیم که زود پریود بشیم؟!؟
670
زمان مطالعه: 7 دقیقه
گاهی خانم‌ها بنا به دلایل مختلف از جمله درپیش‌داشتن یک سفر زیارتی، تفریحی و یا مراسم عروسی اقدام به جلو انداختن دوره قاعدگی یا پریود خود می‌کنند. برای این‌کار برخی افراد از داروهای شیمیایی و برخی دیگر از روش‌های خانگی و طب سنتی بهره می‌برند تا انتها...

چه بخوریم زود زود پریود شیم و خیالمون راحت شود ؟

سوال بالا یکی از سوالاتی است که بسیاری از خانم ها میپرسند...به تاخیر افتادن زمان پریودی(عادت ماهیانه) یکی از دقدقه های بسیاری از خانم ها است اما نگران نباشید ...با استفاده از مواد غذایی ترش مثل مصرف آبلیمو به مقدار زیاد و دم کردن رازیانه میتوانید زمان پریودی خود را به جلو بیندازید.

بیشتر بخوانید:
علت دو بار پریود در یک ماه چیست ؟

گیاهان موثر در پریودی

گیاهانی که اثربخشی آنها در زمینه تنطیم قاعدگی یا باز شدن پریود شناخته شده و به شکل تکی یا ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند شامل این موارد هستند :

  1. گیاه سداب
  2. میوه یا گیاه رازیانه
  3. شاهی تازه
  4. جعفری تازه یا خشک
  5. گزنه
  6. گل گیاه گل گندم
  7. بادرنجبویه
  8. گیاه پنج انگشت
  9. گل زعفران
  10. بابونه
  11. بومادران
  12. نعناع
  13. سنا

بیشتر بخوانید:

۲۳ نکته طلایی رعایت بهداشت زنان در دوران قاعدگی

تاثیر زعفران در جلو انداختن پریودی

از بین این گیاهان شناخته شده ترین در بین مردم گل زعفران است و بعد از ان گیاه پنج انگشت که به گیاه زنان نیز معروف شده است و حتی به شکل مکمل دارویی با نام ویتاگنوس به بازار دارویی راه پیدا کرده است. و رازیانه شاید در این بین در مقام سوم قرار گیرد و مصرف زیادی دارد.

بطور معمول این گیاه ها بصورت خشک شده و در عطاری ها موجود می باشند و برخی از انها به شکل عصاره (عرق) یا افشره در دسترس هستند.

شاید بد نباشد این دفعه که پریودتان به تاخیر افتاد و به این فکر کردید که چی بخورم تا زودتر پریود شم یکی از این گیاه ها بخصوص زعفران و یا رازیانه را انتخاب کنید و به شکل دمنوش روزی ۳ مرتبه و به مدت ۳ روز و هر بار یک فنجان میل کنید. نتیجه ان هر چه باشد از مصرف داروهای شیمیایی انهم بی محابا بهتر است!

توصیه دیگر این است که در کنار مصرف یک دمنوش گیاهی از بوییدن وانیل نیز کمک بگیرید این امر سبب می شود تا حدی هورمون استرس در بدن شما کاهش یابد و به برقراری سریعتر پریود کمک کند.

تاثیر این گیاهان روی همه افراد یکسان نیست اگر رازیانه به شما کمک نکرد به سراغ پنج انگشت بروید و همینطور ادامه دهید تا گیاه خودتان راپیدا کنید.

برخی افراد بدلیل بیماریهای زمینه یا شرایط هورمونی خاص نیاز به مداخله با چند گیاه دارند بخصوص وقتی چند گیاه منفرد تاثیر خوبی نداشته است.

چیز هایی که زنان در دوره ی قاعدگی (عادت ماهیانه) نمیدونن...

چیکار کنیم زود پریود بشیم

۲۳ نکته طلایی رعایت بهداشت زنان در دوران قاعدگی

اگرچه همه زنان تصور می کنند که اطلاعات کافی در مورد قاعدگی دارند اما با این حال مواردی هست که برخی زنان از آن بی اطلاع هستند. ممکن است شما جز زنانی باشید که چند سالی است که پریود می شوید و تقریبا همه موارد را در مورد شروع و نحوه قاعدگی و نکات بهداشتی می دانید اما ناگهان اتفاقی می افتد که تاکنون با آن مواجهه نشده اید و می خواهید سوال خود را از پزشک بپرسید. این مطلب به شما کمک می کند تا جواب سوالات رایج خود را در مورد قاعدگی دریافت کنید.

تغییر خلق و خو، چرا ؟


نشانگان پیش از قاعدگی، به دلیل این رخ می دهد که بدن به تغییرات هورمونی حساس می شوند. ۱۰ روز قبل از شروع قاعدگی، سطح هورمون هایی مثل پروژسترون و استروژن به سرعت تغییر می کند و این تغییر سبب بروز علایمی مثل نفخ، تغییرات خلق و خو، سردرد، حساسیت پستان ها و خستگی می شود.

نزدیک ۹۰ درصد از زنان قبل از پریودشان این نشانه ها را تجربه می کنند. به نوشته نشریه آرشیو داخلی آمریکا، نزدیک کمتر از ۲۰ درصد از آنها حتی دچار نشانه های شدیدتر می شوند که با فعالیت های طبیعی زندگی شان و حتی روابط فردی آنها تاثیر می گذارد.

چه باید کرد


اول اینکه مطمئن شوید که از نظر جسمی مشکلی ندارید، سعی کنید ورزش کنید مخصوصا وقتی احساس می کنید خلق شما تنگ شده است. مایعات فراوان بنوشید. حتی هر ۲ ساعت یک بار اگر با این کارها بهتر نشدید از پزشک خود کمک بگیرید. مکمل های کلسیم و ویتامین ها نیز در کاهش نشانه های پیش از قاعدگی موثر هستند. گاهی مصرف قرص های ضدبارداری با نظر پزشک و در موارد شدید مصرف ضدافسردگی ها سبب بهبود این نشانه ها می شود.

چرا قاعدگی ام نامنظم است ؟


استرس، اضطراب و اتفاقات نگران کننده سبب تغییر در نظم قاعدگی می شود. به دلیل تغییر در زمان تخمک گذاری سبب بروز قاعدگی غیر از موعد مشخص می شود. قاعدگی طبیعی باید به فاصله ۲۵ تا ۳۵ روز رخ می دهد. یعنی از شروع اولین خون ریزی تا خون ریزی بعدی. بسیاری از زنان احساس می کنند که قاعدگی شان طبیعی نیست یعنی قاعدگی در یک روز در هر ماه اتفاق نمی افتد. این افراد نباید نگران شوند چرا که لازم نیست دقیقا در همان روز ایجاد شود.

تغییر دو سه روزی در ایجاد قاعدگی مشکل خاصی نیست. اما در صورتی که این فاصله به کمتر از ۲۵ یا بیشتر از ۳۵ روز برسد باید با پزشک مشورت کنید. یکی از دلایل دیگر بی نظمی یا قطع قاعدگی باروری، اضافه وزن، کاهش وزن، اختلالات تغذیه ای و ورزش های سنگینی است اگر بعد از گذشت یک ماه قاعدگی، وضع اول بازگشت با پزشک خود صحبت کنید.

آیا ممکن است در قاعدگی بارداری اتفاق بیفتد ؟

بله احتمال دارد اما نه همیشه، کلید تعیین اینکه آیا خون ریزی واقعا پریود است یا نه این است گاهی بین دو پریود لکه های خون دیده می شود. در بعضی از زنان هنگام تخمک گذاری کمی خون ریزی دارند. اما اگر قاعدگی شما به مدت ۲ ماه قطع شود حتما بارداری اتفاق افتاده است. اگر خانمی در انتهای قاعدگی اش مقاربت داشته باشند بسته به طول مدت قاعدگی اش تخمک گذاری چند روز بعد اتفاق می افتد و اگر اسپرم هنوز در بدن شما مانده باشد ممکن است باردار شوید. اما این همیشه اتفاق نمی افتد.

اگر پریود شوم مطمئن باشم که باردار نیستم ؟

نمی توان صد در صد از این موضوع مطمئن بود. ممکن است خون ریزی در اوایل بارداری اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید که آیا قاعدگی تان منظم است یا نه.اگر علایمی نظیر تهوع و استفراغ دارید حتما به پزشک مراجعه کنید ممکن است نیاز به انجام تست بارداری باشد.استفاده از تامپون طولانی مدت سبب شوک توکسیک می شود؟

نشانگان شوک توکسیک که بیماری تهدید کننده جان است به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود این نشانگان با حملات ناگهانی تب، لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و بثورات پوستی مشخص می شود. کارشناسان معتقدند اگر تامپون ها به مدت طولانی بمانند زمینه را برای عفونت های باکتریایی آماده می کنند. بهترین وضعیت آن است که تامپون ها هر ۸ ساعت یک بار تعویض شوند.


بیشتر بخوانید:

۷ دلیل قطعی خارش واژن قبل از پریود + درمان جادویی خارش واژن

کم کردن حیرت انگیز درد قاعدگی با گیاهان دارویی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (670 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۰۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فاطمه دره زرشکی | ۵ ماه پیش
سلام. من قبلا قرص کونکور مصرف میکردم الان یک ماه ازش گذشته هنو پریود نشدم، میشه راهنماییم کنید؟
0
0
:/ | ۲ سال پیش
سلام دخترم 17
من ی 5.6ماهی میشه پریود نشدم. عادیه؟
11
23
نفس | ۲ سال پیش
سلام ببخشید من از پریودیم۴ روز می گذره چی کار کنم
18
44
عارقه | ۲ سال پیش
سلام من ۱۳ سالمه و ۳ ماهه که پریود نشدم می خاستم بگم چکار کنم میشه بگید
8
22
عارقه | ۲ سال پیش
سلام من الان ۳ ماهه نشدم چکار کنم لطفا بگید
4
20
ناشناس | ۲ سال پیش
من پنج‌روزه که از وقتم گذشته و پریود نشدم خیلی میترسم یک ساله نامزدم
7
41
ناشناس | ۳ سال پیش
سلام من ۱۳ سالم هست و هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم مشکلی نیست؟؟
5
13
پاسخ ها:
ناشناس | ۳ سال پیش
میشه جواب سوالم رو بدین ممنون
2
9
hani | ۳ سال پیش
میدونی که از وقتی پریود بشی رشدت تقریبا متوقف میشه!! ملت دربه در دنبال یه راهین که دیرتر به بلوغ جنسی برسن بتونن رشد نرمال داشته باشن شما چه عجله ای داری کی گفته ۱۳ سالگی دیره!!
3
12
ناشناس | ۳ سال پیش
مرسی hani جون من فقط می خواستم بدونم دیر نیست که شما جواب دادین بازهم ممنونم
6
5
بی نام | ۳ سال پیش
نه بابا مگه چند سالته
3
2
بی نام | ۳ سال پیش
من 45روزه پریود نشدم چیکارکنم
7
22
زری | ۳ سال پیش
سلام آیا 3روزمانده به تاریخ پریود وقبلش هم نزدیکی کرده باشم جوری که شک دارم منی ریخته یانه آیا احتمال بارداری هست اونم نزدیک زمان پریود؟
10
30
زهرا | ۴ سال پیش
سلام نامرد کردم پنج روزه از پريوديم ميگذره هيچ رابطه ايم بينمون شکل نگرفت قرص نﺋورال بخاطر بيماري پوستي استفاده ميکنم ترسحات سفيد رنگ دارم دل دردم ميشم اما پريود نميشم؟؟ چيکارکمم
7
11
فاطمه | ۴ سال پیش
سلام دکتر عزیز من هشت روز از امپول زدن گذاشته بود دیشب پریود شدم اما خیلی کم خونریزی دارم درد شدید دارم کمک کن تا خونریزیم زیاد باشن چونک اگ کم خونریزی داشته باشم دوباره پریودم طول میکشه این دفع یک برج خوردی پریود نشدم ک دیشب شدم شاید بخاطری ک شوهرم از دست داده بودم استرس داشتم غم
4
5
پاسخ ها:
فاطمه | ۴ سال پیش
سلام پاسخ جوابمو میخوام دلیل دیرپریودشدنم براب چی بود
3
8
دنیا | ۴ سال پیش
سلام ببخشید من باید ۱۵ ماه مهر پریود میشدم امانشدم یه بچه هشت ماهه هم دارم توروخدا یه راهی بگین انجام دم میترسم حامله باشم
7
32
اتی | ۴ سال پیش
من مجردم و این ۳ ماه پریود نشدم.سر دکتر هم رفتم ولی فایده نداشت میشه بگین چ قرصی بخورم ک پریود بشم؟ممنون
11
25
نسترن | ۴ سال پیش
سلام عزیزان
من 17ابان عروسیمه و 16ابان روز پریودمه 2تا قرص ال دی خوردم قطعش کردم که پریود بشم ولی نشدم کمک کنید لطفاً⁦⁩
7
19
خودم | ۴ سال پیش
من 15سالمه پریودم تا امسال منظم بود ولی چند ماهی است که هی عقب میافته ماه پیش بابونه دم کردم و نتیجه دیدم اما حالا نتیجه ندیدم روم نمیشه با مادرم بگم لطفا کمکم کنید که زود نتیجه بگیرم ممنون
1
5
.... | ۴ سال پیش
سلام من تا حالا مریض نشدم ولی یه روز خون ریزی داشتم ولی دیگه نشدم مشکلم چیه
4
3
سمانه | ۴ سال پیش
سلام خسته نباشید من ما قبل نزدیکی داشتم الان باید پریود میشدم نشدمه چطوری بفهمم که باردار هستم یا نه و چکار کنم که زودتر پریود بشم .
9
19
سارا | ۴ سال پیش
سلام من ۱۴/۵ سالم پریود نمیشم واز مادرمم خجالت میکشم که بهش بگم باید چه کنم که پریود بشم به جز دکتر راه دیگری بهم معرفی کنید مجرد و باکره هستم خواهش میکنم کمکم کنید
1
3
پاسخ ها:
فاطمه. ج | ۴ سال پیش
هیچی نیست نگران نباش. پیش میاد
6
3
نفس | ۴ سال پیش
سلام من18سالمه من پیش دکتر رفتم همه کار کردم ولی دوماه که پریود نشدم تازه از استرس کنکور خلاص شدم هی به خودم میگفتم به خاطر کنکور ولی نبود واقعا نمیدونم مشکلم چیه
3
7
سارا | ۴ سال پیش
سلام من پریود نمیشم الان ۱۴/۵ سالم از مادرم خجالت میکشم که بهش بگم باید چه کنم و باکره ام هستم ومجرد خواهش میکنم راهنمایم کنید و راه دکتر هم بهم پیشنهاد نکنید چون باید با مادرم بروم و منم از مادرم خجالت میکشم
3
6
بی نام | ۴ سال پیش
سلام من دخترم ۲۳سالمه اصلا پریودم منظم نیست.دکترم رفتم ولی گفت مشکلی نداری.الانم ۶ماهه پریود نشدم.بنظرتون چکار کنم پریود بشم؟؟؟
5
2
پاسخ ها:
... | ۴ سال پیش
زعفران بخور با رازیانه
7
3
فرشته | ۳ سال پیش
عزیزم بهتره قرص ویتاگنوس بخوری معجزه میکنه من خودم پریودام نامنظم بودوقتی که ویتاگنوس میخورم منظم شده بصورت قرص هستش داروخانه هاهم دارن کاملاگیاهی وبدون عوارض فقط یه چن ماه بایدبخوری روزی دوتا یدونه صبح یدونه شب
4
8
زهرا | ۴ سال پیش
سلام من ۲۰ سالمه و توی فروردین۹۸ یه جراحی ابسه مویی داشتم و برای این دو ماه کامل قرص دیکلوفناک و کپسول سفاکسیلین مصرف کردم و اواخر فروردین بعد از جراحی پریود شدم ولی بعد از اون زمان تا الان مرداد ماه پریود نشدم چیکار باید بکنم؟؟؟
1
1
پریا | ۴ سال پیش
سلام بچه ها من دوماه پر نشدم علایمشو دارم چکار کنم ک پریود شم عرق رازیانه و دارچین ی هفتس میخورم قرص مدروکسیم استفاده کردم خیلی استرس دارم
4
0
پاسخ ها:
Mastan | ۴ سال پیش
قرص مدروكسيم براي پريود شدنه؟طريقه مصرفش چجوريه؟
2
3
Aylin | ۴ سال پیش
من یه دونه آمپول زدم الان ۶روز ولی نشدم چیکارکنم؟
2
2
ناشناس | ۴ سال پیش
سلام من و خواهرم دوقلوه هستیم الان 2 ماه هست که پریود نشدیم باید چیکار کنیم؟؟؟؟لطفا کمکمون کنید
0
1
شیدا | ۴ سال پیش
مجردهستم.۲۱اردی
بهشت پریود شدم.ولی خرداد ماه پریود نشدم.زیرشکمم واطراف نافم دردمیکنه.حتی ب پزشک مراجعه کردم سونو هم انجام دادم.گفتن همه چی نرماله.حتی آمپول همزدم .الانم قرص مصرف میکنم .اماهنوز پریود نسدم.خواستم ببینم مشکلام چیه؟
0
2
پاسخ ها:
بهاره | ۴ سال پیش
ببخشید چه سونوای انجام دادین ؟ منم پریود نشدم تیر ماه ولی ازمایش بارداری دادم‌منفی بود . دکتر گفت برو سونو
2
1
saba | ۴ سال پیش
سلام
من امپول ضد بارداری زدم و الان موقع پریودمه اما نشدم دوتا بچه دارم نمیخوام دیگه باردار بشم لطفا کمک کنید
1
4
پاسخ ها:
خادم | ۳ سال پیش
امپول ضد بارداری تا 2 سال پریود نمیکنه آدمو
1
3
سیروسه | ۴ سال پیش
سلام من 56سالم وچهارتابچه دارم درتمامدعمرم پریود نشدم وهمه چیزم هم طبیعیه
4
6
افسانه ملک | ۴ سال پیش
سلام من یک زن 29 ساله هستم و متاهل هستم یک سال از عروسیم گذشته و حامله بودم سر این بچه چون من قرص دپاکین و لوبل میخوردم
خانواده شوهرم گفتند بچه ات رو باید سقط کنی چون عقب مانده به دنیا میاد و منم مجبور شدم سقط کنم با اون قرص ها و چند و سر این داستان افسردگی گرفتم من آخرین بار 10 اردیبهشت ماه 98 هفت روز پریود شدم ولی از اون روز تا حالا نشدم
به خدا خسته شدم چیکار کنم راستی من بچه خیلی دوست دارم ولی خانواده شوهرم میگویند چون دارو مصرف میکنی نمیخواد بچه دار بشوی دکتر من گفته مشکلی نداره
0
1
پاسخ کارشناس:
دوست گرامی اول شما تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید که خودتان و همسرتان تصمیم گیرنده برای زندگی هستید یا خانواده ی شوهر ؟ بعد تصمیم به امور مهمی چون فرزندآوری بگیرید.
مومنی | ۴ سال پیش
باسلام
خانمی ۲۰ ساله هستم یک هفته بعد از نزدیکی قرص ضد بارداری اورژانسی خوردم هفته بعدش دو روز خونریزی داشتم
الان از زمان پریودم پنج شش روز گذشته ولی هنوز پریود نشدم
تست بی بی چکم انجام دادم ولی خداروشکر منفی بوده
حالا باید چیکار کنم که پریود بشم آیا ممکنه که حامله باشم
توروخدا کمکم کنید
3
8
علیزاده | ۴ سال پیش
سلام من باید۲۰ فروردین پریودمیشدم اماهیچ خبری نیس ،خیلی نگرانم فعلاقصدبارداری ندارم چندماه اخیرازکاندم استفاده کردیم ،الان بی بی چک جواب میده یازوده؟ ممنون میشم راهنمایی کنین
2
1
پاسخ ها:
narmin | ۴ سال پیش
سلام عزیزم نگران نباش منم تو فصل بهار زمان عادت ماهانم به هم میخوره بعضی وقتا یه ماه تاخیر داره اولش منم می‌رسیدم ولی الان برام عادی شده
0
2
مریم | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید نشانه های پریودی رو دارم ولی نمیشم خواستم ببینم چ چیزی خوبه استفاده کنم
3
7
شقایق | ۵ سال پیش
سلام وقتتون بخیر من پریود نشدم از چه داروخانگی استفاده کنم که پریودبشم؟
0
7
شقایق | ۵ سال پیش
سلام ببخشید من ۱۳سالم من چند روز دیگه پریود میشم ومن همان موقع باید سفر برم چی بخورم که سریع پریود شم
0
3
رقیه | ۵ سال پیش
سلام.عروسی من ۹ روز دیگست.دقیقا پریودیمم همون موقعست چیکار کنم ک زودتر پریود بشم.
1
5
پاسخ ها:
مینا | ۴ سال پیش
سلام دوستان در سوال شما باید بگم که اگه چیزها ترش بخورید زودتر پریود میشید
0
5
... | ۵ سال پیش
من‌از‌امروز‌عاد
تم‌به‌تاخیر‌افت
اده‌که‌یه‌ماه‌ه
م‌شده‌منم‌نگران
م‌از‌این‌که باردار‌هستم‌یان
ه؟؟
0
0
عسل | ۵ سال پیش
سالام دوستان من ۸روزه ازوقت پریودم گذشته چیکارکنم پریودبشم خیلی میترسم لطفاجوابموبدین
6
6
پاسخ ها:
رویا | ۲ سال پیش
سلام من یک ماه هست پریود نشدم 14سالمع چی کار بکنم لطفا جواب بدید
0
4
SABA233383 | ۵ سال پیش
سلام من 15 سال سن دارم هر ماه پریود میشدم ولی الن سه ماهه که پریود نشدم چیکار کنم
0
4
زینب | ۵ سال پیش
سلام خوبین ببخشید من الان بیست سال دارم ولی تا بحال پریود نشدم مجرد هستم چه داروی را مصرف کنم
1
2
پاسخ ها:
خادم | ۳ سال پیش
به دکتر باید مراجعه کنید
2
2
سهر | ۵ سال پیش
سلام خستهنباشیدمن19س
الم اماپریودنشدم دکترگفت رحم کوچک وتخم های زیادداری هرماه دل وکمرم زیاددردمیکند ایاامکان پریودشدن است لطفاکمکم کنید
1
2
منیجه | ۵ سال پیش
سلام من هم 18ساله هستم وتاهنوز پریودنشدم دکترگفت رحم کوچک وتخمک زیادداری لطفاکمکم کنیدتاپریودبشم
0
2
مریم مومنی | ۵ سال پیش
اره ه یک شب درمیان نزدیکی داشتیم مممنون میشم که کمک کنیم خیلی منتظر نی نیم
0
3
مریم مومنی | ۵ سال پیش
س چهل سالم دوسال ازدواج کردم ولی بچه ردار نمیش دکتر گفت ذخاییر تخمدانیت ضعیف ولی امپول قرص لترتکسی داد خوردم ولی پریود شدم حال هفده روز عقب زدم ولی پری نشدم هشتم پریود تست زدم منفی بود ایا باردار هستم یانه
2
1
رها | ۵ سال پیش
سلام من ۱۳ سالمه هنوز پریود نشدم میشه یه راه حلی پیشنهاد بدید که زود تر پریود شم
0
2
پاسخ ها:
Tania | ۵ سال پیش
درک نمیکنم چرا میخوای انقدر زود پریود بشی من ۱۵ سالگی پریود شدم کلی گریه کردم چون نمیخواسم پریود بشم
4
5
مبینا | ۵ سال پیش
برای پریود شدن باید چیکار کنم خواهش میکنم جواب بدین
0
3
مبینا | ۵ سال پیش
من چند روزه که کمرم و سرم درد میکنه میشه بگیدکه ایا از علامت های پریودی هستش یا نه
1
5
معصومه اعلمی خرقانی | ۵ سال پیش
من پریود نمیشم دیر به دیر باقرص میشوم
0
3
پاسخ ها:
Mastan | ۴ سال پیش
باچه قرصي پريود ميشين؟ميشه بگين لطفا
0
10
شیما | ۵ سال پیش
پریودم اقب افتاده چی بخورم پریودبشم
4
6
پاسخ ها:
گلی | ۵ سال پیش
منم پریودم عقب میفته مشکل نازاعی دارم
0
1
...... | ۵ سال پیش
چی کار کنم پریود شم.............
............ّ..
.......
0
7
پاسخ ها:
گلی | ۵ سال پیش
م4ساله ازدواج کردم
باردار نمیشم پریود م همیشه عقب میفته
0
4
مریم | ۵ سال پیش
من 16 سالمه والان دوماهه که پریود نشدم اگه میشه بهم بگین چی بخورم
0
1
عسل | ۵ سال پیش
سلام.
پریود من خیلی نامنظمه.یبار 23 شدم بعدش19 بعدش18 بعدشم 14.ماه بعدم عروسیمه از کجا بدونم ک پریود بعدیم چندم میشه ک ب عروسیم نخورهچیکار کنم ک زود بیاد
میخواییم تاریخ عروسیو تعیین کنیم.ممنون میشم جواب بدین
0
3
بهار | ۵ سال پیش
من هم مشکل دارم لطفا کمکم کنین
1
4
مریم | ۵ سال پیش
سلام من ماه قبل سقط داشتم بعدش جلوگیری نکردم امکان داره این ماه دوباره بار دار شده باشم لطفا جواب بدید
0
0
پاسخ کارشناس:
اگه در زمان تخمک گذاری رابطه داشته اید بله !
زهرا | ۵ سال پیش
سلام ۵روز پریودیم عقب افتاده موقع نزدیکی هم جلوگیری طبیعی داشتیم،احتمالش هست باردارباشم؟تو رو خدارو جوابمو بدین دارم دیوونه میشم....
0
11
ساناز | ۵ سال پیش
سلام من 2ماه عادت ماهیانه نشدم یک راه حل سراغ بدهید
1
0
پاسخ ها:
زینب | ۴ سال پیش
خانم ها دارچین بخوری زودپریودمیشودمن میخورم ونتیجه میبینم
0
3
فاطمه | ۵ سال پیش
سلام من ۱۴ روز پیش رابطه داشتم و و هفته قبلش هم پریود شده بودم الان درد پریودی مثل سینه درد و عصبی بودن رو دارن.ولی یکم سینه دردم غیر طبیعیه و ورم بیش اندازه داره ممکنه باردار باشم؟
0
3
آزیتا | ۵ سال پیش
خب من الان چه کار کنم بره پریودی
0
1
آزیتا | ۵ سال پیش
من ۱۴ سالمه خیلی هم می ترسم
2
1
آزیتا | ۵ سال پیش
فاطمه علاعم کیست تخمدان چیه می دونی
0
0
آزیتا | ۵ سال پیش
سلام من ۱۴ سالمه و هنوز پریود نشدم باید چه کار کنم که پریود شوم لطفا زود جوابمو بدید
0
2
فاطمه | ۵ سال پیش
سلام هورمون بدنم بهم ریخته ویه بار یه هفته ای پریود میشوم یه بار دوماهه پریود نمی شوم مثل الان که دوماهه پریود نشدم.چی کارکنم؟
0
3
ارزو | ۵ سال پیش
سلام من ماه قبل وسط پریودم قرص ۻد بارداری خوردم قطع ۺدم دو هفته بعد بازهم پریود شدم این ماه یاید ۱۲میشدم که نشدم علایم یریودرو دارم ولی نمیشم
0
0
فاطمه | ۶ سال پیش
من الان چند روز پریودی ام عقب افتاده و نیخوام تو عید پریود شم چی ب خورمممم
0
0
Tina34 | ۶ سال پیش
من ۱۶ سالمه و تمام علام دارم ولی الان بیش تر از ۲ ماهه که پریود نشدم
لطفا بگین باید چی کار کنم ؟
1
0
مائده | ۶ سال پیش
سلام من میخوام برم مشهد و میخوام نه یا هشت روز زودتر مریض شوم چه ورزشی کنم و چی بخورم.عرق نعنا خوبه؟؟؟
2
2
مهسا | ۶ سال پیش
ببخشید من ۹ عید عروسیمه تاریخ پریودیم ۲۶ ولی من هیچوقت جلو نمیندازم همیشه عقب میندازم ۱۰ روز شاید بیشتر بعد تاریخ پریودیم پریود میشم حالا چ کار کنم زودتر پریود شم ؟؟؟
0
0
... | ۷ سال پیش
سلام من 14 سال و پنج ماهمه وهنوز ریود نشدم.تقریبا سه چهار ماهه هم دل درد دارم هم کمر درد اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده.کم کم دارم نگران میشم امکانش هست کمکم کنید که بدونم میشه کسی کلا پریود نشه یا مثلا من یکم دیر تر بشم؟
0
0
پاسخ ها:
فاطمه | ۶ سال پیش
منم مشکل شمارو داشتم متوجه شدم که کیست تخمدان دارم و بخاطرهمین پریود نمیشم به پزشک مراجعه کن حتما
0
1
مهدیه | ۷ سال پیش
البته سینه هام خیلی کوچیکن یا شایدم هنوز رشد نکرده چکار کنم؟؟؟
0
1
مهدیه | ۷ سال پیش
سلام من16سالمه هنوز پریپ نشدم وزنمم کمه اگه بخاط ر وزنمه چکارکنم ؟؟؟ خیلی نگرانم مامانم و خواهرم14سالگی پریود شدن.....
0
0
1382 | ۷ سال پیش
سلام من 13 سالو6 ماهمه 3 ساله سینه هام رش÷ت کرده ده ماه ترشح دارم مامانم و خاله ام هردو در سن من قاعده شدن به نظرتون من کی پری میش÷÷م البته مامانم میگه تا اسفند پریود میشی نظرتون چیه
1
0
پاسخ ها:
عسل | ۷ سال پیش
هنوز زوده شما چند سالته؟
1
1
ماریا | ۵ سال پیش
سلام ببخشید من ۱۵ سالمه چه کار کنم پریود نمیشم تورو خدا کمکم کنید لطفا جواب بدید منتظرم
0
1
مرد | ۷ سال پیش
یک خانوم زیبا و دوست داشتنی همیشه باید علمی وجنیفر لوپزی زندگی کنه از مصرف غذاهای ساده و بی ارزش و پر انرژی مثل کله پاچه وپاچه مرغ وغذاهای گوشتی بخته شده همراه با چربی خود گوشت
که بسیار چاق کننده است پرهیز کنید بجای صبحانه میشه میوه جات رو جایگزین کرد واب زیاد هم فراموشت نشه
2
2
پاسخ ها:
ناشناس | ۴ سال پیش
آقای محترم شما که هیچ اطلاعی از خواص چیزایی که گفتید ندارید چجوری توصیه میکنید!!!!!
پای مرغ جلوگیری از پوکی استخوان میکنه که برای یه زن خیلیم واجبه خوردنش...وعده صبحونه که اصلی ترین وعدس نباید حذف بشه...میوه که البته هرمیوه ای نه فقط سیب ناشتا باعث شادابی پوست میشه ولی نباید بجای صبحونه قرار بگیره...
اول تحقیق کنید بعد نصیحت کنید
1
6
مرد | ۷ سال پیش
خانمهای خوشکل توی خونه در مورد سلامتی بدن و فیزیولوژِی بدنتون احساسی قضاوت نکنید با دعا نصیحت هم چیزی حل نمیشه حالا یکم عقب جلو تر خب بطور میانگین سر موقع میشه و نباید نگران حاملگی باشید be possitive
0
0
گوهر | ۷ سال پیش
وای خیلی بده من دیروز باید میشدم ولی نشدم تا الان داشتم سکته میکردم،اخه ما نامزدیم و اگه خدای نکرده اتفاقی بیافته بدبخت شدم !با اینکه یف قرص میخورم هم شوهرم حواسش خیلی هس ولی خیلی خیلی ترسیدم، ب قول خسته جان همش ب خاطر استرسه؛ ایشالا... زودتر میشی
1
0
نگاه | ۷ سال پیش
وای من خیلی نگرانم 5 روزه نشدم میتونه بخاطر تغییر هرمون باشه؟
0
1

hits