دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید-درمان پوسیدگی دندان -درمان پوسیدگی دندان ها

درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید

درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید

پوسیدگی دندان بیماری عفونی قابل انتقالی است که با فعالیت میکروبها در سطح دندان آغاز می‌شود و در ساختمان آن پیشرفت می‌کند. برای ایجاد پوسیدگی، مواد قندی هم باید در دسترس میکروبها باشند تا عامل خراب کننده ساختمان معدنی، یعنی اسید تولید گردد. در واقع پوسیدگی دندان تخریب بافتهای سخت دندان است.

وقتی یک بیماری در اثر فعالیت میکروبها ایجاد شود آن را بیماری عفونی می‌نامند. و اگر بیماری بتواند از محلی به محل دیگر منتقل شود آنرا بیماری قابل انتقال می‌گویند. با تعریفی که از پوسیدگی دندان شد، می‌فهمیم که پوسیدگی می‌تواند از یک دندان به سایر دندانها سرایت کند.

گفتنی است حفره با تخریب دندان ایجاد می شود. این پوسیدگی می تواند هم در داخل و هم درخارج از دندان آسیب رسان باشد. یکی از دلایل اصلی حفره ها رژیم غذایی تان است.

گاهی اوقات ممکن است حتی متوجه نشوید که دندانتان دچار پوسیدگی و حفره است تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه کنید. اما برخی مردم این نشانه را تاحدودی متوجه می شوند به ویژه هنگامی که از نوشیدنی های سرد یا گرم یا خوراکی های شیرین استفاده می کنند.

درمان طبیعی درد دندان

یکی از بزرگترین دلایلی که دندان های ما شروع به ازبین رفتن می کند که منجر به ایجادحفره در دندان می شود،عدم وجود مقدارکافی اندازه مواد معدنی در رژیم غذایی ما است. به طور طبیعی، بهترین راه برای کاهش احتمال ایجاد حفره و پوسیدگی دندان ها این است که مطمئن شوید بدن مقدار کافی مواد معدنی مورد نیاز برای دندان ها را دریافت کرده است.

درمان پوسیدگی دندان با مواد غذایی مفید

مواد غذایی مختلف است که شما باید در به رژیم غذایی تان اضافه کنید شامل:

  • روغن نارگیل
  • موادلبنی ارگانیک
  • عصاره استخوان
  • گوشت تازه
  • غذای دریایی
  • سبزیجات پخته شده
  • گوشت قرمز مانند مانند جگر

به طور کلی مواد غذایی که بهتر است شما مصرف کنید باید حاوی اسید فیتیک باشد. این موادغذایی مانند دانه ها، حبوبات، آجیل، غلات و غیره است و این امر ایده خوبی است برای محدود کردن تعداد غذاهای فراوری شده که به عنوان تنظیم کننده قند خون استفاده می شود.

استفاده از مکمل های غذایی مانند منیزیم،ژلاتین و روغن کبد ماهی هم توطیه می شود و بهداشت دهان و دندان هم که در راس تمامی این توصیه ها وجود دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits