دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد سندروم داون چه میدانید؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مورد سندروم داون چه میدانید؟-سندروم داون -سندروم -داون-تریزومی-بیماری ژنتیکی-کروموزم اضافی

دبیر اجرایی چهارمین کنگره آشنایی با سندورم داون گفت: در هفته هشتم بارداری می‌توان با انجام غربالگری، سندروم داون را در جنین تشخیص داد.

سندروم داون

محمدرضا کوشش دبیر اجرایی چهارمین کنگره آشنایی با سندورم داون با اشاره به بروز سندروم داون در کودکان به علت وجود یک کروموزم اضافی در جفت 21 تصریح کرد: بروز این عارضه در کودکان با غربالگری در زمان بارداری قابل تشخیص است.

وی تصریح کرد: 95 درصد کودکان سندروم داون به سبب وجود یک کروموزم اضافی در جفت 21 به این سندروم مبتلا می‌شوند و در حقیقت آنها سه کروموزمی هستند و نام دیگر این بیماری نیز تریزومی است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره آشنایی با سندورم داون گفت: سندروم داون را پرفسور جان لانگزدان داون 200 سال پیش با تشخیص نشانه‌های آن معرفی کرد و در درمان این بیماران تلاش زیادی انجام داد و به همین سبب این اختلال نام داون بر خود گرفت.

در مورد سندروم داون چه میدانید؟

کوشش خاطرنشان کرد: پسران بیش از دختران به این اختلال مبتلا می‌‌شوند و غالباً اینگونه کودکان قد متوسط و جثه چاقی دارند و زبان‌شان بزرگتر است دهان است و بیشتر اوقات بیرون از دهان می‌ماند.

وی افزود: انگشتان دستان در این کودکان به یک اندازه است و کف دست‌ها برخلاف ما دارای سه خط صاف است و چشم‌های کشیده دارند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره آشنایی با سندورم داون خاطرنشان کرد: بهره هوشی کودکان سندروم داون دو درجه پایین‌تر از استاندارد است با این وجود در بین بیماری‌های ژنتیک سندروم داون نزدیک‌ترین افراد به افراد عادی از نظر روابط اجتماعی هستند.

سندروم داون

کوشش گفت: متأسفانه این افراد به مشکلات قلبی، افتادگی دریچه میترال، مشکلات گوارشی و اگزمای پوستی مبتلا هستند و گاهی این پوست خشک می‌شود و از این محل خونریزی می‌کند.

وی طول عمر این افراد را 40 تا 45 سال اعلام کرد و افزود: این افراد دارای مشکلات شنوایی و گفتاری هستند که با توانبخشی تا حدی قابل درمان هستند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره آشنایی با سندورم داون تأکید کرد: در صورت آموزش مهارت به افراد سندروم داون و تعامل آنها با جامعه می‌توانند وارد اجتماع شوند و به راحتی با افراد جامعه تعامل کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits