دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترمیم‌جمجمه‌مرد‌چینی‌با‌پرینت‌سه‌بعدی‌ - عکس
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترمیم‌جمجمه‌مرد‌چینی‌با‌پرینت‌ سه‌بعدی‌ ,ترمیم‌جمجمه‌, مرد‌چینی‌, پرینت‌ سه‌بعدی‌, جمجمه سه بعدی, فناوری جدید, چاپ سه بعدی, پیوند سه بعدی

پزشکان بیمارستان چینی با استفاده از فناوری سه بعدی توانستند قسمت چپ جمجمه کشاورزی را که سال ها پیش در اثر یک حادثه آسیب دیده بود ترمیم کنند.

ترمیم‌جمجمه‌مرد‌چینی‌با‌پرینت‌سه‌بعدی‌ - عکس
پرینت سه بعدی، یکی از فناوری های جدید و قابل توجهی است که در یک دهه اخیر با استقبال گسترده ای مواجه شده و در صنایع مختلف از جمله ساخت اجسام، اشیاء، ابزار آلات، خوراکی و اعضای بدن کاربرد داشته است.
در حال حاضر، پرینت سه بعدی اعضای بدن دیگر رویایی دست نیافتنی و باورنکردنی نیست و با توسعه این فناوری جدید می توان جان انسان های بسیاری را نجات داد. پرینت سه بعدی علاوه بر اینکه با بدن انسان سازگار است، می تواند سریعتر صورت گرفته و تبدیل به امید جدیدی برای جایگزینی پیوند اعضا باشد.

ترمیم‌جمجمه‌مرد‌چینی‌با‌پرینت‌سه‌بعدی‌



متخصصان بیمارستان ‌Xijing در چین با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ترمیم قسمت آسیب دیده جمجمه یک کشاورز چینی با نام "هو" شدند.
کشاورز چینی بخاطر آسیب جمجمه اش با مشکلات متعددی از جمله اختلالات بینایی و تکلم دست به گریبان بود که انتظار می رود پس از عمل جراحی و ترمیم قسمت چپ جمجمه "هو" مشکلات جسمانی وی نیز از بین بروند.

یکی از اعضای این تیم پزشکی در مصاحبه ای گفت:" اکنون بسیار زود است که بخواهیم در رابطه با عملکرد مغزی بیمار پس از عمل جراحی صحبت کنیم و باید منتظر ماند اما تمام علائم حیاتی وی در وضعیت نرمال و خوبی قرار دارند.
در صورت موفقیت آمیز بودن عمل جراحی باید گفت که این کشاورز برگشتن به زندگی عادی و روزمره خود را مدیون جراحی سه بعدی است."

اما این اولین باری نیست که محققان موفق به پیوند سه بعدی جمجمه می شوند، پیش از این نیز جراحان هلندی کاسه سر دختری را که از بیماری نادری رنج می برد را با کمک پرینت سه بعدی جایگزین کردند.
دختر هلندی مبتلا به بیماری نادری بود که استخوان جمجمه اش روز به روز ضخیم تر شده تا جایی که بر اثر این اختلال، از سردرد های مزمن رنج برده و بینایی خود را نیز تقریبا از دست داده بود. اما محققان با جایگزینی کامل جمجمه و کاسه سر موفق به نجات وی شدند."




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits