دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برخی روش های زیبایی که در دوران بارداری ممنوع است
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روش های زیبایی که در دوران بارداری ممنوع است-بارداری- زایمان -زیبایی در دوران باردار- زیبایی -روش های زیبایی -زیبایی ممنوع -روش های ممنوعه زیبایی

اگر قرار است در سال جديد صاحب فرزند شويد تبريک مي‌گوييم و خوشحاليم اما مي‌دانيم که ممکن است برخي خانم‌ها از افزايش وزن بدن، تورم صورت، لک و جوش صورت و اينكه نمي‌توانند موهايشان را رنگ كنند، ناراحت باشند...

بارداری

بعضي خانم‌هاي باردار هم از ديدن لباس‌هايي که ديگر اندازه‌شان نيست و اينکه در ديد و بازديدها چه بايد بپوشند تا ظاهر بهتري داشته باشند، کلافه مي‌شوند و ناگهان تصميم مي‌گيرند به سالن‌ زيبايي بروند و چند اقدام زيبايي انجام دهند تا از اين حس منفي خلاص شوند اما در اين دوران حساس، استفاده از برخي روش‌هاي زيبايي ممنوع است. اين مطلب، شما را با ميزان خطر هريک از روش‌هاي زيبايي رايج در دوران بارداري آشنا مي‌کند.

برخی روش های زیبایی که در دوران بارداری ممنوع است

خطر تاتو: زياد

خانم‌هاي باردار براي در امان ماندن از عفونت‌هاي ايدزو هپاتيت B به‌هيچ‌وجه نبايد تاتو کنند.

آرايشگر براي تاتوکردن بايد جوهري را با سوزن به لايه‌هاي خارجي پوست وارد کند كه اين لايه‌ها در دوران بارداري متورم و پرآب هستند بنابراين اگر خانم بارداري تاتو کند، بعد از زايمان که تورم پوستش از بين مي‌رود، محل جوهر و خطوطي که آرايشگر کشيده، تغيير مي‌كند.

در دوران بارداري، جريان و حجم خون در بدن افزايش مي‌يابد بنابراين رنگ پوست خانم باردار با حالت عادي فرق مي‌کند بنابراين ممکن‌است رنگ انتخابي تاتو بعد از زايمان با رنگ پوست هماهنگ به‌نظر نرسد.

خطر اکستنشن مو: زياد

چسبي که براي اتصال دسته‌هاي مو استفاده مي‌شود، مخلوطي از سيکلوهگزان، پلي‌سيلوگزان، تولوئن و بنزن است. بيشتر اين مواد سرطان‌زا هستند و باعث سردرد و سرگيجه در خانم باردار مي‌شوند.

روش ديگر نصب موهاي اكستنشن، بستن تارهاي مو با نوعي کش‌هاي باريک به موهاي خود فرد است. اين روش باعث آسيب به پياز و ريزش مو مي‌شود.

خطر کرم‌هاي جوان‌کننده: زياد

محصولات جوان‌کننده حاوي مقدار زيادي ويتامين A هستند. مقدار زياد اين ويتامين احتمال دارد باعث نواقص مادرزادي شود بنابراين اگر در مواد تشکيل‌دهنده كرمتان نامي با پسوند ويتامين A يا رتينول و رتينيل ديديد، از مصرف آن صرف‌نظر کنيد.

خطر رنگ مو: متوسط

رنگ مو ترکيبي از موادشيميايي مختلف است که متخصصان درباره ايمني آن در بارداري اتفاق‌نظر ندارند زيرا تحقيقات انجام شده هنوز سرطان‌زايي يا آسيب‌رساني اين مواد به جنين را اثبات نکرده‌اند. براي رنگ‌کردن موهايتان بهتر است:

موهايتان را بعد از 3 ماه اول رنگ کنيد.

روش هاي‌لايت را انتخاب کنيد.

رنگ مو را از ريشه به موهايتان نزنيد تا مواد با پوست سر تماس پيدا نکند.

اگر مو‌ها بلند است آنها را کوتاه کنيد تا ظاهر دو رنگ موها کمتر به نظر برسد.

خطر استفاده از عطر: متوسط

استفاده از عطر در دوران بارداري به جنين آسيب نمي‌زند اما اگر قصد داريد در مهماني‌هاي نوروزي عطر بزنيد، بايد توجه کنيد که تغييرات هورموني بارداري مي‌توانند باعث شوند بعضي بوهاي شيميايي به نظر شما ناخوشايند برسند بنابراين براي احساس بهتر از روغن‌هاي طبيعي و معطر به پوستتان بزنيد.

خطر تزريق کلاژن: متوسط

هنوز تحقيقي در مورد اثر تزريق کلاژن براي خانم‌هاي باردار انجام نشده اما يادتان باشد

3 درصد مردم به کلاژن حساسيت دارند و اين پديده مي‌تواند باعث ايجاد خارش، درد مفاصل و تورم شود، بنابراين ابتدا تست کلاژن بدهيد و اگر بعد از 4 ماه واکنشي نداشتيد مي‌توانيد اين تزريق را انجام دهيد. البته توجه كنيد خانم‌هايي که مبتلا به آرتريت روماتوييداند، بيشتر در خطر حساسيت به اين ماده هستند و در ضمن عوارض جانبي تزريق کلاژن در دراز مدت هنوز مشخص نيست.

خطر مانيکور و پديکور: کم

مانيکور يا پديکور در دوران بارداري مشکل‌ساز نيست در صورتي که آرايشگر وسايلش را بعد از اتمام کار هر مشتري استريل کند. از آنجا که در برخي آرايشگاه‌‌ها اين اصل رعايت نمي‌شود، وسايل مانيکور و پديکور خودتان را از منزل ببريد تا خيالتان راحت و خطر ابتلا به عفونت پوستي کم شود.

بوي مواد مانيکور و پديکور مي‌تواند باعث سردرد و تهوع شود.

بعد از اينکه ظاهر ناخنتان را مرتب کرديد، بهتر است از لاک زدن صرف‌نظر کنيد زيرا تحقيقات نشان‌داده فتالات‌هاي لاک باعث بروز نواقص مغزي در جنين حيوانات مي‌شود اما نتيجه اين آزمايش‌ها براي جنين انسان مثبت نيست. به هر حال تصميم با شماست.

اگر بارداري ناخن‌هايتان را خشک و شکننده کرده، بهتر است از محلول‌هاي تقويت‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده كنيد.

از گذاشتن ناخن‌هاي آکريليکي صرف‌نظر کنيد زيرا هنگام کاشت آنها روي ناخن، از موادشيميايي مضري استفاده مي‌شود.

خطر رفع موهاي زائد: کم‌

موم انداختن: روشي بي‌خطر اما دردناک است.

موبر: استفاده از مواد موبر در صورت رعايت زمان‌هاي ذکرشده در بروشور و حساسيت نداشتن شما به آنها بي‌خطر است.

خطر زيورآلات: کم

تغييرات هورموني دوران بارداري مي‌توانند واکنش بدن به برخي فلزات از جمله طلا، نقره، پلاتيوم، تيتانيوم، تنگستن، استيل و روديوم را تغيير دهد و باعث حساسيت در برخي خانم‌ها شود.

يادتان باشد تورم بدن در بارداري ممکن است در آمدن انگشتر و النگو را از دستتان سخت کند پس در ايام تعطيل از زيورآلاتي که قفل دارند استفاده کنيد.منبع:babycenter

توصيه‌هايي براي لباس مناسب شما

با توجه به جثه اي که داريد و فرم شکم تان مي توانيد لباس مناسب را با در نظر گرفتن اين توصيه?ها انتخاب کنيد:اگر جثه بزرگي داريد: يک تونيک آزاد و شلوار تيره مثلا مشکي، قهوه‌اي، سورمه‌اي يا بنفش سير انتخاب کنيد. تزيين يقه لباس با زيورآلات طلايي توجه را از بزرگي شکم منحرف مي‌کند و بدنتان را کشيده‌تر نشان مي‌دهد. کفش نوک‌گرد با اين لباس هماهنگ نيست و پاهاي‌تان را شبيه پاي فيل نشان مي‌دهد. مي‌توانيد يک دراپه به رنگ خاکي، طوسي يا بژ را با تاپي تنگ و شلواري تيره هماهنگ کنيد و کفشي با پاشنه 5 سانتي‌متري و نوک‌تيز با آن بپوشيد.

اگر شکم‌تان رو به پايين است: مي‌توانيد دامن تنگ نوک‌مدادي و بلوز يقه هفت با رنگي چشمگير بپوشيد يا شلواري تيره را با يک تاپ که زير سينه تنگ و نيم‌تنه آزادي دارد، هماهنگ کنيد. تنگي پوشش پايين‌تنه پايين افتادگي شکم را متعادل‌تر نشان مي‌دهد. اگر شکم‌تان رو به بالاست: لباسي بپوشيد که از بالاي شکم رنگي متضاد رنگ قسمت پايين داشته باشد يا تاپي از جنس حرير يا استرچ که زير سينه‌ تنگ دارد، انتخاب کنيد تا سينه و شکمتان مجزا جلوه کند و پاهاي‌تان در برابر شکمتان مانند چوب به‌نظر نرسد.

اگر بدني باريک داريد: بلوزي با يقه ظريف و کار شده و نيم‌تنه چسبان، بزرگي شکمتان را بيشتر نشان مي‌دهد. اين بلوز را با ساقي چسبان بپوشيد تا تغييرات ظاهري بدنتان بيشتر جلوه کنند.

منبع: هفته نامه سلامت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits