دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با افتادگی سینه ها پس از بارداری چه کنیم؟
16
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با افتادگی سینه ها پس از بارداری چه کنیم-افتادگی سینه پس از زایمان-چگونه افتادگی سینه را درمان کنیم-درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

آیا می دانستید شیردهی به نوزاد ارتباطی به افتادگی سینه ها ندارد؟

افتادگی سینه پس از شیردهی: آیا قابل اجتناب است؟

طبیعی است که بخواهید بدانید شیردهی چه اثری بر سینه‎های‎تان می‎گذارد، اما خیال‎تان راحت باشد! مطالعات نشان داده‎اند که شیردهی اثر منفی بر شکل و حجم سینه‎ها ندارد. مهم‌ترین نکات در خصوص شیردهی را در اینجا بخوانید.

با افتادگی سینه ها پس از بارداری چه کنیم

با این حال افتادگی سینه‎ها هنوز هم یک نگرانی قابل قبول است. در طول بارداری تاندون‎هایی که سینه‎ها را نگه می‎دارند ممکن است با پُر شدن و سنگین شدن سینه‎ها کش بیایند. این کش آمدن ممکن است پس از بارداری به افتادگی سینه‎ها منجر شود- (چه به نوزادتان شیر بدهید و چه ندهید!). افتادگی سینه با هر بار حاملگی بعدی بیش از پیش مشخص می‎شود (به‎خصوص اگر سینه‎های‎تان بزرگ باشند).

با افتادگی سینه ها پس از بارداری چه کنیم؟

عوامل دیگری که می‎توانند در افتادگی سینه‎ها مؤثر باشند شامل بالا رفتن سن و سیگار کشیدن است. هر دوی این عوامل خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‎دهند. داشتن اضافه وزن نیز همین اثر را دارد.


به یاد داشته باشید شیر مادر برای نوزادان بهترین گزینه است. اجازه ندهید ترس از افتادگی سینه، شما را از شیر دادن به نوزادتان باز دارد.

برای حفظ ظاهر زیبای سینه‎های‎تان، در تمام طول زندگی؛سبک زندگی سالم داشته باشید؛


فعالیت فیزیکی روزانه‎تان را حفظ کنید؛ تغذیه سالم داشته باشید (از مطالب سلامت و تغذیه بازدید کنید)


و اگر سیگار می‎کشید از پزشک بخواهید تا به شما کمک کند آن را کنار بگذارید. اصول ترک سیگار را اینجا بخوانید.

متخصصان می‎گویند که شما با ورزش‎های مستقیم سینه، نمی‎توانید افتادگی پستان را کاهش دهید زیرا بیشتر برجستگی سینه را بافت چربی تشکیل می‎دهد و ماهیچه‎ای برای سفت کردن وجود ندارد (البته ورزش در کل مانع اضافه وزن و در نتیجه کاهش ریسک افتادگی می‎شود).

با این حال برخی متخصصان سفارش می‎کنند برای کاهش ریسک افتادگی سینه‎ها در طول دویدن آهسته که می‎تواند به کشیدگی رباط‎های سینه منجر شود، از سینه بندهای ورزشی استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از سینه‌بندهای معمولی با سایز تنگ‎تر خیلی مؤثر نبوده و اثر سینه‌بندهای ورزشی را در جلوگیری از کشیدگی رباط‎ها نخواهد داشت. در کل شما باید از سینه‎بندی استفاده کنید که هنگام دویدن آهسته یا حرکت تکان خوردن سینه‎ها را به حداقل برساند. بهترین ورزش‌های تقویت عضلات سینه را اینجا ببینید.

همچنین پوشیدن سینه‎بندهای مخصوص بارداری و شیردهی، در دوران بارداری ( از سه ماهه دوم ) و شیردهی و در طی روز می‎تواند مانع از کشیدگی تاندون‎ها به علت سنگینی سینه‎های‎تان شود.


چه اقداماتی اثرگذار نخواهند بود: استفاده از کرم‎ها و قرص‎های سفت کننده سینه مؤثر نیستند و هیچ شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که می‎توانند قابلیت ارتجاعی و سفتی پوست سینه را باز گردانند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (16 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits