دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وظایف شوهر قبل و پس از زایمان چیست؟
15
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وظایف شوهر قبل و پس از زایمان و بررسی نقش شوهر در زایمان و پس از زایمان

وظایف شوهر قبل و پس از زایمان

وظایف شوهر قبل و پس از زایمان

مردان باید کارهای خود را طوری تنظیم کنند که با توجه به تاریخ تقریبی زایمان ، نزد همسر خود باشند . شوهر باید برای انتقال به محل زایمان ، همسر خود را همراهی کند . حضور مردان بلافاصله بعد از زایمان در کنار و بالین زن ، موجب شادی و آرامش او خواهد شد . باید بدانیم که مدتی قبل از زمان زایمان ، هم فکری بین زن و شوهر در مورد محل انجام دادن زایمان باید صورت گیرد .

در صورت انجام دادن زایمان طبیعی با بخیه و زخم و در صورت انجام سزارین و وجود محل بخیه روی شکم ، روابط زناشویی را برای زن غیرممکن می سازد ، بنابراین باید از انجام آن تا شش هفته پس از زایمان خودداری کرد .

وظایف شوهر قبل و پس از زایمان

در عده ای از زنان ، بعد از زایمان ممکن است برای مدت کوتاهی زودرنج شده و احساس افسردگی بوجود آید . بنابراین آنان نیاز به محبت و همراهی بیشتر شوهران دارند . این حالات بعد از مدت کوتاهی از بین می رود ، در صورت طولانی شدن باید با پزشک روان شناس مشورت شود .

در هفته های اول پس از زایمان ، بیشتر وقت مادر صرف نگهداری نوزاد می شود . مردان می توانند با کمک کردن در نگه داری نوزاد ، انجام دادن کارهای منزل مثل آشپزی ، نظافت خانه ، شستن ظرف ها و لباس ها ، همسرشان را یاری کنند . بغل کردن نوزاد ، عوض کردن کهنه ، خواباندن و کمک کردن در حمام بچه ، باعث می شود که پدر به فرزندش نزدیک تر شود .

لازم است در مورد رعایت فاصله ی مناسب بین فرزندان از روش جلوگیری مناسب استفاده کنید . برای این کار می توان با مشورت همسر و کارکنان بهداشتی بهترین راه را انتخاب کرد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits