دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
15 ماده غذایی که حتما باید در طول بارداری بخورید
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگریک رژیم غذایی حاوی غذای معتدل و غذاهایی متاسب،نه تنها بارداری سالم تر و راحت تر دارید حتی در طول این نه ماه ، نوزادتان را به راحتی نگه می دارید

غذای مادران در دوران بارداری :

بهترین غذاها در طی بارداری شامل : ماهی ، هویج ، پرتقال ، اسفناج ، انبه ، آوکادو ، ادامام ، مرغ ، پاپ کورن و بسیاری دیگر است بارداری یک زمان عجیب و غریب برای مادران است و سرشار از گرسنگی بی پایان است به این دلیل که شما برای دو نفر می خورید.

با این حال، به رغم اینکه به نظر می رسد که بستنی ، شیرینی ، و کربوهیدرات ها به آسانی به نظر می رسد ، نیازمندی های طبیعی بدن شما هنوز در جای خود قرار دارند، اما آنها دو برابر مهم هستند، زیرا به شما کمک می کند تا رشد کودک خود را شکل دهید.

براساس مطالعه اخیر، در زنان با رژیم غذایی نامناسب احتمال سقط بیشتری نسبت به زنان رژیم غذایی سالم وجود دارد. بنابراین ، خوردن یک وعده غذایی خوب و متعادل، با تمرکز خاص در انواع خاصی از مواد مغذی است که به ویژه برای رشد جنین مفید است.

سطوح بالای آهن ، منیزیم ، ویتامین A ، اسید فولیک ، پتاسیم ، پروتئین ، کلسیم ، مس ، ید ، و اسیدهای چرب امگا 3 ، فقط برخی از این نیازهای غذایی ضروری در دوران بارداری را تامین می کنند.

فهرست غذاها در طول بارداری :

اگر شما به یک رژیم غذایی حاوی غذای معتدل و غذاهایی که در زیر توضیح داده ایم عمل کنید ، نه تنها ترجیح می دهید بارداری سالم تر و راحت تر داشته باشید حتی در طول این نه ماه ، نوزادتان را به راحتی نگه می دارید.

در حال حاضر، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به برخی از بهترین غذاها در طول بارداری بخوریم.

1 - تخم مرغ :

تخم مرغ همیشه بدن ما را از پروتئین کم کالری ، پروتئین های لازم برای بدن تامین می کند، اما در هنگام بارداری ، انواع خاصی از اسیدهای چرب امگا 3 ، به ویژه DHA ، مفید است. تخم مرغ به افزایش تمرکز مغز و شکل گیری صحیح چشم جنین کمک می کند . سفیده تخم مرغ گزینه مناسب تری است.

2 - محصولات لبنی :

کلسیم یکی از عناصر کلیدی رژیم بارداری است و بهترین نوع غذاها برای تامین مداوم و مستقیم کلسیم محصولات لبنی است. علاوه بر این، محتویات بالای ویتامین D ، ویتامین A و پروتئین موجود در همه چیز از شیر تا نوع خاصی از پنیر برای رشد نوزاد شما نیز بسیار مهم است.

3 - آواکادو :

این میوه ها در دوران بارداری شگفت انگیز هستند، زیرا آنها مزایای مختلفی را ارائه می دهند. محتوای اسید فولیک تضمین کننده رشد مناسب لوله عصبی در کودک است ، ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، در حالیکه سایر ویتامین های B از پیشگیری از بیماری ها تا پیشرفت بافت نوزاد شما جلوگیری می کنند. همچنین، آووکادو حاوی چربی های سالم بسیار زیادی است، به طوری که آنها می توانند وزن شما را افزایش دهند.

4 - نوعی لوبیا سبز به نام Edamame :

Edamame . به معنی ریشه لوبیا است و تقریبا مانند سویا است این ماده غذایی 130 کالری انرژی دارد. ادامام یک میان وعده ژاپنی است که منبع عالی از پروتئین، اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین B و کلسیم است که هر کدام برای توسعه مناسب جنین مهم هستند.

5 - ماهی :

این یک موضوع مورد بحث در مورد رژیم بارداری است. برخی از ماهی ها می توانند مقدار کمی از جیوه و سایر مواد معدنی و ترکیبات مضر را که می تواند برای کودک شما بسیار ناسالم باشد، داشته باشند. با این حال، ماهی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین ها و شاه ماهی ها دارای سطوح پایین مواد معدنی خطرناک هستند .

مواد مغذی سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 بسته بندی می شوند که برای رشد مناسب کودک شما بسیار مهم است. فقط ماهی خود را از منابع معتبر دریافت کنید و با پزشک خود صحبت کنید که میزان مصرف ماهی برای رژیم خاص شما مناسب است.

6 - هویج :

ویتامین A یک بخش ضروری از رژیم بارداری است، زیرا این امر باعث تشکیل پوست، چشم، دندان و استخوان های مناسب برای کودک شما می شود. علاوه بر این، ویتامین C و ویتامین B نیز دارند، در حالی که محتوای فیبر بالا باعث می شود که روده شما به طور مرتب حرکت کند، مانع از یبوست بارداری شود و می تواند باعث تحریک آن شود.

15 غذایی شگفت انگیز که در دوران بارداری مصرف شود تا بارداری سالم داشته باشید

7 - ماست :

در حالی که این به لحاظ فنی به رده محصولات لبنی رسیده است، ماست دارای برخی از ویژگی های منحصر به فرد است که آن را یک مورد جداگانه رژیم غذایی، از جمله و اسید فولیک و ویتامین D ویتامین است. علاوه بر این، ماست حاوی prebiotics میکرو فلوراسیون روده است که می تواند جذب مواد مغذی را در معده بهبود بخشد.

8 - انبه :

این میوه خوشمزه و عجیب و غریب یک منبع فوق العاده از پتاسیم، ویتامین A ویتامین C است که باعث رشد جنین می شود و فشار خون و سیستم ایمنی بدن شما را در حین بارداری افزایش می دهد همچنین انبه برای معده و کاهش ترش کردن مناسب است.

9 - بلغور جو دوسر :

بلغور جو دوسر و سایر انواع دانه ها با مواد معدنی مانند آهن و مس و همچنین دوز اصلی فیبر بسته بندی می شوند. فیبر کمک می کند تا سلامت قلب خود را تقویت کنید، این ماده همچنین باعث تنظیم روده ها ، کاهش گرفتگی ، تهوع و سایر مسائل مربوط به دستگاه گوارش است که اغلب مادران باردار را مسری می کند.

10 - ذرت بو داده :

پاپ کورن شگفت آور است.. پاپ کورن دارای مقدار قابل توجه فیبر، ویتامین E، سلنیوم و حتی برخی از ترکیبات آنتی اکسیدانی (گیاهان دارویی) است که می تواند از رشد و قدرت غشاهای سلولی کودک شما محافظت کند.

11 - آجیل :

آجیل یک میان وعده آسان است که مقدار زیادی از مواد معدنی شامل منیزیم، آهن، مس، سلنیوم و روی را فراهم می کند که همه آنها نقش مهمی در حفظ سطح مواد معدنی جنین شما دارد. علاوه بر این، چربی های امگا 3 در گردو، بادام، و پسته برای رشد مغز نوزاد شما ضروری است.

12 - اسفناج :

اسفناج با مواد مغذی مهم بارداری، از جمله کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، آهن و فولیک اسید، و همچنین طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها که می توانند نوزاد شما را از هر بیماری مزمن محافظت کند، محتوای آهن بالا برای مادر مهم است زیرا کم خونی یک نگرانی مشترک در دوران بارداری و بلافاصله پس از تولد است. به علاوه، گلبول های قرمز نوزاد شما باید بیش از حد تشکیل دهند، بنابراین آهن اضافی از اسفناج یک انتخاب عاقلانه است.

13 - عدس :

عدس از نقص لوله های عصبی جنین محافظت می کند علاوه بر این، عدس ها همچنین حاوی مقادیر بالای فیبر، آهن و کربوهیدرات های پیچیده است که باعث می شود تا شما احساس خوب و شادابی کنید..

14 - جوجه :

مرغ و سایر شکل های نابالغ پروتئین باید برای رشد کودک شما باشد، زیرا مقدار پروتئین مورد نیاز برای رشد جنین بسیار زیاد است. با این حال اطمینان حاصل کنید که در درجه اول پروتئین با کیفیت بالا (کم چرب) با کیفیت بالا تهیه کنید و از گوشت بیش از حد فرآوری شده اجتناب کنید، زیرا اغلب آنها می توانند باکتری های مضر یا مواد شیمیایی است که خوردن آن برای جنین مفید نیست.

divider

بیشتر بخوانید :

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری به جنین آسیب می زند ؟

علت و درمان ترش کردن معده در دوران بارداری

عوارض دیابت در دوران بارداری و تاثیر آن بر روی جنین

ترجمه شده توسط :

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits