دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا رژلب باعث سقط جنین می شود ؟
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای این که رژ لب ها دوام بیشتری روی لب ها داشته باشند، در ترکیبات آن از سرب استفاده می کنند. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ صورت گرفت، ثابت شد که ۶۱% رژ لب ها حاوی سرب هستند و از آنجا که سرب می تواند باعث آسیب مغزی، افزایش فشار خون و مشکلات کلیوی شود،...

چرا استفاده از رژ لب در دوران بارداری مضر است :

در مواد اولیه ای که برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود در برخی موارد سرب و جیوه هم مشاهده می شود و میزان این مواد در لوازم آرایشی تقلبی بیشتر است.

با توجه به این که بیشتر رژلب های موجود در بازار حاوی سرب هستند و این ماده برای جنین بسیار خطرناک است، به زنان باردار توصیه می شود از رژ لب استفاده نکنند.

مواد اولیه استفاده شده در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی کیفیت لازم را ندارند و امکان وجود فلزات سنگین در آنها وجود دارد و این فلزات در انسان ایجاد مسمومیت می کنند.

با توجه به این که فلز سرب در همه رژلب ها وجود دارد، به خانم های باردار توصیه می شود در دوران بارداری از این ماده آرایشی استفاده نکنند.

موادی مانند چربی ها، رنگ ها، اسانس و سرب به عنوان ماده اولیه در رژلب استفاده می شود و حتی در مارک های مرغوب نیز مقدار زیادی سرب وجود دارد.

شرکت های تولید کننده حاضر نیستند سرب موجود در رژلب را کاهش دهند زیرا سرب موجب جلا و خوش رنگ شدن آن می شود و همچنین میزان ماندگاری رژلب را افزایش می دهد.

چه موادی در رژ لب وجود دارد که برای زنان حامله مضر است:

1 - سرب موجود در رژ لب :

سرب تمایل دارد در مغز استخوان ذخیره شود و این فلز شناور که شناخته شده است به تقلید فلزات حیاتی دیگر که بدن شما مانند آهن و روی به کلسیم تمایل دارد. بنابراین، سرب دارای توانایی واکنش با مولکول ها و پروتئین ها و ایجاد اثرات خطرناک است. حتی اگر بدن شما توانایی ذخیره این سرب را داشته باشد، هنگامی که حامله هستید آزاد می شود.

2 - اثر نوروتوکسین بر روی جنین :

سرب دارای اثر نوروتوکسین بر سیستم عصبی است. سرب باعث خسارت شدید به رشد مغز می شود و همچنین در آینده مسائل رفتاری نیز به وجود می آید. شانس یک نوزاد با سطوح ضعیف IQ یا رشد نامناسب مغز، زیاد می شود. احتمال ابتلا به سقط جنین و مشکلات ناباروری با قرار گرفتن در معرض سرب بسیار رایج است.

آیا رژ لب برای در دوران بارداری مضر است

3 - مواد نفتی در رژ لب :

تولید کنندگان رژ لب از مواد نفتی در رژ لب استفاده می کنند که در حاملگی بسیار مضر می باشند. به نظر می رسد چسب های حاوی بیسموت اکسید کلرید، Parabens، نوعی روغن معدنی هستند که فرمالدئید را بلوکه می کند که می تواند به طور بالقوه اختلالی را برای رشد نوزاد پیدا کند.

4 - چرا روغن های معدنی که در رژ لب است برای زنان باردار مضر است :

روغن های حاوی مواد معدنی موجود در رژ لب به علت پوسته پوسته کردن پوست لب، باعث فشرده و خشک شدن لبتان می شود. علاوه بر آن محصولات آرایشی حاوی روغن های معدنی منجر به شکستگی جوش صورت می شود.

وجود مواد شیمیایی دیگر در رژ لب مانند منگنز ، کادمیم و کروم هم احتمال آسیب ، زخم و عواقب مرگ و میر در بارداری را افزایش می دهد. از آنجا که رژ لب در طول روز مصرف می شود، باید بیشتر مراقب باشید مخصوصا در دوران بارداری. بنابراین بهتر است از تمایل خود برای استفاده از رژ لب در طی ماههای بارداری اجتناب کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

آیا بارداری مجدد بعد از سقط جنین امکان پذیر است؟

عوارض دیابت در دوران بارداری و تاثیر آن بر روی جنین

علت ایست قلبی جنین چیست؟

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits