دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بارداری بعد از هیستروسکوپی واژینال

احتمال بارداری بعد از هیستروسکوپی چقدر است؟

بارداری بعد از هیستروسکوپی واژینال
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان مشکلات ناباروری با روش هیستروسکوپی - هیستروسکوپی یک عمل جراحی تشخیصی است که به منظور بررسی کردن و تشخیص خونریزی های غیر طبیعی رحمی و ساختمان آن انجام می گیرد.

درمان مشکلات ناباروری با روش هیستروسکوپی

هیستروسکوپی یک عمل جراحی تشخیصی است که به منظور بررسی کردن و تشخیص خونریزی های غیر طبیعی رحمی و ساختمان آن انجام می گیرد. این عمل جراحی به پزشک زنان و زایمان این اجازه را می دهد که رحم و ساختمان آن را برای مشکلات و خونریزی های داخلی آن بررسی نماید . در هیستروسکوپی پزشک متخصص وسیله ای به نام هیستروسکوپ (که لوله ای مجهز به دوربین و چراغ می باشد) را از طریق واژن وارد رحم کرده و به بررسی ساختمان رحم می پردازد. در این عمل هیچ گونه برشی روی بدن بیمار ایجاد نمی شود.

احتمال بارداری بعد از هیستروسکوپی واژینال

می توان گفت که احتمال بارداری پس از هیتروسکوپی تقریبا کم است. پاسخ دقیق تر این است که شما ممکن است پس از این روش در مورد بارداری دچار مشکلاتی شوید زیرا برخی از انواع هیستروسکوپی، ممکن است تخمدانها و لوله های فالوپ را حذف کنند.

درمان مشکلات ناباروری با روش هیستروسکوپی

رحم جایی است که نوزاد در درون آن رشد می کند. حذف هیستروسکوپی پولیپ در زنان با ناباروری نامعلوم ممکن است شانس ابتلا به بارداری را افزایش دهد.اختلالات مربوط به حفره رحم، مانند پولیپ آندومتر، فیبروئید، سپتوم رحمی و چسبندگی داخل رحمی ممکن است روند تخمک گذاری تخمک بارور شده را درون لایه داخلی حفره رحم مختل کند.در زنان نابارور با اختلال حفره رحم، حذف این ناهنجاری ها با استفاده از هیستروسکوپی ممکن است در افزایش شانس حاملگی کمک رسان باشد.

اگر چه این عمل از لحاظ تئوری صحیح است،اما مشخص نیست که آیا حذف هیستروسکوپی ناهنجاری های حفره رحم منجر به افزایش قطعی در بارداری زودرس می شود یا خیر.برای درک بهتر این موضوع، محققان؛ اثرات حذف هیستروسکوپی واژینال از اختلالات حفره رحم در زنان مبتلا به فراموشی غیرقابل توصیف و یا قبل از شروع تولید مثل، از قبیل تلقیح داخل رحمی (IUI)، لقاح آزمایشگاهی یا تزریق انسداد داخل سیتوپلاسمی بررسی هایی صورت داده اند.

خونریزی بعد از عمل هیستروسکوپی

در عمل هیستروسکوپی ، جراح از یک تلسکوپ کوچک برای بررسی داخل رحم زن استفاده می کند. پس از وارد کردن هیستروسکوپ، وضعیت داخل رحم به دقت ارزیابی شده و مشکلات مربوط به رحم از طریق یک مانیتور در اختیار پزشک قرار می گیرد.در این عمل با توجه به مشکلات پیش آمده پزشک به راحتی می تواند از ابزارهای خاصی برای درمان استفاده کند. این روش درمانی خطر وعوارض آنچنانی ندارد.پس از عمل هیستروسکوپی، معمولا بیمار همان روز به خانه رفته و فعالیت های معمول را آغاز می کند. در صورتی که پزشک شما برای عمل هیستروسکوپی از بیهوشی استفاده کرده باشد، ممکن است لازم باشد که چند ساعت در بیمارستان بمانید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits