دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 احتمال بارداری با آمپول اچ سی جی چند درصد است؟

بارداری با تزریق آمپول اچ سی جی (hcg) امکان پذیر است؟

احتمال بارداری با آمپول اچ سی جی چند درصد است؟
61
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اچ سی جی هورمون طبیعی مهم برای لانه گزینی موفق و بارداری است. در برخی از زنان که در معرض ناباروری قرار دارند، ممکن است این هورمون به درستی تولید و ترشح نشود. ممکن است یک پزشک از یک درمان کمک باروری که شامل تزریق آمپول اچ سی جی است، استفاده کند.

بارداری با تزریق آمپول hcg

فولیکول 23 دارم به همین خاطر آمپول HCG تزریق کردم، اما بعد از تزریق خبری از دل درد و کمر درد نبود.

هورمون اچ سی جی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

اچ سی جی یک هورمون پروتئینی است که بلافاصله پس از لانه گزینی تخم، توسط جفت تولید می شود و برای حفظ حاملگی ضروری است. در طول هفته های اول بارداری، HCG با سیگنال ادامه ی آزادسازی پروژسترون که از کورپوس لوتئوم (توده سلولی که بعد از تخمک گذاری در تخمدان باقی می ماند) می آید، باعث تولید پروژسترون طبیعی می شود، که باعث اتفاق نیوفتادن قاعدگی می شود. تولید اچ سی جی به طور پیوسته افزایش می یابد، در طول ۱۰ هفته اول حاملگی بدون مشکل، هر ۴۸-۷۲ ساعت دو برابر می شود.متخصصان پزشکی هشدار می دهند که تزریق آمپول اچ سی جی یک اقدام درمانی است و باید تحت هدایت دقیق یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی واجد شرایط استفاده شود.

آمپول اچ سی جی و بارداری

دانشمندان اخیرا متوجه شده اند که اچ سی جی ممکن است قبل از لانه گزینی آزاد شود تا بتواند لانه گزینی جنین را پشتیبانی کند. یک مطالعه ۲۰۱۴ در مورد ۲۱۰ زن که لقاح آزمایشگاهی انجام داده بودند (IVF) گزارش می دهد که تزریق داخل رحمی آمپول اچ سی جی قبل از انتقال جنین در IVF نشان دهنده “افزایش چشمگیر” در میزان لانه گزینی و بارداری نسبت به کسانی است که تزریق آمپول اچ سی جی را انجام ندادند.

آمپول اچ سی جی به عنوان یک داروی تزریقی تجویز شده برای درمان ناباروری استفاده می شود. اچ سی جی نقش اصلی را طی درمان های کمک باروری در شرایط مختلف، زمانی که مشکل در تخمک گذاری است ایفا می کند. اعتقاد بر این است که اچ سی جی احتمال رها سازی تخمک های سالم را از تخمدان ها افزایش می دهد. تزريق آمپول اچ سی جی برای کنترل تخمدان تحریک پذیر (COH) جهت ايجاد يا هدايت تخمک گذاری در زنان مبتلا به PCOS (تخمدان پلی کیستیک) يا کمک به IUI (تلقیح داخل رحمی اسپرم)، IVF يا ICSI (تزریق یک اسپرم به تخمک در آزمایشگاه) استفاده می شود. تزریق آمپول اچ سی جی اغلب زمانی استفاده می شود که سایر داروها برای ایجاد تخمک گذاری با شکست مواجه شده باشند.

آمپول اچ سی جی و بارداری

آمپول hcg همچنین برای درمان سایر شرایط باروری مانند موارد زیر استفاده می شود:

۱-حفظ تولید پروژسترون در چند روز اول پس از لقاح

۲-افزایش تعداد اسپرم در مردان با تعداد کم اسپرم

۳-تحریک رشد بیضه ی تکامل نیافته در پسران جوان

عوارض امپول اچ سی جی چیست؟

تزریق آمپول اچ سی جی عوارض جانبی دارد و باید قبل از استفاده آنها را مورد توجه قرار داد. ممکن است که علائم زیر تجربه شوند:

۱- واکنش آلرژیک به دارو و یا درد و یا واکنش پوستی در محل تزریق

۲- ناراحتی معده

۳- سردرد و یا درد مفصلی

۴- تب

۵- تردید برای انجام تزریق به دلیل اندازه سوزن

آمپول اچ سی جی و بارداری

همچنین توضیح رویه ی کاری تیم پزشکی مشتاق به کمک باروری اعم از تستهای زمان سنجی و اسکن، تزریق و نظارت مکرر مورد نیاز، احتمال چند قلو زایی، به بعضی از زوجین مهم است.در درمان با آمپول اچ سی جی خطر بروز سندروم تخمدان تحریک پذیر (OHSS) وجود دارد. OHSS زمانی اتفاق می افتد که تخمدان ها چندین برابر اندازه ی نرمال، به دلیل تولید چندین فولیکول بالغ، شدند که ممکن است تخمدان ها را به داخل حفره شکم منتقل کنند.

OHSS اغلب موارد خفیف است، اما ممکن است برخی از افراد، نفخ، درد شکمی خفیف یا حالت تهوع را تجربه کنند. علائم شدید مثل درد شدید شکم، استفراغ یا علائم کم آبی بدن ناگهانی رخ می دهد. اغلب توصیه می شود از مقاربت جنسی، ورزش شدید و بلند کردن اشیا سنگین برای جلوگیری از آسیب به تخمدان های متورم شده، اجتناب شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (61 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits