دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های ترمیم پرده بکارت

راه های ترمیم پرده بکارت کدامند؟

روش های ترمیم پرده بکارت
18
زمان مطالعه: 11 دقیقه
ترمیم پرده بکارت به چه صورت انجام می شود؟ ترمیم پرده بکارت یا به‌طور عامیانه دوختن پرده بکارت برای انواع پرده بکارت شامل پرده بکارت حلقوی، مشبک، دندانه دار و... انجام می‌گیرد.

ترمیم پرده بکارت

ترمیم پرده بکارت ,پرده بکارت در حقیقت یک غشای نازک، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن، و چیزی که بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود کرده است.این که موجودیت و مفهوم پرده بکارت چیست یکی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.بعضی ها مادرزاد پرده بکارت ندارند.

بعضی دیگر پرده بکارت شان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده های بسیارضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن پرده بکارت، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درددر هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند.طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده وبه چند قطعه تقسیم می شود،غالبا تا زمانی که زن،نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت از نظر “جنس” دو نوع است:

پرده بکارت ارتجاعی:

که حین دخول پاره نمی شود، اما ” کش ” می آید و معمولا خونریزی ندارد. فردی که با پرده ارتجاعی دخول داشته ، اما خونریزی ندیده است ، باید بداند، در معاینه امکان تشخیص دخول وجود دارد . چون درسته که پرده پاره نشده است . اما ” کش آمده ” و ظاهرش تغییر پیدا میکند .پرده

بکارت غیر ارتجاعی:

یعنی پرده ی بکارت قابلیت کش آمدن ندارد و با پارگی از بین میرود . پرده های بکارت غیر ارتجاعی ، حتما خونریزی خواهند داشت.

enlightened پرده بکارت از نظر ” شکل ” چند نوع است که به انواعی از آن اشاره میکنم :

پرده بکارت حلقوی :

در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی واژن را پوشانده است و سوراخ گردی وسط پرده ایجاد شده است . اندازه ی این سوراخ بسیار متغیر است .

روش های مختلف ترمیم پرده بکارت

پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ):

این پرده به طور کامل درعرض واژن کشیده شده و کاملا واژن را پوشانده ،اما سطح آن سوراخ سوراخ است.این سوراخها معمولا ریز هستند.

پرده بکارت دندانه دار(شرابه ای ) :

شبیه پرده حلقوی است با این تفاوت که کنره هایش نا منظم است. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.

پرده بکارت مسدود (بدون سوراخ) :

این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

پرده بکارت سپتوم دار یا تیغه ای: پرده ای که پل پوستی درطول ورودی واژن دارد.گاهی این پل شناسایی نمیشودو فقط باعث نزدیکی های دردناک می شود. گاهی برای اولین بار طی زایمان طبیعی دیده می شود.

ترمیم پرده بکارت به چه صورت انجام می شود؟

ترمیم پرده بکارت دختران


کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف، در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

آسیب و پارگی پرده بکارت:

برخی فعالیت ها می تواند سبب پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت در داخل واژن قرار دارد، پرده بکارت که از جنس دیواره بیرونی واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد.


برخی فعالیت ها می تواند سبب اسیب و پارگی پرده بکارت شود از جمله:


• ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری و کاراته
• انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه که از مهمترین عوامل پارگی پرده بکارت میباشد.
• عمل خودارضایی اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
• عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده بکارت مواجه هستند.
• با احتمال کمتری تصادف نیز میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
• عملهای لگنی وخیم


تشخیص پارگی پرده بکارت :

حالت لبهای کوچک اطراف واژن

معمولاً حالت لبهای مینور در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این لبه ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این لبه ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این لبه هابسته است.


شکل ورودی واژن

اگر ورودی واژن شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده بکارت با دخول الت مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد و حلقوی به ۷ تبدیل می شود.البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.


دهانه رحم

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.


حالت ارتجاعی پرده بکارت

اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، دچارپارگی می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.
از طرفی دربرخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود و توجّه به پرده بکارت، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج، نزدیکی داشته است، نیست.شک به سلامت پرده بکارت خود فقط از طریق معاینه پزشک میتوانید اطمینان حاصل کنید و به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل تشخیص نخواهد بود.

همچنین بخوانید:

آیا ترمیم پرده بکارت قابل تشخیص است؟

آیا نداشتن بکارت از علل فسخ نکاح است؟

روش های تشخیص وجود پرده بکارت

ترمیم پرده بکارت به چه صورت انجام می شود؟


دیدگاه جامعه درباره ترميم پرده بکارت و دوشیزگی :


نظرات و دیدگاههای متفاوتی درباره دوشیزگی و داشتن بکارت سالم وجود دارد.از نظر پزشکی فردی باکره است که پرده بکارتش سالم باشد بنابراین به هر دلیلی به غیر از نزدیکی با مرد حتی در اثر تصادف و ورود شی به داخل واژن پرده بکارت اسیب ببیند آن شخص دیگر باکره نخواهد بود. از نظر فقهی به دختری باکره می گویند که پرده بکارت او سالم باشد. با این توضیح که وقتی اولین نزدیکی و دخول صورت گرفت دیگر دختر باکره محسوب نمی شود ، ولو پرده بکارت وی از نظر علمی سالم بماند و هیچ آسیبی نبیند.

از نظر قضایی و قانونی دختری باکره است که سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد. بنا بر این به محض این که اولین ازدواج وی ثبت شود ، وی دیگر دوشیزه نخواهد بود ، حتی اگر از نظر علمی و فقهی پرده بكارت وی سالم باشد. همچنین حتی اگر پرده بکارت دختری سالم نباشد و در عین حال سابقه ازدواج برای وی ثبت نشده باشد ، از نظر قانونی باکره خواهد بود.دربسیاری فرهنگها پرده بکارت بدلایل مذهبی و فرهنگی یک نشانه متانت و اصیل بودن است و بسیاری از ازدواجها بدلیل پرده بکارت پاره شده لغو میشود.

امروزه هایمنوپلاستی hymenoplasty) یا ترمیم پرده بکارت در دسترس است و امید تازه ای به خانواده ها و دخترانی که مورد تجاوز و یا تعرض قرار گرفته اند دست داده تا بتوانند زندگی خود را از سر بگیرند. متناسب با این که وضعیت مراجعین چه باشد، در مورد ترمیم پرده بکارت تصمیم می گیرم. برخی را ترمیم و حدود نیمی از موارد را نیز رد می کنم. مثلا اگر دختری مورد تجاوز واقع شده باشد و آینده اش به خاطر این مساله به خطر افتد، عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهم.

اما زمانی که زنی مراجعه می کند و می گوید که پس از طلاق و برای ازدواج دوم می خواهد پرده بکارت خود را ترمیم کند، با تقاضایش مخالفت می کنم.”برای این دسته از زنان نیز راه حل دیگری در نظر گرفته شده است که همان استعمال داروی معجزه آفرین باکرگی است. از دیرباز و در سنن گوناگون، ظهور قطرات سرخ رنگ بر ملحفه ها، در شب عروسی شادی آفرین بوده است.

نمایش پارچه ای با لکه های خون، با هلهله و “کل کشیدن” زنان خانواده همراه می شده است. این در حالی است که تنها در ۶۰درصد موارد، در اولین رابطه جنسی ، جداره واژن خراش بر می دارد و چند قطره ای خون می آید. با این وجود، در برخی موارد همان چند قطره، ناجی جان عروس است.امروزه رد پای این گونه سنن به کشورهای اروپائی نیز کشیده شده است. حاملین این سنن نیز عمدتا مهاجرین اند.

“اینه که فان سومرن” در این مورد می گوید: ” بیشتر مراجعه کنندگان من را دختران مراکشی و ترک تشکیل می دهند. اما گاهی اوقات زنان هلندی نیز به من مراجعه می کنند. اما این دسته، زنانی هستند که به اسلام گرویده اند و برای ازدواج و یا روابط جدیدشان، خواهان ترمیم پرده بکارت اند.”


اینه که فان سومرن”، جامعه علمی و پزشکی هلند، انجام این عمل را بیهوده می داند چرا که هیچ ضرورت پزشکی و علمی در آن نیست. این عمل جراحی در کلینیک ها ی خصوصی صورت می گیرد.ممنوعیت ترمیم پرده بکارت تا کنون چندین بار در هلند مورد بحث واقع شده است.


“اینه که فان سومرن” می گوید: ” قبل از این که سفارش ساخت این قرص ترمیم پرده بکارت را به داروخانه ها بدهم، تصمیم ام را با کمیسیون ویژه ای که مربوط به بررسی درجه اخلاقی و عرفی موضوع است، در میان گذاشتم . آنها ابتدا گفتند که ساخت و استفاده چنین قرصی از نظر اخلاقی به معنای مشارکت در فریب افرادی (مردانی) است که پس از دیدن مایع قرمز رنگ بر ملحفه های شب زفافشان، فکر می کنند زنشان باکره بوده است. اما من توانستم کمیسیون را قانع کنم که نجات زنی که ممکن است به خاطر باکره نبودن جانش را در قتل ناموسی از دست بدهد، مهم تر از این حرفهاست.”
علاوه بر این، “اینه که فامن سومرن” با نقد دیگری نیز مواجه است و آن این که این گونه اقدامات و ارائه این گونه خدمات موجب حفظ سنن ارتجاعی می شوند. پاسخ وی به این گونه انتقادات این است: “بله درست است، به این ترتیب ما این سنن را حفظ کرده ایم اما زمان حفظ این سنن، چشمکی هم چاشنی آن می کنیم.”

ترمیم پرده بکارت به چه صورت انجام می شود؟

عوارض پس از عمل ترمیم پرده بکارت

۱-سرگیجه و استفراغ :یک عارضه جانبی بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا ارامبخشها

۲-درد پس از عمل: ۲ تا ۳ روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم و سوزش یا خارش

۳-خونریزی غیر طبیعی: بندرت ممکن است دچار خونریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.

۴-ترشحات غیر طبیعی :حتما باید بعد عمل انتی بیوتیک و داروی ضد قارچ تجویز شود.

۵-التهاب یا عفونت: بدلیل قرار گرفتن زخم جراحی در منطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است

۶-نتایج نامطلوب پس از جراحی :بدلیل نازک بودن لبه های پرده بکارت وباتوجه به شکل وساختار پرده بکارت ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (18 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits