دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرات وای فای بر سقط جنین
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وای‌فای خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد:حقیقات جدید نشان می دهد موبایل و وای فای با ایجاد اشعه های غیریونیزه حوزه‌های مغناطیسی، خطر سقط جنین در زنان باردار را تا 50درصد افزایش می دهند.با دلگرم همراه باشید تا با عوارض وای فای آشنا شوید.

وای‌فای خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد

حقیقات جدید نشان می دهد موبایل و وای فای با ایجاد اشعه های غیریونیزه حوزه‌های مغناطیسی، خطر سقط جنین در زنان باردار را تا 50درصد افزایش می دهند.با دلگرم همراه باشید تا با عوارض وای فای آشنا شوید.

تشعشعات وای فای و موبایل، خطر سقط جنین را تا 50 درصد افزایش می دهند

تشعشعات وای فای و موبایل، خطر سقط جنین را تا 50 درصد افزایش می دهند

تحقیقات پیشین هم نشان داده بود اشعه‌های غیریونیزه حوزه های مغناطیسی که از خطوط برق و دکل های مخابراتی نیز ایجاد می‌شوند، برای بدن انسان مضر هستند چون به تغییرات ژنتیکی و سرطان منجر می شوند.درهمین راستا محققان در اوکلند آمریکا ۹۱۳ زن باردار را در مراحل مختلف بررسی کردند. برخی از شرکت کنندگان در تحقیق قبلا حداقل یک سقط جنین داشتند. تمام شرکت کنندگان در آزمایشی شرکت کردند که میزان اشعه را در بدن افراد طی ۲۴ ساعت اندازه‌گیری می‌کرد. این تحقیق نشان داد زنانی که در برابر میزان بالای اشعه قرار داشتند، ۴۸ درصد بیشتر از بقیه در معرض خطر سقط جنین قرار داشتند.

با بررسی نتایج نهایی به دست آمده از میزان تشعشعاتی که هر شخص باردار طی دوران حاملگی خود در معرض آن بود، مشخص شد زنانی که بیشتر در معرض میدان مغناطیسی قرار دارند، تا 48 درصد ریسک سقط جنین بیشتر نسبت به افرادی که در معرض کمترین مقدار تشعشع هستند دارند. سرپرست این تحقیقات می گوید که نتایج به دست آمده نشان می دهد تشعشعات غیر یونیزان میدان مغناطیسی، می تواند تاثیرات بیولوژیکی شدیدی برای سلامت انسان بگذارد.

منبع:عصر ایران؛اقتصاد نیوز؛آفتاب

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits