دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان لکه های تیره صورت بعد از زایمان
30
زمان مطالعه: 8 دقیقه
درمان لکه های قهوه ای پوست با ضد لک قوی خانگی/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت و درمان لکه های قهوه ای روی پوست بعد از زایمان آشنا شوید.

درمان لکه های قهوه ای پوست با ضد لک قوی خانگی

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت و درمان لکه های قهوه ای روی پوست بعد از زایمان آشنا شوید.

از بین بردن لکه بعد از حاملگی

لکه های قهوه ای پوست را با ماسک ضد لک درمان کنید

لکه های قهوه ای پوست که مزاحم زیبایی چهره هستند باید درمان شوند. برای درمان سریع این لکه های پوستی راههای مختلفی در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد که در این بخش ما به معرفی بهترین راههای درمان و ماسک های ضد لک خانگی خواهیم پرداخت.لکه های قهوه ای پوستبرخی ازپوستها بعد از اینکه دوران جوشش تمام می شود تازه سختی های لکه های قهوه ای جای جوش را دارند.

خیلی از خانم ها و آقایون برای اینکه این لکه ها را بپوشانند از کرم های آرایشی استفاده می کنند که آنها خودشان اثرات سوء بسیاری روی پوست می گذارد علاوه بر اینکه هزینه های زیادی هم باید پرداخت کنند تا بهترین نوع فاندیشن را بگیرند به این امید که لکه ها دیگر دیده نشوند.لک صورت یا ملاسما

۷۰ درصد خانم ها در دوران بارداری دچار لک های بارداری میشوند. تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث ایجاد لکه های تیره روی پیشانی، گونه و لب بالا میشود که بعد از زایمان ای لکه ها به مرور کمرنگ میشوند اما به طور کامل از بین نمیروند.

کارهایی که موثرند:

کرم های سفید کننده با تجویز پزشک، استروئیدها و ترتینوئین (عنصر اصلی در رتین- A) به تنهایی یا در ترکیب های مختلف میتونند طی چند هفته تاثیرات خوبی در بهبود این لکه ها داشته باشند. (این کرم ها ممکنه باعث قرمزی، لایه برداری و پوسته پوسته شدن و خشکی پوست شوند و در دوران بارداری و شیردهی استفاده از آنها مجاز نیست.) قرص هایی هم برای لایه برداری پوست و از بین بردن لکه ها وجود دارندکه با صلاحدید پزشک میتونید مصرف کنید. محصولات زیبایی و مراقبت از پوست حاوی ۲ درصد هیدروکینون یا عصاره شیرین بیان به کمرنگ کردن لکه ها کمک میکنند.

مهمترین از همه ضد آفتابه که باید برای ماندن تاثیر کرم ها و درمانهایی که برای از بین بردن لکه ها استفاده کرده اید، استفاده کنید. برای دیده نشدن لکه ها میتونید از دو کانسیلر یکی روشن و دیگری رنگ پوستتون استفاده کنید. اول کانسیلر روشن رو با انگشت یا پد به آرامی روی لکه بزنید بعد کانسیلر رنگ پوست رو در اطراف لکه بزنید و باهم ترکیب کنید. اگر لکه ها اطراف دهان شماست بهتره از رژ لبهای مایع کمرنگ استفاده کنید و سعی کنید چشمهاتون رو بیشتر آرایش کنید که در صورتتون بیشتر جلب توجه کنه.

کارهایی که تاثیر ندارند:

بسیاری از کرم های روشن کننده که ترکیبات نام برده در بالا رو ندارند لکه ها رو از بین نمیبرند و فقط باعث سفیدتر شدن پوستتون میشوند.

قبل از هر چیز باید بدانید که لکه های تیره در درجه اول به دلیل جوش و آکنه و جوش های سرسیاه ایجاد می شود. درصد لکه های تیره می تواند با قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید بیشتر شود. علاوه بر دلایل زیر برخی به علت مشکلات هورمونی یا در دوران حاملگی و یا کبد پوستشان لکه های تیره می زند که آنها حتما باید به پزشک مراجعه کنند. برای لکه های حاملگی این لینک را بخوانید.برای از بین بردن لکه های ناشی از جون صورت راههای خانگی زیر را پیاده کنید.

برطرف کردن لکه های سياه پوست با ماسکهای طبیعی

درمان لکه های صورت در منزل

آب سیب زمینی و عسل

یک سیب زمینی کوچک را آبش را بگیرید ( می توانید رنده کنید و آبش را بگیرید) و با کمی عسل مخلوط کنید که حالت سفتتری پیدا کند و روی پوست بماند. تمام صورت خود را با این ترکیب بپوشانید. بعد از 15 دقیقه صورت را بشویید. شما می توانید به جای این کار حلقه های سیب زمینی را روی پوستتان بمالید. سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد و بعد از مدتی می بینید پوستتان چقدر روشن شده و لکه ها روز به روز کمرنگ می شوند.

لکه های قهوه ای پوست

بهترین ماسک ها برای رفع لکه های قهوه ای پوست و جای جوش

چوب صندل

دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با چند قطره گلاب مخلوط کنید و روی قسمتهای لک دار پوست بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود و بعد از خشک شدن آن را با آب بشویید. یک روز در میان این کار را انجام دهید نتیجه می گیرید.

زردچوبه و آبلیمو

نوک قاشق چایخوری زردچوبه را با آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید تا خمیری شود بعد ترکیب را روی لکها بزنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید. این کار را اگر هر روز انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه بسیار خوبی می گیرید وبعد از یک هفته خودتان حس می کنید که لکه ها کم شده اند

شیر سرد

شیر سرد و ارگانیک را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید . اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می کند یک پنبه داخل شیر سرد بکنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید و یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از 15 دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوستتان چه تغییری می کند..

خیار و شیر و لیمو ترش

برطرف کردن لکه های سياه پوست با ماسکهای طبیعی

یک خیار را رنده کمی شیر به آن اضافه کنید و چند قطره لیمو ترش هم به آن ترکیب اضافه کنید تا یک حالت خمیری داشته باشد این ماسک را روی صورتتان بزنید و بگذارید بماند تا بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.این ترکیب هم صورت شما را جوانتر می کند و هم لکه ها را کم رنگ می کند این تر کیب را یک روز در میان انجام دهید بعد از یک ماه نتیجه را به چشم ببینید.

ویتامین ای

ویتامین E یک آنتی اکسیدان فوق العاده است و برای جوانسازی و از بین بردن لکه های پوست. ویتامین E را با کمی روغن کرچک مخلوط کنید ترکیب را روی لکه های پوست بگذارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید بعد می توانید صورت را با آب ولرم بشویید.یادتان باشد در کنار این موارد همیشه ته مانده لیمو ترش و گوجه فرنگی و پوست موزی که تیره نشده باشد و تازه باشد را به صورتتان و جاهای تیره بدنتان بمالید. اینها به تنهایی در از بین بردن لک های صورت بسیار و بدن بسیار موثر اند این کار را بکنید ببینید چقدر موثرتر از مواد آرایشی گران قیمت است.

تخم ترب

تخم ترب را در سرکه خيس کرده و پس از گذشت 24 ساعت آنرا برروي لکه هاي سياه پوست قرار دهيد. اين عمل را هر روز تکرار نموده تا لکه ها کم کم بهبودي حاصل کنند. مقداري سير را پوست کنده و آنرا با رنده ريز کنيد و با عسل مخلوط نموده، مخلوط حاصل را جهت بهبودي لکه هاي سياه پوست مورد استفاده قرار دهيد و به مدت 30 دقيقه بر روي لکه ها قرار داده و پس از آن با آب ولرم بشوييد. اين عمل را يک روز درميان تکرار مي کنيد. دانه کنجد را له نموده و به مدت 3 روز در مقدار اندکي آب خيس کنيد و بعد از گذشت اين مدت، اين مخلوط را بر روي پوست بماليد، اين ماسک هم باعث از بين رفتن لکه هاي سياه مي شود و هم نرم کننده پوست است.

گل زنبق سفيد

گل زنبق سفيد را خرد کرده و در يک شيشه سفيد مي ريزيد و به آن مقداري روغن زيتون طبيعي تازه اضافه نماييد، سر شيشه را بسته و به مدت دو روز در مقابل آفتاب قرار دهيد و بعد آنرا صاف کرده و بر روي لکه هاي سياه صورت خود بماليد. (اين روغن براي سوختگي و آفتاب زدگي نيز مفيد مي باشد)مقداري پونه را له کرده، چنانچه آنرا به صورت ضماد در محل لکه هاي سياه پوست قرار دهيد، اثر شفابخش دارد. روغن کرچک، لکه هاي سياه پوست و همچنين زگيل و کبودي پوست را برطرف مي کند.

شير

شير در از بين بردن لکه ها و دانه هاي سرسياه بسيار مفيد مي باشد ، قبل از استفاده از شير، بايد پوست را با آب گرم بشوييد و براي اثرگذاري بهتر، مي توان شير را با عصاره بابونه يا بومادران مخلوط نموده و سپس استفاده کرد.

ليموترش

استفاده از ليموترش به تنهايي يا همراه با گلاب با سفيده تخم مرغ ماسک خوبي در از بين بردن و بيرون کشيدن دانه هاي سرسياه پوست مي باشد و پس از استفاده از اين ماسک بايد پوست را با آب نيمه گرم شست و شو داد. جو دو سر را بپزيد و با بادام کوبيده مخلوط کنيد تا به شکل خمير درآيد. اين خمير را به مدت 15 دقيقه بر روي پوست خود قرار دهيد. اين ماسک در از بين بردن دانه هاي سرسياه پوست بسيار موثر مي باشد. عسل، افزون بر تقويت پوست و شفابخشي، پاک کننده خوبي است، يک قاشق غذاخوري عسل را بر روي حرارت ملايم، رقيق سازيد و بر روي دانه هاي سرسياه پوست بماليد و اثر آن به وضوح ملاحظه نماييد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (30 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits