دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تغذیه قبل از باردای
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قبل از اقدام به باردار شدن و لقاح با مراجعه به متخصصین و کارشناسان تغذیه نست به کنترل وزن خود اقدام کنید. اگر وزن شما ایده ال است که چه بهتر و اگر افزایش یا کاهش داشته باشد باید تحت رژیم قرار بگیرید.

تغذیه قبل از باردای

قبل از اقدام به باردار شدن و لقاح با مراجعه به متخصصین و کارشناسان تغذیه نست به کنترل وزن خود اقدام کنید. اگر وزن شما ایده ال است که چه بهتر و اگر افزایش یا کاهش داشته باشد باید تحت رژیم قرار بگیرید.

افزایش وزن بین ۳ تا ۵ کیلو چندان مهم نیست و با یک پرهیز غذایی و کمی پیاده روی قابل حل است و همچنین کاهش وزن ۳ تا ۵ کیلو نیز به همین منوال با یک رژیم غذایی و چند توصیه ساده رفع می‌شود. پیشنهاد می گردد برای دریافت رژیم غذایی حتما با کارشناسان تغذیه و یا متخصصین این امر تماس بگیرید.

تغذیه قبل از باردای

با مراجعه به پزشک و یک سری آزمایشات کنترلی باید میزان قند خون و قند خون ۲ ساعته همچنین تری گلیسرید و کلسترول چک شود. بعد از آن میزان آهن خون یکی از مهم ترین عوامل است. اگر چه کم خونی در بین مادران رایج است ولی قابل درمان می‌باشد.

در صورتی که دارای هرگونه بیماری عفونی و مزمن هستید از تاثیر آن بر روی جنین اطلاع کسب کنید.زیرا احتمال تولد نوزاد با وزن کم وجود خواهد داشت.

تغذیه قبل از باردای

بین دو حاملگی باید حداقل ۲ سال فاصله باشد تا دوره شیر خوارگی نوزاد کامل شود و همچنین زمان لازم برای تکمیل ذخایر معدنی و ویتامینی بدن مادر ایجاد شود..

در صورتی که از داروهای خاص استفاده می‌کنید با مراجعه به پزشک مربوطه از عوارض دارویی و تاثیرات آن مطلع شوید.

سعی کنید قبل از 18سالگی باردار نشوید زیرا در این سن خود شما در حال رشد هستید و بدن شما با جنین برای به دست آوردن موادغذایی رقابت می کند. اگر به هر دلیلی قرار است قبل از 18 سالگی باردار شوید.مصرف غذاهایی مثل گوشت قرمز و سفید،گوشت ماهی، شیر و ماست، تخم مرغ، جگر، سبزیجات برگ سبز خام، میوه های تازه مخصوصا مرکبات (پرتغال، لیمو، نارنگی، نارنج)را فراموش نکنید و میزان مصرف آن‌ها را افزایش دهید. افزایش مصرف این مواد را قبل از بارداری شروع کنید و پس از آن نیزادامه دهید. پیش از بارداری خود را به وزن مناسب برسانید. اگر ضعیف هستید با غذاهای مقوی مانند خرما، کشمش، پسته، فندق، بادام و عسل خود را تقویت کنید. اگر کم خون هستید با خوردن جگر،گوشت، تخم مرغ، خوردن آب مرکبات بعد از غذا، کم کردن مصرف چای و شکلات مخصوصا قبل و بعد از غذا مشکل خود را حل کنید.

اگر ناراحتی معده دارید با کم کردن میزان غذا در هر وعده و افزایش تعداد وعده های غذایی، پوشیدن لباس‌های راحت، دراز نکشیدن بلافاصله بعد از غذا، نخوردن غذاهای نفاخ مثل کلم، پیاز و ... نخوردن غذاهایی که به آنها حساس هستید و ... ناراحتی خود را برطرف کنید.

تغذیه قبل از باردای

به غذای روزانه خود نگاه کنید اگر هر روز شیر و لبنیات، سبزیجات خام و پخته، میوه و گوشت مصرف نمی کنید این مواد را به غذای روزانه خود وارد کنید و بعد از چند ماه که چنین کاری کردید اقدام به بارداری کنید.

رعایت موارد زیر نیز می‌تواند برای بهبود تغذیه پیش از بارداری مناسب باشد

1) صبح ناشتا یک عدد میوه متوسط یا به اندازه نصف لیوان میوه های کوچک مثل انگور،گیلاس و ...
2) در صورت امکان صبح ناشتا میوه هایی مثل سیب گلاب، به ،گلابی، پرتغال، انار شیرین بخورید.
3) سعی کنید میوه خود را حدود نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits