دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میشود با وجود IUD باز هم باردار شویم؟
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
میشود با وجود IUD باز هم باردار شویم؟:امکان دارد با وجود iud باز هم باردار شویم؟برای دانستن بیشتر در موردIud استفاده از با دلگرم همراه باشید.

امکان دارد با وجود iud باز هم باردار شویم؟

برای دانستن بیشتر در موردIud استفاده از با دلگرم همراه باشید.

بارداری با آ یو دی

بارداری با آ یو دی

آیا امکان دارد زمانی که به نوزاد شیر می دهم، باردار شوم؟


بله، شما می توانید در زمانی که به نوزاد شیر می دهید، باردار شوید. با وجود آنکه شیر دادن باعث تعویق تخمک گذاری می شود اما این مسئله قطعی نیست و تنها برای حدود دوماه تخمک گذاری را به تعویق می اندازد. تخمک گذاری ممکن است وقتی مادر در حال شیردهی است و قبل از اینکه عادت ماهانه شود، اتفاق بیفتد.

بنابراین در صورت تمایل به جلوگیری از بارداری مجدد، مادر در حال شیردهی باید از ابزار پیشگیری از بارداری استفاده کند.

بارداری با آ یو دی

آیا همیشه به دنبال یک روش موثر و طولانی مدت برای جلوگیری از بارداری خود هستید؟

آیا روش های مورد استفاده شما برای جلوگیری از بارداری، بدنتان را تحت تاثیر هورمون های مختلف قرار داده و تست وضعیت حاملگی بدن شما، همیشه جواب منفی به دنبال دارد؟ اگر پاسخ شما به عنوان یک خانم جوان، به همه این سوالات مثبت است، به خاطر داشته باشید که دستگاه IUD مسی می تواند یکی از بهترین روش ها برای حل تمام مشکلات زنانه در بدنتان باشد. برای افزایش آگاهی خود و یادگیری همه واقعیت های مهم در مورد احتمال باردار شدن زنان با وجود دستگاه IUD مسی در بدنشان، حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

بارداری با آ یو دی

آیا امکان دارد با وجود IUD باز هم باردار شوم؟

در ابتدا، لازم است بدانید که IUD شامل یک دستگاه پلاستیکی کوچک همراه با سیم مسی در اطراف ساقه آن است. همچنین، به خاطر داشته باشید که هر متخصص زنان و زایمانی می تواند IUD مسی را در داخل رحم شما قرار داده و به کمک آن، از وقوع بارداری ناخواسته در بدن شما جلوگیری کند. در واقع، IUD به خانم های جوان کمک می کند تا از حامله شدن، برای مدت سه تا ده سال در امان باشند، بدون این که عوارض خاصی را تجربه نمایند.

چه کسانی می توانند از IUD مسی استفاده کنند؟

خانم های جوانی که مشتاق هستند تا برای یک مدت طولانی از روش های جلوگیری از بارداری قابل اعتمادی استفاده کنند، می تواند IUD مسی را انتخاب نمایند. علاوه بر این موارد، IUD می تواند بهترین گزینه برای زنانی باشد که ترجیح می دهند همراه با حفظ تعادل هورمونی در بدن خود، از بارداری های ناخواسته هم جلوگیری کنند.

همچنین، جالب است بدانید که زنان شیرده هم می توانند بدون بروز هیچ گونه عوارض جانبی و تداخل هورمون ها در شیر خود، به منظور جلوگیری از حاملگی IUD مسی استفاده کنند و با کمک این روش، بتوانند سلامت کودک و تغذیه او با شیر مادر را نیز تضمین نمایند.

IUD مسی چگونه از بارداری جلوگیری می کند؟

به یاد داشته باشید که IUD مسی که به منظور جلوگیری از بارداری خانم های جوان مورد استفاده قرار می گیرد، در 99 ٪ موارد، موثر بوده و جلوی بروز بارداری های ناخواسته را به میزان بسیار بالایی می گیرد. به این ترتیب که یون های مس موجود در IUD مسی که حاوی مایعات سمی است، مانع حرکت اسپرم ها به داخل رحم زنان شده و از حامله شدن فرد استفاده کننده جلوگیری می کند. مس قرار گرفته در ساقه این دستگاه هم یون هایی را که دارای مایعات سمی هستند، به مخاط دهانه رحم فرد استفاده کننده انتقال داده و مایعات رحمی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین، زمانی که اسپرم ها در تماس با این مایعات قرار می گیرند، ماهیت سمی مایعات باعث مهار فعالیت های آنها شده و از باردار شدن خانم استفاده کننده از IUD مسی پیشگیری می شود. در این حالت، اگر اسپرمی هم کمی فعال مانده باشد و سبب باروری تخمک گردد، یون های مسی موجود در ساقه دستگاه سبب اشباع محیط رحم شده و از اتصال تخمک بارور به دیواره رحم پیشگیری می کنند. پس، می توان ادعا کرد که IUD مسی مطمئن ترین راه برای کنترل بارداری در زنان محسوب می شود.

بارداری با آ یو دی

مزایای استفاده از IUD مسی برای جلوگیری از بارداری :

در ادامه این مقاله، برخی از مزایای برجسته استفاده از IUD مسی در زنان بیان شده است، که مهم ترین این موارد عبارتند از:

• IUD مسی، یک راه بسیار موثر برای جلوگیری از بارداری زنان است.

• استفاده از IUD مسی می تواند حدود سه تا ده سال از باردار شدن فرد استفاده کننده جلوگیری کند.

• هزینه نصب این دستگاه در داخل رحم زنان توسط هر دکتر متخصص زنان و زایمانی بسیار معقول بوده و به راحتی هم در دسترس عموم قرار دارد.

• از آن جایی که وجود دستگاه IUD در بدن زنان، تعادل هورمونی آن ها را به هم نمی ریزد، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از بارداری محسوب شده و بر روی هورمون های باروری زنان نیز تاثیر منفی نخواهد داشت.

• قدرت باروری فرد استفاده کننده از IUD مسی، بلافاصله بعد از برداشتن آن فورا برگشت پذیر بوده و کنترل بارداری به این روش، هیچ تاثیری در بارداری های بعدی او نخواهد گذاشت. بنابراین، هنگامی که زنان، IUD مسی را از رحم خود بیرون آوردند، سطح باروری آن ها به حد نرمال خود خواهد رسید. علاوه ب این موارد، لازم است به عنوان یک خانم جوان بدانید که برداشتن IUD مسی هم بسیار آسان است.

بارداری با آ یو دی

نکاتی که باید درباره استفاده از IUD برای جلوگیری از بارداری بدانید :

هنگام استفاده از دستگاه IUD مسی، فرد استفاده کننده باید موارد زیر را در نظر داشته باشد:

خانم باید در هر ماه و پس از پایان یافتن دوره ماهیانه خود، از وجود IUD مسی در داخل رحم خود اطمینان حاصل کنند. در واقع، آن ها باید بررسی کنند که آیا IUD هنوز هم در جای مناسب خود قرار دارد و یا نه.

اگر شما به عنوان یک زن استفاده کننده از IUD مسی از بروز هر گونه نشانه ی غیرمعمول، مانند درد در قسمت پایین شکم و یا درد در هنگام مقاربت جنسی با همسر خود رنج می برید و یا ترشحات مهبلی (واژن) شما غیرعادی شده است، بلافاصله باید به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

علاوه بر این موارد، اگر دوره ماهانه شما به عنوان یک خانم جوان با وجود IUD مسی در بدنتان، یک هفته عقب افتاده و یا الگوی خونریزی ماهانه شما غیرمعمول شده باشد، بلافاصله به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید و برای اطمینان بیشتر، تست حاملگی انجام دهید.

یادتان باشد که نگهداری دستگاه IUD مسی که تاریخ انقضای آن به اتمام رسیده است، توصیه نمی شود، چون استفاده دوباره از آن می تواند باعث بروز عوارض جدی در بدن فرد شده و همچنین، حاملگی های ناخواسته را در بدن او به دنبال داشته باشد.

بارداری با آ یو دی

چه زمانی استفاده از IUD برای خانمها مناسب نیست؟

هنگامی که شما به عنوان یک زن جوان، از IUD مسی به منظور جلوگیری از بارداری خود استفاده می کنید، باید از روش های درست استفاده از آن آگاهی کامل داشته و زمان دقیق استفاده از دستگاه را بدانید. در ادامه این مقاله، چند مورد از شرایطی که فرد استفاده کننده از IUD مسی، باید دستگاه را از بدن خود خارج کند، بیان شده است. مهم ترین این موارد عبارتند از:

• هنگامی که فرد می خواهد باردار شود، باید IUD مسی را از بدن خود خارج کند.

• اگر فرد استفاده کننده از IUD مسی از عفونت لگنی و یا بیماری های التهابی لگن (PID) رنج می برد، باید از پزشکان متخصص زنان و زایمان در مورد استفاده از این دستگاه راهنمایی بخواهد.

• هنگامی که خانم جوانی از خونریزی غیرطبیعی در واژن خود رنج می برند و با معاینه دقیق مهبل (واژن) و انجام آزمایشات گوناگون هنوز علت خونریزی او تشخیص داده نشده است، باید IUD مسی را از بدن خود خارج کند.

• هنگامی که زن استفاده کننده از IUD مسی تحت درمان سرطان گردن رحم قرار گرفته باشد، هم باید از به کار بردن دستگاه IUD منصرف شود.

در حال حاضر شما به عنوان یک خانم جوان با مطالعه دقیق این مقاله، همه چیز را در مورد مزایا و معایب استفاده از این روش کنترل بارداری بی خطر دانستید. پس می توانید برای جلوگیری از بروز بارداری های ناخواسته در بدن خود، موثرترین روش را انتخاب نمایید، بدون این که برای روشن قضیه نیازی به مشورت با دیگران داشته باشید!

بارداری با آ یو دی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

آیا امکان بارداری در اولین نزدیکی وجود دارد؟
بله، احتمال بارداری در اولین، دومین و یا سومین نزدیکی وجود دارد. شانس زنان برای باردار شدن همیشه برابر است، در حدود 1 نفر از 5 نفر در اولین نزدیکی باردار می شوند.

آیا در صورت استفاده از خمیر دندان به عنوان اسپرم کش، امکان بارداری وجود دارد؟
بله، با استفاده از این روش نمی توانید از بارداری پیشگیری کنید. هرگز از خمیر دندان به جای کشنده اسپرم استفاده نکنید چون برخلاف باور بسیاری از افراد، اسپرم ها را نمی کشد.

آیا با بالا و پایین پریدن بعد از نزدیکی امکان بارداری وجود دارد؟
بله، بالاو پایین پریدن، عطسه و سرفه کردن بعد از نزدیکی باعث بیرون راندن اسپرم ها نمی شود. به طور طبیعی اسپرم ها به قدری سریع و کوچک هستند که هیچ کدام از این روش ها برای دفع آنها کارآمد نخواهد بود.





این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits