دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جنین در شکم شما خمیازه هم می کشد!
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنین در شکم مادر خمیازه هم می کشد!,جنین , شکم مادر ,خمیازه, افزایش سن جنین ,خمیازه کشیدن جنین ,حرکات جنین ,مادران باردار

بسیاری از مادرها وقتی باردار هستند می‌توانند حرکات‌ جنین را در شکم‌شان تشخیص دهند. حتی گاهی بر اثر حرکت‌های جنین برجستگی‌هایی روی شکم ایجاد می‌شود که از روی آن نحوه حرکت و کارهای جنین کاملا مشخص است.

جنین در شکم شما خمیازه هم می کشد!

بسیاری از مادرها حتی می‌توانند سکسکه کردن کودک درون شکم‌شان را هم تشخیص دهند. بررسی‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد جنین درون شکم مادر علاوه بر این برای رفع خستگی به بدنش کش و قوس هم می‌دهد و گاهی هم حتی خمیازه می‌کشد.

اینها نکات جالبی بود که در گزارش یک سری از مطالعات می‌شد دید. در این بررسی‌ها 8 زن و 7 جنین از 24 تا 36 هفتگی دوران بارداری به وسیله تصویربرداری چهار بعدی تحت نظر قرار گرفتند که طی آن معلوم شد جنین‌ها علاوه بر سکسکه و کشش در رحم مادر خمیازه هم می‌کشند.

جنین در شکم شما خمیازه هم می کشد!

البته از لحاظ نوع و تعداد انجام این افعال تفاوتی بین پسرها و دخترها وجود نداشت. سکسکه و کش و قوس شاید ولی دلیل خمیازه کشیدن جنین‌ها اصلا مشخص نیست چون تنفس در رحم به صورت تنفس در هوای معمولی نیست و خمیازه نمی‌تواند برای جذب اکسیژن بیشتر یا از روی خستگی باشد.

جنین در شکم شما خمیازه هم می کشد!

جالب اینجاست که محققان متوجه شده‌اند با افزایش سن جنین میانگین دفعاتی که او در روز خمیازه می‌کشد کاهش می‌یابد، پس خمیازه کشیدن ممکن است با رشد در ارتباط باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits