دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت سردرد جنسی (سردرد ارگاسمی) چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟
45
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سردرد جنسی و یا سردرد ارگاسمی هنگام رابطه جنسی بوجود می آید. در ادامه دلیل سردرد جنسی و روش های پیشگیری از آن را به شما خواهیم گفت

سردرد جنسی در هنگام رابطه جنسی بوجود می آید، مخصوصا زمان ارگاسم. افرادی که چنین مشکلی دارند زمانی که فعالیت جنسی بیشتر میشود و به نقطه ارگاسم نیز نزدیک تر میشوند، یک درد مبهم در سر و گردن خود احساس میکنند. در شکلی دیگر از سردرد جنسی، هنگام رسیدن به نقطه ارگاسم و یا در حین آن یک سردرد ناگهانی (یا تیر کشیدن) بوجود می آید. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

اغلب سردرد جنسی جای نگرانی ندارد اما در برخی موارد ممکن است نشانه ای بیماری های جدی تر مانند مشکل رگ های خونی تغذیه کننده مغز باشد.

علائم بیماری سردرد جنسی (سردرد ارگاسمی)

2 نوع سردرد ارگاسمی وجود دارد:

  • یک درد مبهم در قسمت سر و گردن که به مرور و با افزایش فعالیت جنسی بیشتر میشود.
  • درد ناگهانی درست قبل از زمان رسیدن به ارگاسم

در برخی افراد ممکن است که هر دو نوع سردرد وجود داشته باشد. اکثر سردرد های ارگاسمی حداقل چند دقیقه طول میکشد اما در برخی موارد ممکن است که چند ساعت تا چند روز نیز طول بکشد.

افرادی که دچار سردرد های جنسی میشوند ممکن است در دوره ای مثلا چند ماهه اینگونه سردرد ها را داشته باشند، سپس برای مدتی مثلا 1 سال سردرد ندارند و بعد دوباره ممکن است دچار این مشکل بشوند. اغلب افرادی که چنین مشکلی داشته اند، در یک دوره 6 ماهه دچار سردرد های ارگاسمی شده اند و بعضی ها هم ممکن است تنها یکبار چنین چیزی را در طول زندگی خود تجربه کنند.

سردرد جنسی ، سردرد ارگاسمی

چه زمانی باید دکتر برم؟

سردرد های جنسی مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد اما اگر هنگام رابطه جنسی دچار اینگونه سردرد ها شدید (مخصوصا اگر بصورت ناگهانی باشد و یا دفعه اولی است که چنین اتفاقی برای شما می افتد)، بهتر است که به یک پزشک اطلاع داده و با او مشورت کنید.

علت سردرد های جنسی (سردرد ارگاسمی) چیست؟

هرگونه فعالیت جنسی که ارگاسم بیانجامد میتواند باعث سردرد های جنسی بشود. هر دو شکل از سردرد های جنسی که به آن ها اشاره شد، اغلب به دلیل اختلالات سردرد است و به معنی این نیست که بیماری دیگری وجود دارد.

سردرد های جنسی که بصورت ناگهانی رخ میدهند ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

  • گشادی و یا وجود حباب در یکی از رگ های درون سر
  • اتصال غیر معمول بین شاهرگ ها و رگ ها در مغز
  • خونریزی در به درون یکی از شاهرگ هایی که به سمت مغز میرود
  • سکته مغزی
  • بیماری عروقی کرونر
  • استفاده از برخی دارو ها مانند دارو های کنترل بارداری
  • التهاب ناشی از انواع بخصوصی عفونت ها

سردرد های ارگاسمی که همراه با بیهوش شدن، استفراغ، گرفتگی گردن و یا دیگر علائم مشکلات عصبی باشد و یا دردی که بیش از 24 ساعت طول بکشد، احتمالا به دلیل وجود یک بیماری دیگر است.

سردرد جنسی ، سردرد ارگاسمی

خطر ابتلا به سردرد ارگاسمی در چه افرادی بیشتر است؟

سردرد جنسی میتواند برای هر کسی رخ دهد اما برای مرد ها و افرادی که سابقه بیماری میگرن دارند احتمال ابتلا به این عارضه بیشتر است.

پیشگیری از سردرد های جنسی (سردرد ارگاسمی)

برخی اوقات متوقف کردن رابطه جنسی قبل از رسیدن به نقطه ارگاسم میتواند باعث جلوگیری از ایجاد سردرد جنسی شود. همچنین رابطه جنسی آرام و به دور از هیجان و بالا و فعالیت بسیار شدید نیز میتواند در جلوگیری از سردرد های ارگاسمی موثر باشد.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (45 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits