دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان خانگی تیرگی اندام تناسلی و واژن با مواد غذایی
12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان خانگی تیرگی اندام تناسلی و واژن با مواد غذایی ،و راهکار استفاده هریک از مواد غذایی برای رفع تیرگی و چند راه پیشگیری آن

رفع تیرگی پوست اندام تناسلی و واژن : ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین قسمت های بدن هر زن است. دانستن اینکه چگونه آن ناحیه روشن و تمیز نگه داری شود مهم است و بسیاری از زنان علاقمند هستند که با روش های طبیعی این مراقبت ها را انجام دهند.

اکثر خانم ها فکر می کنند که استفاده ی روزانه از صابون باعث می شود که ناحیه تناسلی تمیز و روشن شود اما طبق نظر برخی متخصصان، استفاده از صابون موجب تحریک پوست این ناحیه می شود و باعث تیرگی ناحیه تناسلی می شود

divider

راههای درمان تیرگی اندام تناسلی با مواد غذایی :


1. روغن نارگیل :

دو قاشق روغن نارگیل را بر روی تیرگی پوستتان ماساژ دهید، روغن نارگیل یکی از بهترین روشن کننده‌های پوست تیره زیر بغل و واژن است.

2. آب لیمو:

لیمو دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. می‌توانید آنرا مستقیما به پوستتان بمالید، البته از نواحی حساس دور نگاهش دارید. همچنین می‌توانید آنرا با چیزهای دیگر همچون عسل، شیر خشک، و روغن بادام نیز مخلوط کنید، تا ترکیبی برای روشن کردن پوستتان بسازید.

3. خیار:

همچنین می‌توانید از عصاره‌ی خیار، یا برش‌های خیار استفاده کنید و آنها را مستقیما به نواحی مورد نظرتان بمالید. خیار به روشن شدن، التیام سوختگی، و سفت کردن کمک می‌کند.

4. زردچوبه :

می‌توانید به منظور سفید کردن پوست تیره، پودر زردچوبه را به آب خیار یا آب لیمو بیفزایید.

5. ماست و آرد نخودچی:

ماست، آرد نخودچی، زردچوبه، و شیر را با هم مخلوط کرده و آنرا روی نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید.

6. پوست پرتقال :

مقداری پوست پرتقال خشک شده را جمع کرده و آسیابشان کنید. سپس آنرا با آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری بدست بیاید، خمیری که پوست را روشن می‌کند!

7. بادام :

چند بادام را در طول شب درون آب گرم بخیسانید، و صبح آنها را آنقدری آسیاب کنید که تبدیل به خمیر شوند. سپس خمیر بدست آمده را با مقداری شیر مخلوط کنید و شب به پوستتان بمالید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند. این کار را به مدت ۲ هفته تکرار کنید.

8. برگ نعناع :

برگ‌های نعناع را خرد کنید و آنها را با یک کرم پوست بدون رایحه مخلوط کنید، سپس به نواحی تیره‌ی پوستتان بمالید.

9. آب گوجه فرنگی :

آب گوجه را با بلغور جو دو سر مخلوط کنید، یا اینکه گوجه‌ی رنده شده را با آب لیمو مخلوط کنید. این دو مخلوط نیز به روشن کردن پوست کمک می‌کنند.

10. جوش شیرین :

برای درمان خانگی تیرگی زیر بغل و واژن می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. شما می‌توانید بعد از حمام کردن، جوش شیرین را به زیر بغل بزنید و آن را بعد از ١٠دقیقه بشویید فراموش نکنید که قبل از انجام این کار زیر بغل را کاملاً خشک کنید. خیلى مراقب باشید وارد واژن نشود.

همه دوست دارند که زیر بغل نرمالی داشته باشند که از باقی بدنشان تیره‌تر نیست و بوی بدی هم نمی‌دهد. بجای اینکه صبر کنید تا ناچار به درمانش شوید، می‌توانید از آن پیشگیری کنید. تراشیدن موهای زیر بغلتان را بصورت منظم متوقف کنید، از موبرهای شیمیایی استفاده نکنید، و بلافاصله پس از تراشیدن موهای زیر بغلتان هم از دئودورانت استفاده نکنید.

11. تاثیر سیب زمینی در رفع تیرگی بغل :

سیب زمینی نه تنها مزه خوبی دارد بلکه در درمان تیرگی موثر است، آب سیب زمینی را بگیرید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست زیر بغل بگذارید هم چنین از سیب زمینی رنده شده هم میتوانید استفاده کنید.

همچنین استفاده از برخی محصولات تجاری مانند :

  1. ویتامین c
  2. ویتامین E
  3. صابون ال-گلوتاتیون
  4. صابون پاپایا
  5. کرم سفید کننده , روغن بچه

شما با 11 نوع ماده غذایی میتوانید واژنی سفید داشته باشید

divider

راههای پیشگیری از از تیرگی پوست اندام تناسلی :

  1. لباس زیر آزاد و نخی بپوشید. نخ، از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند، چرا که گرمای زیادی به خودش جذب نمی‌کند.
  2. از اصلاح موهای زائد شرمگاهی توسط تیغ و حتی لوسیون‌های مو بر برای مدتی دوری کنید. اصلاح، به پوست آسیب می‌زند، و باعث زخم شدن یا تیره شدن آن نواحی می‌گردد. لوسیون‌های مو بر، دارای موادی شیمیایی هستند که به پوست‌های حساس آسیب می‌رساند. برای حذف موهای زائد، وکس کردن، گزینه‌ی بهتری است و مسبب تیرگی پوست هم نخواهد شد.
  3. برای تمیز کردن محدوده‌ی شرمگاهی خود، از صابونی غیر اسیدی، بدون بو، و ملایم استفاده کنید.
  4. رژیم غذایی سالمی داشته باشید که حاوی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، و گوشت بدون چربی است. از غذاهای چرب و چیلی هم دوری کنید تا پوست خوبی داشته باشید.
  5. آب زیادی بنوشید، تا سموم بدنتان دفع شود، و در نتیجه پوستی نرم، لطیف و زیبا برایتان به ارمغان بیاورد.
  6. همیشه از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید، تا بخاطر اشعه‌های خورشید پوستتان تیره نشود.

divider

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits