دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 آیا میدانید چگونه باید از کاندوم استفاده کنید؟

کاندوم چیست و چگونه از کاندوم استفاده میشود ؟

آیا میدانید چگونه باید از کاندوم استفاده کنید؟
105
زمان مطالعه: 19 دقیقه
کاندوم چیست آیا میدانید چگونه باید از کاندوم استفاده کنید؟نحوه استفاده صحیح از کاندوم زنانه، نحوه استفاده صحیح از کاندوم مردانه، روش استفاده از کاندوم را در این مطلب فرا میگیریم

کاندوم چیست ؟

کاندوم یک پوشش لاستیکی نازک برای آلت تناسلی مرد است. قبل از دخول، کاندوم را روی آلت تناسلی سفت شده قرار دهید. کاندوم آب منی مرد را پس از انزال جمع میکند.

کاندوم یک وسیله پیشگیری از بارداری می باشد. این وسیله پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می شود

به این صورت است که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت سفت شده کشیده شده و بدین ترتیب از ریخته شدن مایع منی که حاوی اسپرم است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می کند .

اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می کند.

چگونه باید از کاندوم استفاده کرد؟

از کاندوم چگونه استفاده کنیم ؟

اگر خواستار بچه دار شدن نیستید میتوانید در حین آمیزش جنسی دخول از کاندوم استفاده کنید. این یک روش پیشگیری از بارداری است.

محافظت در برابر اچ.آی.وی HIV و بیماریهای آمیزشی

کاندوم از شما و شریکتان در مقابل اچ.آی.وی HIV و اکثر بیماریهای آمیزشی محافظت می کند. استفاده از کاندوم خطر ابتلا به دیگر بیمارهای آمیزشی را نیز کاهش می دهد.

هر چند کاندوم همیشه زخم ها ، تاول ها و جوش های روی پوست شما یا شریکتان را نمی پوشاند. این بدان معنی است که هنوز خطرعفونت بیماریهای آمیزشی وجود دارد.

زمانی که شما آمیزش مهبلی (واژنی) یا مقعدی دارید از کاندوم استفاده کنید. کاندوم از شما در مقابل ابتلا به اچ.آی.وی HIV محافظت کرده و خطر ابتلا به سایر بیماریهای مقاربتی را کاهش می دهد.

هنگام آمیزش دهانی از ریختن ترشحات مهبل (واژن)، خون یا منی در دهان و بلعیدن آن ها خودداری کنید.

رعایت کردن این ها، خطر ابتلا به اچ.آی.وی HIV را کاهش می دهد. استفاده از کاندوم (کاپوت) هنگام سکس دهانی می تواند خطر ابتلا به بیمارهای آمیزشی را کاهش دهد.

اگر شما و شریکتان نمیخواهید از کاندوم استفاده کنید با دکتر عمومی خود در مورد آزمایش بیماریهای آمیزشی و اچ.آی صحبت کنید.

سازمان مبارزه با بیمارهای آمیزشی و ایدز هلند STI Aids Netherlands بروشورهایی به زبانهای مختلف در باره کاندوم و بیماریهای آمیزشی نوشته است.

خرید کاندوم

شما می‌توانید کاندوم را بدون نسخه از یک داروخانه از یک فروشگاه لوازم بهداشتی و یا سوپر مارکت بخرید. بعضی مواقع می‌توانید آنرا از مغازه های دیگر، کافه ها یا کلوپ‌های شبانه یا دستگاهای ماشینی بخرید. شما می توانید کاندوم را از اینترنت نیز خریداری کنید.

کاندم تاخیری

نحوه استفاد‌ه‌ صحیح از کاندوم

نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم کار دشواری نیست و با یاد گرفتن آن و تمرین میتوان به راحتی از آن استفاده کرد. کاندوم وسیله ای پلاستیکی و ارتجاعی و یکی از ابزارهای پیشگیری از بارداری است که اغلب توسط مردان استفاده می شود و از رسیدن اسپرم مرد به رحم زن جلوگیری می کند.

یکی دیگر از علل استفاده از کاندوم جلوگیری از رسیدن عفونت ها هنگام رابطه جنسی است. کاندوم ها دو نوع زنانه و مردانه دارند که هرکدام از آنها شکل و طریقه ی استفاده متفاوتی دارند. برای نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم تا انتهای مطلب با ما باشید.

در ابتدا نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم زنانه را به شما آموزش می دهیم و درادامه با نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم مردانه آشنا می شوید.

نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم شاید در ابتدای امر، کاری دشوارو استرس زا باشد اما با تمرین و یادگیری نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم و عادت کردن به استفاده از آن، این وسیله ی پیشگیری از بارداری هم به یکی از ابزارهای معمولی در زندگی زناشویی بدل می شود.

روش استفاده از کاندوم

روش استفاده از کاندوم

  • بررسی کنید که تاریخ انقضا هنوز نگذشته باشد. فقط از کاندومهایی که روی بسته بندی آن ها برچسب کیفیت CE دارند، استفاده کنید.

روش استفاده از کاندوم مرحله اول

  • بسته را از جایگاه برش دار روی آن باز کنید. برای باز کردن بسته از قیچی، چاقو یا دندان استفاده نکنید و مراقب ناخن های بلند باشید. ممکن است که به کاندوم آسیب بزنید.

روش استفاده از کاندوم مرحله 2

  • اگر آلت تناسلی ختنه نشده است،پوست ختنه گاه را عقب بکشید. سر کاندوم را فشار دهید تا فضایی برای منی ایجاد شود و کاندوم را روی آلت بکشید. آلت باید سفت شده باشد (نعوظ).

روش استفاده از کاندوم مرحله 3

  • مطمئن شوید که لبه پیچیده کاندوم به بیرون باشد. کاندوم را تا انتها روی آلت بکشید به گونه ای که هنگام سکس نلغزد و بیرون نیاید.

روش استفاده از کاندوم مرحله 4

  • بعد از انزال، کاندوم را بردارید. این کار را زمانی انجام دهید که آلت هنوز سفت است و کاندوم را با لبه آن نگه دارید.

روش استفاده از کاندوم مرحله 5

  • مطمئن شوید که منی از آن به بیرون نشت نکند.

روش استفاده از کاندوم مرحله 6

  • کاندوم را گره بزنید. این کار نمی گذارد منی بیرون بریزد. کاندومِ استفاده شده را در سطل زباله بیاندازید.

روش استفاده از کاندوم مرحله آخر

عکس کاندوم کاندوم جدید, خرید کاندوم,کاندوم, انواع کاندوم, نحوه استفاده از کاندوم, کاندوم زنانه, عکس کاندوم, کاندوم تاخیری, خرید کاندوم, کاندم, کاندوم خاردار,کاندوم مردانه نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم

نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم زنانه

نحوه استفاده صحیح از کاندوم زنانه آسان بوده ولی استفاده و عادت نمودن به آن، نیاز به تمرین دارد.

  • موقع استفاده از کاندم بسته را با دقت باز کنید.
  • یک موقعیت مناسب و راحت برای قرار دادن کاندوم داخل واژن انتخاب کنید.
  • می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پایتان را بر روی یک صندلی قرار داده اید، و یا در حالیکه نشسته اید و پاهایتان را از یکدیگر باز نموده اید و حتی در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل قرار دهید.
  • حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه می باشد، فشار دهید.
  • حلقه باریک و دراز می شود. با دست دیگر لبهای خارجی مهبل را باز کنید و کاندوم را به آرامی داخل واژن نمایید.می توانید قبل از استفاده، از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر استفاده کنید.
  • انگشت اشاره را داخل کاندوم کرده و حلقه داخلی را تا جایی که امکان دارد فشار دهید.
  • مطمئن شوید که کاندوم درست و مستقیم داخل مهبل قرار گرفته است و پیچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجی باید خارج از واژن باقی بماند.
  • بهتر است هنگام آمیزش، آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا از لیز خوردن و داخل رفتن آن خارج از کاندوم جلوگیری شود.
  • در پایان مقاربت، قبل از بلند شدن و ایستادن کاندوم را خارج کنید.

طریقه خارج کردن و از بین بردن کاندوم زنانه

برای خارج کردن کاندوم، ابتدا حلقه خارجی کاندوم را به آرامی بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید تا مایع مرد از آن بیرون نریزد.

توجه داشته باشید که قبل از ایستادن آن را خارج نمایید. بعد آن را داخل کیسه پلاستکی گذاشته و دور بیندازید. مراقب باشید که آن را داخل توالت نیندازید.

نحوه استفاده‌ صحیح از کاندوم مردانه

  • در نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم مردانه هر بسته کاندوم را باید در همان زمانی که قرار است استفاده شود باز نمود . قبل از استفاده باید کاندوم را با کمی باد کردن (فوت کردن) کنترل کرد که سوراخ و یا پاره نباشد.

  • هنگام مصرف باید دقت نمود کاندوم در اثر تماس با ناخن پاره یا سوراخ نشود.از آنجا که در ترشحات مرد قبل از انزال نیز مقداری اسپرم وجود دارد قبل از آغاز مقاربت باید کاندوم روی آلت تناسلی در حال نعوض کشیده شود و اگر از کاندوم تنها هنگام انزال استفاده شود احتمال حاملگی وجود خواهد داشت .

  • هنگام استفاده از کاندوم باید فضای خالی انتهای آن را جهت تخلیه هوا فشار داد سپس کاندوم را باید به طریقی روی آلت تناسلی کشید که این فضای خالی گوچک در انتهای ان باقی بماند تا به هنگام انزال مایع منی در این فضا جمع شده و از ریخته شدن ان به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری شود.بنابراین نوک آن تا انتها نباید کشیده شود.

  • کاندوم باید تمام طول آلت تناسلی را تا قاعده آن بپوشاند.این کار از نشت مایع منی به داخل دستگاه تناسلی زن جلوگیری می کند. در صورت احساس پارگی یا سوراخ شدگی کاندوم هنگام نزدیکی بلافاصله باید آلت تناسلی به همراه کاندوم خارج شده و از یک کاندوم جدید استفاده شود.

  • بلافاصله پس از انزال در حالی که آلت تناسلی هنوز در حال نعوض است به همراه کاندوم روی ان می بایست از دستگاه تناسلی زن خارج شود. جهت جلوگیری از سر خوردن کاندوم باید در حالی که با دست کاندوم روی آلت نگه داشته شده است عمل خروج انجام گیرد. بعد از خارج کردن کاندوم جهت اطمینان از اینکه کاندوم سوراخ نشده است باید درون انرا از آب پر نمود.و در صورت سوراخ یا پاره شدن کاندوم باید از روش اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده نمود.

  • در نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس هایی نظیر اچ آی وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد؛ همچنین در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با این ترشحات جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن ها صفر نیست.

  • کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود. کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.

  • بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

  • هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد. در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود.

  • هم چنین در نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم، قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می دهد.

  • در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم چنین ممکن است اسنتفاده از روش های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد.

  • کاندوم مردانه نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کاندوم می شوند. برای لیز کردن کاندوم می توان از ژل های روان کننده مبتنی بر آب که در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کرد.

کاندوم چیست و چگونه از کاندوم استفاده میشود ؟

 نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم زنانه نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم مردانه

نحوه استفاده صحیح از کاندوم مردانه

  • هنگام استفاده زا کاندوم خیلی آهسته آن را از لبه تعیین شده برای باز کردن بسته بندی باز کنید. برای باز کردن دقت داشته باشید که به سطح خارجی کاندوم با ناخن آسیبی وارد نکنید.
  • پشت و روی کاندوم رو تعیین کنید. برای استفاده از کاندوم و آلوده نکردن پشت کاندوم به ترشحات آلت تناسلی، می‌بایست قبل از پوشیدن کاندوم پشت و روی آن را مشخص کنید. برای این کار کافی است تا چند سانتی‌متر از کاندوم را باز کنید تا پشت و روی آن مشخص شود.
  • سر نگهدارنده‌ی منی در قسمت انتهایی کاندوم را بگیرید.
  • با دست دیگر با دقت و به آرامی و بدون تماس ناخن با سطح کاندوم، آن را به روی آلت تناسلی خود که در حالت نعوظ قرار دارد بکشید.
  • بعد از انزال سریعا آلت خود را از واژن شریک جنسی خود خارج کنید. مراقب باشید که کاندوم از روی آلت شما بیرون نیاید.
  • انتهای کاندوم را گره بزنید تا از خروج مایع منی از داخل آن جلوگیری کنید.

نکات مهم در نحوه استفاده‌ی ‌صحیح از کاندوم مردانه

  • در مورد نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم مردانه باید تاکید شود که استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد.

  • در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با ترشحات پیش از انزال کامل جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست.

  • کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود.

  • نکته ای که درنحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم باید به آن دقت نمود این است که کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.

  • بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

  • هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد.

  • درنحوه استفاده ی صحیح از کاندوم باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد.

  • در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است استفاده از روش‌های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد.

  • درنحوه استفاده ی صحیح از کاندوم باید دقت نمود که کاندوم نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کننده کاندوم می‌شوند.

  • در زمان استفاده از کاندوم برای لیز کردن آن می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.

طریقه استفاده از کاندوم مردانه,طریقه استفاده از کاندوم,عکس کاندوم

نکات مهم در نحوه استفاده‌ی صحیح از کاندوم

  • کاندوم ها را دور از حرارت، نور و رطوبت نگهداری نمایید تا لاتکس کاندوم خاصیت خود را از دست ندهد و با نزدیکی پاره نشود.
  • از هر کاندوم یکبار استفاده کرده و از مصرف مجدد آن خود داری نمایید زیرا در این صورت احتمال حاملگی افزایش می یابد.
  • قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه نمایید و از مصرف کاندوم های تاریخ گذشته و یا کاندوم هایی که چسبناک و یا شکننده اند خودداری نمایید.
  • پس از استفاده کاندوم مصرف شده رادر یک قطعه کاغذ باطله پیچیده و در کیسه زباله بیندازید.
  • هنگام استفاده از کاندوم برای نرم کردن آن از روغن، وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن آن می شوند و در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می یابد. هر چند این روش پیشگیری از بارداری روش موثری است ولی احتمال حاملگی با آن از قرص بیشتر است.

اثر کاندوم های زنانه در پیشگیری از بیماریهای جنسی کمتر است

هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را همزمان استفاده کرد زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می‌رود. برای جلوگیری از انتقال ویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد.

اثر کاندوم زنانه در حفاظت از انتقال بیماری های جنسی نسبت به کاندوم مردانه کمتر است اما در هر حال کاندوم زنان نسبت به ویروس های ایدز، سیتومگالوویروس و هپاتیت B غیر قابل نفوذ است. شانس جابجایی و لیز خوردن کاندوم های زنانه کمتر ازکاندوم مردانه است (3% در مقابل 8-3%) اما متاسفانه میزان حاملگی با آن بیشتر از کاندوم مردانه است.

کاندوم مردانه و زنانه هر دو برای استفاده دارای شرایطی هستند که باید به دقت رعایت شوند.

معایب استفاده از کاندوم

معایب استفاده از کاندوم

  • کاندوم یکبار مصرف است.
  • دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد.
  • کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند.
  • برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود.
  • ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود.

چه کاندومی استفاده کنیم؟

حتما میبایست از کاندوم‌های شناخته شده و تست شده مصرف کرد چرا که سوراخهای کاندوم ممکن است به اندازه‌ای ریز باشد که فقط دستگاه‌های الکترونیکی بتواند آن را تشخیص دهد ولی اسپرم و ویروس میتوانند از آن عبور کنند و چشم معمولی قادر به دیدن آن نباشد، لذا حتما و همیشه از کاندوم‌هایی که صد در صد تست الکترونیکی شده مصرف کنید و در خرید آن به مارک کاندوم توجه کنید که حتما از مارک‌های معتبر باشد چرا که اخیراً برخی از کشورها اقدام به تولید کاندوم‌هایی با مارک و حتی شکل بسیار مشابه به مارک‌های معروف کرده‌اند که کیفیت اصلی آن را ندارد و تست نشده هستند.

همچنین کاندوم‌هایی با عکسهای سکسی وجود دارد که اکثراً کیفیت جالبی ندارند و بصورت غیر اتوماتیک بسته‌بندی میشوند و یا اگر هم وارداتی باشند بصورت قاچاق وارد می‌شوند و این گونه واردات ایجاب می‌کند که کاندوم به صورت فئله و تحت فشار و فاقد شرایط مطلوب وارد شود که این امر خود از کیفیت آن می‌کاهد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچوقت عکس روی کاندوم (بطور کلی هر کالایی) بیانگر کیفیت آن نیست.

در نحوه استفاده ی صحیح از کاندوم نباید برای مصرف کاندوم را هنگامیکه از بسته باز میکنیم از حالت حلقوی درآوریم سپس آنر را نصب کنیم زیرا در اینصورت دیگر کاربرد ندارد و پس از نصب گشاد میشود و لق میزند.

مصرف کاندوم مانند وقتی است که جوراب را حلقه میکنید و بعد نوک پا را در آن میگذارید و با لغزاندن و باز و کردن حلقه جوراب، آن را روی پای خود میکشید. مصرف کاندوم هم تقریبا چنین حالتی دارد.گاهی درحین نصب کاندوم، متوجه میشوید کاندوم نصب نمیشود و هر چه آن را به پایین می‌غلطانید فایده‌ای ندارد.

در این مورد شما کاندوم را بر عکس گذاشته‌اید، پس لازم است قبل از نصب (بدون باز کردن) یک فوت داخل کاندوم بکنید (مثل بادکنکی که فوت میکنید) باز میشود و میتوانید جهت صحیح آن را تشخیص دهید.بعد از انزال لازم است که کاندوم را درآورید و سر آن را تا بزنید و سپس در یک دستمال کاغذی و بعد در سطل آشغال بندازید.

از انداختن کاندوم درتوالت و دستشویی خودداری کنید زیرا کاندوم غیر قابل حل شدن در هر ماده‌ای است و بهترین راه انداختن آن در کیسه زباله است.

انواع کاندوم

انواع کاندوم

انواع کاندوم-کاندوم ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند. کاندوم ها یکسان و یک اندازه نیستند و از نظر اندازه ٬ ضخامت ٬ وجود ماده اسپرم کش ویا ماده نرم کننده (لوبریکنت) متفاوت می باشند و برخی از کاندوم ها ماده اسپرم کش ندارند.

کاندوم های محتوی ماده اسپرم کش موثرتر از انواع بدون اسپرم کش هستند . لوبریکانت ها یی که در کاندوم استفاده می شود باید برپایه آب (Water based) باشند نه پایه روغن(Oil based) در غیر این صورت ممکن است به لاتکس کاندوم آسیب بزنند و باعث پارگی کاندوم شوند.

چطوری از کاندوم استفاده کنیم

کاندوم ها در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته و در بسته های کوچک بسته بندی می شود . ۵۰ میلیون مرد در دنیا از کاندوم استفاده می کنند و بیشترین کشوری که از کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند ژاپن می باشد.

درصد شکست کاندوم اگر درست استفاده شود ۳ درصد است ولی اگر در هنگام استفاده دقت لازم نشود تا ۱۴ درصد نیز ممکن است شکست داشته باشد.اما بطور متوسط میران شکست ان ۱۰ درصد است . البته باید توجه داشت که در بیشتر روشهای پیشگیریاز بارداری میزان شکست در سال اول استفاده بیشتر است.

چگونه باید از کاندوم استفاده کرد؟

کاندوم برای رفتار های سالم جنسی یک ابزار اصلی شناخته می شود. این وسیله هر دو شریک جنسی را در طی هر گونه رفتار جنسی (واژینال،مقعدی و دهانی) محافظت می نماید و میزان خطر انتقال ویروس عامل ایدز در رفتار های نفوذی جنسی را از "پر خطر" به "خطر نسبی" تقلیل می دهد.

برای تسهیل، کارایی و دلپذیرشدن ارتباط جنسی همراه با کاندوم هر دو شریک جنسی باید نحوه استفاده از کاندوم را بدانند.

به گزارش مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران ؛ برای یادگیری، بهتر است از قبل روی اشیایی دیگر تمرین شود.

نحوه استفاده از کاندوم

نحوه پوشاندن کاندوم:

1- داخل کاندوم را با یک یا دو قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

2- کاندوم را به آلت نعوظ (سفت شده) بپوشانید.

3- حدود یک سانتی متر از فضا را در نوک آلت برای جمع شدن منی خالی بگذارید.

4- سعی کنید در حین پوشاندن کاندوم حباب های هوا را از کیسه کاندوم خارج کنید.

5- خارج کاندوم پوشانده شده را با یک قطره مایع مرطوب کننده آغشته کنید.

6- بعد از پایان انزال و قبل از اتمام نعوظ باید کاندوم خارج گردد. بعد از خارج کردن کاندوم باید آلت را بشویید.

بیشتر بخوانید:

انواع کاندوم خاردار: معرفی بهترین مارک کاندوم خاردار + قیمت

معرفی انواع و مدل‌های مختلف کاندوم همراه با عکس

کاندوم تاخیری چیست ؟ بهترین مارک‌های کاندوم تاخیری

کجا اسپرم بفروشیم؟ | همه چیز درباره خرید و فروش اسپرم

راهنمای کامل انتخاب سایز کاندوم

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (105 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits