دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اختلافات زناشویی،راه های نجات ازدواج تان از اختلاف زناشویی
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی-اختلافات زناشویی-نجات ازدواج از اختلاف زناشویی-اختلافات زناشویی جزئي-اختلاف‌هاي زناشویی-ازدواج-حل اختلافات زناشویی-بروز اختلافات زناشویی-اختلافات و مشاجره زناشویی-اختلاف زناشویی

اگر يادتان باشد بر اساس اولين درس‌هاي رياضي يك بعلاوۀ يك برابر با دو مي‌شد. به ياد داريد كه؟ پس چرا اين عمليات ساده را در زندگي خودمان فراموش كرده‌ايم و انتظار داريم اين جمع يك بعلاوۀ يك، برابر با يك شود؟

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی


بروز اختلافات زناشویی جزئي جدایي‌‌ناپذير از هر ازدواجي است، هرچه زودتر اين واقعيت را بپذيريد زودتر هم مي‌توانيد به فكر راه چاره‌اي براي آن باشيد. دفعۀ بعدي كه با همسرتان دچار اختلاف شديد، هشت گام زير را دنبال كنيد تا بتوانيد اختلاف‌هاي زناشویی ميان خود را مديريت كنيد. اين هشت گام بر اساس دو عنصر كنترل و احترام طراحي شده‌اند.

گام اول رفع اختلافات زناشویی: مفهوم ازدواج را درك كنيد


هنگامي كه انسان ازدواج مي‌كند روابط جديدي كه براي او بوجود مي‌آيد موجب رشد شخصيتي وي مي‌گردد و باعث مي‌شود انسان توانايي‌هاي بالقوه‌اش را به فعل برساند. براي اولين‌بار فردي را در زندگي داريم كه هميشه و همه‌جا با ماست و ما را تشويق مي‌كند تا نهايت تلاش خود را صورت دهيم.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام دوم رفع اختلافات زناشویی: زندگي جاري است


ازدواج مانند قرار گرفتن در جريان رودخانه است. هدف ما اين است كه پيوسته با يكديگر در تماس باشيم و نمي‌خواهيم كه يكديگر را گم كنيم. رودخانه بي‌وقفه جريان دارد و البته هيچ تضميني وجود ندارد كه جريان آن همواره به دلخواه ما باشد. اطلاع از حال و روز يكديگر، جوهر يك ازدواج موفق است. هر روز يكديگر را در آغوش بگيريد و تا حد امكان وعده‌هاي غذايي را به اتفاق صرف كنيد. اين زمان‌ها را فرصتي بدانيد كه مي‌توانيد در آن‌ها جوياي احوال يكديگر شويد.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام سوم رفع اختلافات زناشویی: به اتفاق دعا كنيد و فرایض دینی را به جا آورید


ارتباط قوی با خدا مي‌تواند تأثير بسيار مثبتي در حل اختلافات زناشویی داشته باشد. هنگام بروز اختلافات زناشویی همه ما به راهنمايي نيازمنديم و خداوند به ما وعده داده است تا اين كار را براي ما به صورت رايگان و بدون فوت وقت انجام مي‌دهد. دعا كردن و انجام فرایض دینی، به صورت دو نفره نه تنها اهداف همسران، بلكه روح آن‌ها را تا حد زيادي به يكديگر نزديك مي‌كند.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام چهارم رفع اختلافات زناشویی: پايان بن‌بست


يكي از اشتباهات رايج همسران «انتظار» است. ما مي‌دانيم از همسرمان چه مي‌خواهيم و احتمالاً حس مي‌كنيم كه همسرمان از ما چه مي‌خواهد. مي‌توانيم آن‌چه را كه همسرمان از ما مي‌خواهد به او بدهيم، اما صبر مي‌كنيم تا ابتدا آن‌چه كه مي‌خواهيم را به ما بدهد. اين انتظار دوطرفه و بن‌بست حاصل از آن منجر به بروز اختلافات و مشاجره زناشویی مي‌شود. اما همسران به اين نكته توجه نمي‌كنند كه انسان‌ها نمي‌توانند ديگران را كنترل كنند، اما خودشان را چرا. بدين ترتيب شايد بهتر باشد به جاي انتظار، كاري انجام دهيم و آن‌چه همسرمان انتظار دارد را برآورده سازيم تا او هم به نيازهاي ما توجه نشان دهد.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام پنجم رفع اختلافات زناشویی: باور كنيد كه تنها قادر به ايجاد تغيير در خودتان هستيد


بايد به اين باور رسيد كه ما تنها قادريم خودمان را تغيير دهيم. اما نكته جالب اين‌جاست كه به محض اين‌كه عمل تغييرها را شروع كنيم، محيط اطراف ما نيز شروع به تغيير مي‌كند. شايد اين طرز فكر به پذيرش همسرمان بسيار كمك كند:
«من همسرم را به علت منحصر به فرد بودنش دوست دارم. نمي‌خواهم يك «من» ديگر در خانه داشته باشم. همسرم با وجود تمام تفاوت‌ها و شباهت‌هايي كه با من دارد برايم ارزشمند است. هر زمان كه من عشقم را به او ابراز كنم، او تبديل به همان فردي مي‌شود كه من مي‌خواهم. ما هنوز هم اختلاف و مشاجره داريم، اما دست از تلاش براي تغيير دادن يكديگر برداشته‌ايم.»

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام ششم رفع اختلافات زناشویی: زبان عشق


بايد كشف كنيد زبان عشق همسرتان چيست؟ براي برخي افراد «تأیيد شدن» به منزله دريافت حس عشق است و براي برخي ديگر «دريافت هديه». تا زماني كه همسران زبان عشق يكديگر را نشناخته باشند، ابراز عشق امري دشوار است.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام هفتم رفع اختلافات زناشویی: يادآوري ممنوع


اگر در هنگام بروز اختلاف زناشویی، مدام اشتباهات گذشته همسرتان را به او يادآوري كنيد، قدم چندان مثبتي در راه حل اختلاف برنداشته‌ايد. بايد با خودتان كنار بيایید تا بتوانيد اشتباهات گذشته همسرتان را ببخشيد و در همان گذشته دفن كنيد.

اختلافات زناشویی و نجات ازدواج از اختلاف زناشویی

گام هشتم رفع اختلافات زناشویی: بيا با هم دوست باشيم!


گاهي از برخي افراد مي‌شنويم كه مي‌گويند«بهترين دوست ما همسرمان است». خب، آن‌ها چگونه به چنين جايگاهي رسيده‌اند؟ براي اين‌كه همسرمان بهترين دوستمان باشد بايد تفريحات‌مان را با يكديگر پايه‌گذاري كنيم، با يكديگر صادق باشيم و تحمل شنيدن حرف‌هاي صادقانه را نيز داشته باشيم و آرامش‌مان را در وجود يكديگر ببينيم. بدين ترتيب، در هنگام بروز اختلافات، مي‌توانيم همچنان بر دوستي‌ای كه سال‌ها براي ايجاد آن زمان گذاشته‌ايم تكيه كنيم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits