دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟
5
زمان مطالعه: 11 دقیقه
علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟- اشتباه بزرگ عروس‌ها، یک هفته قبل از عروسی -چگونه استرس‌های پیش از ازدواج را کنترل کنیم -درهفته قبل از عروسی این 5 کار را انجام ندهید-راه حل استرس وناامیدی و افسردگی روزهای قبل از مراسم عروسی

علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟

علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟

اجازه ندهید که اضطراب و استرس زیاد روز عروسی از همه احساسات و عواطفتان خوبتان جلو بزند! این پیشنهادی است که اغلب عروس‌های جوان پیش از فرا رسیدن روز بزرگ زندگی‌شان با آن مواجه می‌شوند، ولی آیا چنین چیزی ممکن است؟فشار اینکه همه چیز مرتب و منظم و دقیق انجام شود، ممکن است شما را عصبی کند، بنابراین در اینجا پیشنهادهایی را ارایه می‌دهیم که به شما کمک می کند این احساس ( طبیعی) را کاهش و کارهایتان را در کمال خونسردی انجام دهید.



خودتان انجام دهید


شاید بهترین چیز برای برگزاری مراسم این باشد که شما هزاران نفر را داشته باشید که به شما در انجام کارها کمک کنند. اما آیا تا به حال این اصطلاح را شنیده‌اید که «اگر می‌خواهید کاری به خوبی انجام شود، خودتان آن را انجام دهید؟» خوب این درست است!برای چیزهای کوچک، مثلاً اینکه آیا همه وسایلی که باید گل و ربان زده می‌شده، آماده است یا خیر، اجازه دهید که مادرتان آنها را چک نماید. اما برای مسائل مهم، مانند چک کردن اینکه آیا حلقه‌های ازدواج از جواهر فروشی تحویل گرفته شده است، و یا اینکه آیا لباس شما بخار خورده و آماده است، خودتان آنها را انجام دهید. برای آرامش ذهن خود این کار را انجام دهید، ما ضمانت می‌کنیم که این توصیه سودمند، کمک می‌کند که در روز عروسی آرامش بیشتری داشته باشید.



مثبت بیاندیشید


به جای اینکه به عکس العمل ها و نظرهای دیگران درباره برنامه ریزی ازدواج گوش دهید، سعی کنید فکرتان را مثبت کنید. مثبت بیاندیشید و به خودتان انرژی دهید. همه دوست دارند که شما مراسم عروسی زیبایی داشته باشید، پس به یاد داشته باشید که همه شما برای یک هدف مشترک کار می کنید. اینکار باعث می شود که فشار و اضطرب کمتر شود. همچنین زمان بیشتری برای شما و کسانیکه در حال کمک کردن به شما هستند فراهم می کند تا کارها را به بهترین نحو انجام دهید. فراموش نکنید که شعار «من می توانم» و فکر مثبت رمز موفقیت در انجام دادن تمام کارها و برنامه ریزی های این روز است.


برنامه‌ی زمانی تهیه کنید


می‌خواهید موثرترین راه برای حفظ آرامش در روز عروسی را بدانید؟ منظم و سازمان‌دهی شده باشید! اگر یک برنامه‌ی زمانبندی داشته باشید، دچار استرس و حالت عصبی نخواهید شد. شما می‌دانید که شماره تلفن‌های شما کجاست، هر شخصی احتمالاً در حال حاضر کجاست و حدوداً چه زمانی در مراسم حاضر خواهد بود و بسیاری مسائل دیگر. بنابراین چند روز قبل از مراسم عروسی، یک برنامه زمانبندی برای خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که آن را مرور و تکمیل نموده‎‌ و تمام موارد و مسائل لازم برای جشن عروسی را در آن آورده‌اید.


خودتان باشید


به یاد داشته باشید که عروسی، حول شما و همسرتان می گردد. اگر شما از اینکه در مرکز توجه قرار بگیرید احساس نگرانی می کنید، سعی کنید به آن روز به عنوان مراسمی صمیمی و خودمانی فکر کنید. هر چه نباشد شما در میان دوستان و اقوامتان هستید! سعی کنید هنگام صحبت با دوستان در چشمشان نگاه کنید. به این طریق با دوستانتان ارتباط برقرار کرده اید، خودتان هستید و از هر لحظه این روز لذت می برید.



درددل و مشورت کنید


بگذارید دیگران از اضطراب و نگرانی شما برای این روز مطلع شوند. هرچند که احتمالا دوستان و آشنایانتان از این احساس شما با خبر هستند اما همیشه نمی توانند ذهن شما را بخوانند و متوجه شوند که دقیقا چه چیزی شما را آزار می دهد. با بیان کردن احساساتتان همه می توانند شما را به درستی کمک و حمایت کنند. شما مشغول تدارکات برگزاری یک روز بزرگ هستید اما اجازه ندهید که این اضطرابها خیلی جدی شوند – مهمترین مسئله این است که از این لحظات لذت ببرید و خوش بگذرانید.

علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟

به خودتان هم توجه کنید


شما نمی توانید تخته گاز به سمت برنامه ریزی مراسم ازدواجتان بروید و به چیز دیگری فکر نکنید. برای دیدار با دوستانتان وقت بگذارید، به آرایشگاه بروید و به خودتان برسید. ورزش کردن نیز یکی از بهترین راهها برای تمرکز و استراحت کردن است. البته در کنار دوستان بودن خیلی لذت بخش تر است. پیش از اینکه به «آقا و خانم ایکس» تبدیل شوید با دوستانتان به کافی شاپ محبوبتان بروید یا برای فیلم دیدن با آنها در سینما قرار بگذارید. اینکار باعث می شود که برای انجام کارهای عروسیتان هم انرژی بیشتری داشته باشید.



خیلی نگران نباشید


سعی کنید خیلی نگران جزئیات مراسم روز عروسیتان نباشید. با همه این تلاشها و کارهایی که انجام داده اید مطمئن باشید که این روز به بهترین نحو برگزار خواهد شد. حتی گاهی اوقات سورپرایزهای کوچک می تواند جالب هم باشد. بگذارید که احساس جشن و شادی در شما هم رخنه کند و از این روز لذت ببرید. بنابراین خود را برای مسائل غیرمنتظره آماده کنید. در این صورت اگر مسئله‌ای پیش آید، شما کاملاً غافلگیر نخواهید شد! و به خاطر داشته باشید هر مشکلی هم که پیش بیاید،

نخواهد توانست روز شما را خراب کند. پس آرام باشید و از این روز زیبا لذت ببرید. در نهایت مطمئن باشید شما قطعاً بعد از مراسم به اتفاقات بدی که احتمالاً پیش آمده است خواهید خندید!در دوران پیش از مراسم ازدواج انواع متفاوتی از تصمیمات، هزینه ها، انتظارات و نقش‌های جدید جود دارند که می توانند بسیار استرس زا باشند. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که این استرس ها چه تأثیر عظیمی بر شادکامی و ارتباطات آن ها می گذارند.



چگونه استرس‌های پیش از ازدواج را کنترل کنیم



شاید یکی از دشوارترین جنبه های دوران پیش از مراسم ازدواج، ناهمخوانی میان استرس همراه آن از یک سو و انتظار فرد مبنی بر اینکه این دوران باید از شادترین برهه های زندگی وی باشد، از سوی دیگر است. کمال گرایی درباره برنامه های مراسم ازدواج که در میان زوج های جوان بسیار رایج است می تواند یکی از منابع اصلی استرس باشد.

دیگر منابع استرس که از قبل وجود داشته داشته اند نیز تنها به این دلیل که شما در حال ازدواج هستید، خود به خود از بین نمی روند.این عوامل استرس زا با استرس قبل از مراسم ازدواج ترکیب شده و بر شدت فشاری که شما تجربه می کنید می افزایند به یاد داشته باشید که هر گونه تعبیری- حتی تغییرات مثبت- استرس زا است. عوامل دیگری که موجب استرس می شوند، عبارتند از مشکلات حرفه ای،

تعهد مفرط، نقل مکان، مسافرت، بیماری یا از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا دوستان.در مورد کسانی که برای بار دوم ازدواج می کنند و فرزندی هم دارند، مسائل مربوط به فرزند پروری و حمایت های مالی نیز به فهرست عوامل استرس زا اضافه می شود.برخی از این عوامل استرس زا قابل کنترل هستند برای مثال، انجام بعضی از کارها یا سپردن بعضی تعهدات، اختیاری است.

شما درباره اینکه مراسم ازدواج تان تا چه حد کامل باشد و چه تعداد افراد را دعوت کنید، تصمیم گرفته و این فرآیند را هدایت می کنید بعضی دیگر از عوامل فشارزا، غیر قابل کنترل هستند برای مثال، هیچ کس نمی تواند از بیماری یا مرگ دیگران جلوگیری کند.ممکن است نیاز باشد شما دوباره درباره بودجه ای که برای برگزاری مراسم ازدواج تان در نظر گرفته اید فکر کنید. شاید پذیرش این موضوع که نمی توانید از عهده همه مخارج جشن ایده آلتان بر آیید سخت باشد، اما از اینکه میانه کار دست خالی بمانید و ندانید باید چه کار کنید، خیلی بهتر است


علت استرس قبل از عروسی چه می تواند باشد؟

روش هایی برای کنترل عوامل استرس زا



برای کنار آمدن با استرس مفرط، باید پیش از هر چیز آن دسته از عوامل استرس زا را که تحت کنترل تان هستند، شناسایی کرده و مدیریت کنید. استفاده از نکات زیر می تواند کمک تان کند این عوامل را شناسایی و کنترل کنید و در نتیجه استرس تان را کاهش دهید.با نامزدتان صحبت کنید و از اینکه برنامه مراسم ازدواج تان مطابق خواسته های شماست اطمینان یابید. مسلماً اگر شما استطاعت داشته باشد، یک مراسم ازدواج مجلل بسیار خوب است. اما بعضی اوقات یکی از زوج ها بدون پرسیدن نظر طرف مقابل،

با تصور اینکه نامزدش حتما این نوع مجلس عروسی را می پسندد، برای مراسم برنامه ریزی می کند شاید نامزد شما یک مراسم ساده و خودمانی را به مراسمی مجلل و پرهزینه ترجیح دهد. بنابراین بجاست که در این باره نظر نامزدتان را به روشنی جویا شوید.ممکن است نیاز باشد شما دوباره درباره بودجه ای که برای برگزاری مراسم ازدواج تان در نظر گرفته اید فکر کنید. شاید پذیرش این موضوع که نمی توانید از عهده همه مخارج جشن ایده آلتان برآیید سخت باشد، اما از اینکه میانه کار دست خالی بمانید و ندانید باید چه کار کنید، خیلی بهتر است.نمی توانید همه موارد مربوط به جشن ازدواج تان را کنترل کنید. هر رویدادی مثل آمدن تعدادی میهمان ناخوانده به جشن تان تأثیر منفی کمی بر مراسم شما می گذارد از طرف دیگر، مواردی که کاملاً مطابق میل شما پیش نرفته اند، به خاطره ای تبدیل می شوند که بعدها با خنده آن را برای فرزندان تان تعریف می کنید

- شاید بتوانید بعضی از کارها و وظایف را به دیگران محول کنید. از اینکه در این باره از نامزدتان، دوستان یا اقوام تان کمک بگیرید. خجالت نکشید کمک گرفتن از موسسات برگزار کننده جشن عروسی هم می تواند استرس شما را تا حد زیادی کاهش دهد. به هر حال، این گونه موسسات در برگزاری چنین مراسم هایی تبحر دارند و خیلی راحت تر از شما از عهده امور بر می آیند. ببینید که آیا می توانید برای کاهش استرس تان مبلغی را هزینه کنید یا خیر. تنها وظایفی را به عهده بگیرید، که فقط خودتان قادر به انجام دادنشان هستید.

- این موضوع را بپذیرید که نمی توانید همه موارد مربوط به جشن ازدواج تان را کنترل کنید. هر رویدادی مثل آمدن تعدادی میهمان ناخوانده به جشن تان تأثیر منفی کمی بر مراسم شما می گذارد از طرف دیگر، مواردی که کاملاً مطابق میل شما پیش نرفته اند، به خاطره ای تبدیل می شوند که بعدها با خنده آن را برای فرزندان تان تعریف می کنید. از راهکارهای مدیریت زمان به منظور تعیین اولویت و حدود کارها استفاده کنید.

- اگر این امکان برایتان وجود دارد که حجم کاری تان را کاهش داده و حتی چند روز پیش از مراسم تان مرخصی بگیرید، حتماً این کار را بکنید. ممکن است شما به مرخصی بیش از آنچه برنامه ریزی کرده بودید نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید، بعداً می توانید خسارت مالی ناشی از این مرخصی ها را جبران کنید.

- بسیاری از محضورات اجتماعی می توانند به تعویق انداخته شوند. بعضی اوقات این طور به نظر می رسد که همه اطرافی تان دوست دارند از این زمان باقی مانده استفاده کنند و در این مدت هر چه بیشتر با شما باشند. این موضوع تا حدی جالب است، اما گاهی اوقات عملی نیست به یاد داشته باشید که شبانه روز تنها بیست و چهار ساعت دارد. مطمئن باشید که اگر به دیگران بگویید درگیر کارهای مربوط به مراسم هستید و وقت زیادی ندارید، این موضوع را درک می کنند.



روش هایی برای کاهش پیامدهای استرس



حتی زمانی که شما آنچه را که در توان تان بود برای کنترل منابع استرس انجام دادید، ممکن است باز هم تعدادی از عوامل استرس زای غیرقابل کنترل باقی بماند. نترسید، راهکارهای متعددی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید خود را تقویت کرده و با پیامدهای استرس مقابل کنید. هنگامی که استرس دارید خودتان را تقویت کنید.شما می توانید از طریق انجام دادن کارهایی به ظاهر ساده توانایی تان را به منظور مقابله با استرس و بهبود یافتن از آن تقویت کنید.



این کارها عبارتند از:


- خوابیدن به میزان کافی

- ورزش کردن روزانه

- غذا خوردن منظم و متعادل

- اجتناب از استفاده مفرط از قند کافئین، نیکوئین و یا استفاده از الکل و مواد مخدر. همه این مواد پس از از بین رفتن اثر آرام بخشی موقت شان، موجب درهم شکستن سیستم بدن شما می شوند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits