دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عشق آتشین با اختلافات فرهنگی واعتقادی!
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عشق آتشین با اختلافات فرهنگی واعتقادی!-عشق آتشین- اختلافات فرهنگی-اختلافات اعتقادی-باورها- اعتقادات-اعتدال

اختلافات فرهنگی ریشه بسیاری از مشکلات زوجین است. بنابراین قبل از اینکه زن و شوهربا چنین تفاوتی با یکدیگر ازدواج کنند بهتر است در مورد آنها خوب بیندیشند.

در روابط زن و شوهر گاهی مسائل و مشکلاتی وجود دارد. اما عقل و درایت انسان به او کمک می کند تا راه حل خوبی برای حل مشکلات خود بیابد.

گاهی اختلافات زن و شوهر برگرفته از تفاوتهای فرهنگی آنهاست. تفاوتهای فرهنگی آنها شامل تفاوتهای در دین و مذهب، آداب و رسوم، لباس پوشیدن و آراستن ظاهر، اعتقادات و باورها و ... است.

عشق آتشین با اختلافات فرهنگی واعتقادی!

البته بهتر است زن و شوهر در مورد وجود چنین تفاوتهای قبل از ازدواج آگاهانه با آن برخورد کنند تا در زندگی مشترک دچارمشکلات کمتری شوند. اما زمانیکه در زندگی مشترک خود نیز دارای چنین مشکلاتی هستند، بهتر است با هم اندیشی و پیدا کردن راهی مشترک و متعادل ، در کاهش مشکلات خود گام موثر بردارند تا رضایتمندی خود را فراهم آورند.

گاهی اختلاف زن و شوهر بر سر مسائل مذهبی و دینی خود است و معمولا با افزایش سن بیشتر می شود و این اختلافات شامل نحوه تربیت فرزندان، انجام فرایض مذهبی و حتی در گردشهای آنها نیز مشاهده می شود.

وجود چنین اختلافاتی و آگاهی یافتن زن وشوهر از اینکه هر کدام دیدگاه و نظر متفاوتی درباره مسائل و موضوعات دارند و هر کدام با توجه به شرایط خانوادگی خود می تواند درست باشد ، به زن و شوهر کمک می کند تا با پذیرش مشکلات و اختلاف سلیقه ی که بین آنها وجود دارد به یک راه حل منطقی تری برسند.

بسیاری از دخترها و پسرها در هنگام آشنایی خواهان این هستند که اعتقادات خود را به نفع دیگری تغییر دهند، اما بدلیل اینکه بسیاری از اعتقادات از زمان کودکی در فرد شکل می گیرد و در او به شکل باور در می آید، تغییر آن به ندرت اتفاق می افتد.

بنابراین در طول زمان می تواند زن و شوهر را دچار مشکل کند. بنابراین زمانیکه فردی با پذیرفتن این مسئله خواستار ازدواج است و ازدواج صورت گرفته است، باید تلاش و همت بیشتری را به کار ببرد تا رنجش و آرزدگی ها را در ارتباط زناشویی خود گاهش دهد.

عشق آتشین

یکی دیگر از موارد اختلاف زن و شوهر در نحوه لباس پوشیدن است. ظاهر افراد برگرفته از شخصیت آنها و باورهایشان است و براساس آن پوشش خود را انتخاب می کنند. توجه به منشاء مشکلات، می تواند زن وشوهر را به سوی حل مسئله پیش ببرد.

عشق آتشین با اختلافات فرهنگی واعتقادی!

بسیاری از این مشکلات، از آنجا که با باورها و اعتقادات افراد سرو کار دارد، می تواند مشکلات زیاد دیگری را نیز با خود به همراه بیاورد و عواقب ناراحت کننده ای برای فرد به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی بهتر است زن و شوهر بجای تمرکز بر مشکلات که زندگی مشترک آنها را در معرض خطر قرار می دهد به نقاط مشترک و راه حل مشترک زندگی خود بیاندیشند تا بتواند آرامش روحی و روانی را در محیط خانه حاکم سازند.

لذا در بیشتر مواقع هماهنگی و تعادل بین نظرات زن و شوهر می تواند راه گشای خوبی برای آنها باشد. یعنی اگر زن و شوهر بعد از ازدواج بخاطر تداوم زندگی خود ، راه کارهایی را اتخاذ کنند که به سمت میانه روی و تعادل پیش بروند، می تواند به آنها در حل مشکل کمک کند. استفاده کردن از نظرات افراد متخصص و مشورت گرفتن با افراد صاحب نظر می تواند به آنها کمک کند.

تعصب و استفاده نکردن از راه حل مناسب می تواند ریشه زندگی آنها را از بین ببرد. سخت گیری ها و تعصب های نامناسب و نادرست ، تشدید مسئله را به همراه دارد.

بنابراین لازم است، داشتن رعایت تعادل در زندگی را در مقابل اختلافات شدید با هم دیگر مقایسه کنند و تصمیم بگیرند که کدام مورد می تواند راه حل بهتری باشد. و همان راه حل را استفاده کرد.

اعتقادات و باورهای غیر علمی مانند " اینکه در فلان ساعت باید به مسافرت رفت چون وقت و ساعت آن نیست. با کسب آگاهی ها و بینش بیشتر می تواند موجب اعتدال رفتار فرد شود.

گاهی اعتقادات، خرافات و سنت های غلط موجب اختلافات و مشکلات زن و شوهر است . بدست آوردن آگاهی و دانایی بیشتر و همچنین توجیهات علمی و دینی می تواند در جهت اصلاح دیدگاه و نظر زن و شوهر باشد. و نقاط مشترک بیشتری بدست آورند.

لذا زن و شوهر با اعتدال و میانه روی در زندگی خود می توانند ارتباط مطلوبتری را با یکدیگر برقرار کنند و راهی را انتخاب کنند که براساس دین و شریعت آنها بنا شده است.

تحقیق و بررسی، بدست آوردن دیدگاه علمی و دینی به آنها در ایجاد مسیر درست کمک می کند. دانستن این نکته که پیوند زن و شوهر یعنی پیوند دو سنت و تبدیل آن به یک سنت جدید است و تصمیم گیری در این مورد کار آسانی نیست و نیازمند تامل، تفکر و آرامش هر دو طرف است، تاثیر بسزایی در حل مشکلات آنها دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits