دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!,رابطه نرمال ,روابط اجتماعی ,همسران شکاک ,مدیریت روابط, همسر بی اعتماد ,همسربدبین

در دوران نامزدی و عقد همه چیز عاشقانه و گل و بلبل است. دختر و پسر وابسته هم می شوند و دوست دارند همه وقت شان را کنار هم بگذرانند. آنها در حال کشف کردن دنیای تاهل و دنیای ذهنی طرف مقابل شان هستند. در این میان، توجه یکی از طرفین به افراد خارج از این دنیا، می تواند به معنای آن باشد که رقیبی عشقی پیدا شده است!

اگر شما هم جزو تازه متاهل هایی هستید که نامزدتان روی ارتباطات شما با دوستانتان حساس است، از چند حالت خارج نیست. یا بدبین و شکاک است، یا شما در حال زیاده روی هستید! حالت سوم هم این است که نیاز به توجه بیشتری از سوی شما دارد اما شما به دلیل تفاوت های فردی تان این نیاز را درک نمی کنید.

از چسبندگی ها و وابستگی های عاشقانه حرف نمی زنیم. می خواهیم یک رابطه نرمال را بررسی کنیم که یکی از طرفین آن از روابط اجتماعی همسرش ناراضی است. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!



شاخک هایتان را تیز کنید
آیا ناراحتی او همراه با پرسیدن سوالاتی است که شما بهتان بر می خورد؟ معمولا سعی می کند در ملاقات هایتان با دوستانتان حضور داشته باشد و بفهمد چه حرف هایی بین شما رد و بدل می شود؟ آیا می گوید او هم تا محل قرار با شما می آید و بعد از قرار می خواهد عکسی، نشانه ای، دلیل متقنی بر حضور شما در مهمانی یا جمع دوستانتان به دست آورد؟

آیا مرتب سین جیم تان می کند که چرا با دوستتان قرار دارید یا دوستتان چطور آدمی است و به جز شما چه کسانی در مهمانی هستند و... گر پاسختان به این سوالات مثبت است، شما با یک همسر شکاک و بی اعتماد طرفید. خیلی زود سعی کنید سراغ مشاور بروید تا با بررسی های دقیق تر مسیر آینده تان را ترسیم کنید.

یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!

مدیریت کنید
در مواردی که رابطه با دوستان تان باعث حساسیت نامزدتان می شود، ممکن است پای افراط شما در میان باشد. رفت و آمد بیش از اندازه یکی از طرفین با دوستانش زمینه حساسیت و کنترل گری طرف مقابل را فراهم می آورد.

در چنین شرایطی بهترین کار این است که رفت و آمد خود را به حد اعتدال برسانید. سعی کنید بیشتر اوقات تان را با نامزدتان بگذرانید. نامزدی دورانی است که باید بر آن متمرکز شوید و تلاش کنید طرف مقابل را به خوبی بشناسید. بنابراین فاصله گرفتن از دوستان و دنیای تجرد، کاملا منطقی به نظر می رسد.

یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!

دوستانتان چطورند؟
اگر همسرتان از یکی یا برخی از دوستانتان خوشش نمی آید، سعی کنید دلایل او را بفهمید. ممکن است او دوستان شما را غیرموجه بداند. به همسرتان احترام بگذارید و از او بخواهید ملاک‌های صلاحیت و شایستگی دوستان تان را معرفی کند و در مقابل خودتان هم دلایل صلاحیت دوستان تان را به او بگویید و روشن کنید که چقدر با آنها صمیمی هستید.

به حساسیت همسرتان احترام بگذارید و از او بخواهید برای تان توضیح دهد وجود چه «ملاک هایی» را در دوستان شما تایید می کند. در واقع با فراهم آوردن چنین شرایطی به طور غیرمستقیم این پیام را می رسانید که دوست دارید با دوستانتان ارتباط داشته باشید اما به او هم احترام می گذارید و می توانید با رضایت خاطر همسرتان روابط تان را با دوستانی که بر سر شایستگی آن ها اتفاق نظر دارید ادامه دهید.

یک رابطه نرمال در روابط اجتماعی همسران!



یک نکته مهم
بعد از ازدواج ادامه دادن رابطه با دوستان مجرد معمولا منطقی نیست. چرا که دنیای شما با هم تفاوت زیادی می کند و دیگر دغدغه هایتان از یک جنس نخواهند بود. ضمن آنکه دوستان مجرد شما مشغله کمتری دارند و راحت تر می توانند برای وقتشان برنامه ریزی کنند اما شما باید به همسرتان برسید و کم وقت گذاشتن برای او می تواند تاثیر بدی بر روابط تان در زندگی آینده داشته باشد.

بنابراین سعی کنید خیلی آرام و منطقی، بدون آنکه دوستان تان ناراحت شوند کم کم قالب عوض کنید و شخصیت جدیدتان را بپذیرید. فکر نکنید با سنجاق کردن خود به دوستان مجردتان جالب تر به نظر می رسید! اتفاقا این طور نشان می دهید که هنوز نتوانسته اید به طور کامل در شرایط جدید جا بگیرید و زندگی متاهلی هنوز برایتان زود است!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits