دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدت زمان نرمال و خوب یک رابطه جنسی چقدر است؟

چند بار در هفته رابطه زناشویی طبیعی است؟

مدت زمان نرمال و خوب یک رابطه جنسی چقدر است؟
7
زمان مطالعه: 9 دقیقه
چند بار رابطه جنسی در هفته طبیعی است؟میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی که روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت.با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مدت زمان نرمال یک رابطه جنسی آشنا شوید.

چند بار در هفته رابطه جنسی خوب است؟

چند روز یک بار رابطه جنسی زن و شوهر مناسب است و ضرر ندارد؟

رابطه جنسی و رابطه زناشویی چند بار در هفته می تواند نیاز زوجین را تامین کند؟

ما اغلب بر این باوریم که داشتن یک زندگی و رابطه زناشویی خوشایند و رضایت بخش بستگی به تعداد دفعات رابطه جنسی ندارد ولی از انجایی که داشتن یک رابطه جنسی سالم و صحیح بنا به خواسته ی زن و مرد در فراهم کردن شرایط مهم و مورد نیاز سلامت جسمی و روحی لازم است پس نمی توان نقش و تاثیر مثبت آن را نادیده گرفت.برخی پزشکان و روانشناسان معتقدند که برقراری ارتباط همانند مصرف 8 لیوان آب در طول روز برای سلامت زن و مرد نیازی حیاتی است اما چه میزان و چند بار در طول هفته داشتن یک رابطه جنسی سالم زناشویی مورد نیاز بدن زن و مرد است و میتواند تضمین کننده سلامت روان و بخشی از جسم انها باشد.

بهترین تعداد دفعات رابطه جنسی و زناشویی در هفته

در مقاله ای دیگر دکتر فیسچ می گوید:

نیاز زن و مرد برای برقراری و داشتن رابطه جنسی در سن دهه 20 یک تا سه روز یکبار است و این در دهه 30 در برخی از زوجین افزایش و در برخی با کمی کاهش مواجه خواهد شد. این درحالی است که این نیاز با توجه به طبع و مکانیسم طبیعی بدن زن و مرد می تواند متفاوت باشد ولی در هر حال به طور متوسط برقراری رابطه جنسی 3 بار در هفته بهترین و مناسب ترین میزان رابطه زناشویی برای داشتن و کسب سلامت روحی و روانی و البته سلامت جسمی می باشد.

پروفسور فیسچ در مصاحبه با Nerve.com گفت: در برقراری رابطه زناشویی و کسب رضایت از یک رابطه جنسی سالم اولین نکته کیفیت است و کمیت در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت. به طوری که شاید زوجینی که هفته ای 4 مرتبه رابطه جنسی برقرار می کنند به اندازه ی زوجینی که هفته ای 2 بار یک رابطه زناشویی با کیفیت دارند از رضایتمندی و سلامت روحی و روانی برخوردار نباشند.

تاثیر رابطه جنسی بر بدن چیست؟

ناسازگاری میل جنسی زوجین:

در مورد ناسازگاری میل جنسی، شریکی که بیشتر تمایل جنسی دارد ( چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟) ، معمولا احساس طرد شدن می کند. هنگامی که همیشه یک نفر اولین حرکت را انجام دهد باعث دلسردی می شود. شریکی که کمتر تمایل جنسی دارد ( چگونگی افزایش میل جنسی)، اغلب احساس فشار و ناکافی بودن می کند. این مسئله باعث یک چرخه نامناسب می شود که باعث اجتناب از رابطه جنسی می شود. این ایده شاید شهوت برانگیز نباشد اما من به موکلینم توصیه می کنم برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی کنند. بنابراین شریکی که میل جنسی کمی دارد احساس فشار نمی کند و شریکی که میل جنسی بیشتر دارد احساس طرد شدن نمی کند.

نتایج مطالعه پژوهشی موسسه Kinsey:

یک مقاله پژوهشی موسسه Kinsey بر اساس مطالعات و بررسی های روانشناختی نتیجه گرفته است که افراد 18 تا 29 ساله به طور متوسط 112 بار، افراد 90 تا 39 ساله به طور متوسط 86 بار و افراد 40 تا 49 ساله به طور متوسط 69 بار در سال رابطه جنسی دارند. با این حال، میانگین به این معنی است که برخی افراد بیشتر و بعضی افراد کمتر از میانگین رابطه جنسی داشته اند و این ارقام در تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای فرد مناسب است، کمک نمی کند. من همچنین بر این باورم که افرادی که به نظرسنجی های جنسی پاسخ می دهند، می خواهند عملکرد خود را بزرگنمایی کنند تا احساس بهتری در مورد خودشان داشته باشند!

با توجه به تجربیات من، زوج های خوشبخت زیادی وجود دارند که هر روز، یک بار در هفته یا یک بار در ماه رابطه جنسی دارند. کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است. رضایت زوج از زندگی جنسی مهمتر از فرکانس جنسی است. رابطه جنسی کمتر معنی عشق، خوشبختی و رضایت کمتر نیست، به خصوص برای زوجهایی که برای مدت طولانی با هم بوده اند. برای آنها مصاحبت، اعتماد و اطمینان متقابل اغلب مهمتر از تعداد زیادی رابطه جنسی پرحرارت است.

مشکل دیگر برآورد فرکانس جنسی این است که مردم اغلب رابطه جنسی واژینال را به عنوان رابطه جنسی در نظر می گیرند. بسیاری از فعالیت های دیگر را می توان به عنوان رابطه جنسی در نظر گرفت، مانند رابطه دهانی، لمس کردن تناسلی، استمناء متقابل یا رفتار عاطفی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش کردن و گرفتن دست ها. همه این فعالیت ها با رضایت جنسی بیشتر برای مردان و زنان همراه است.

چند بار رابطه زناشویی در هفته طبیعی است

آیا رابطه جنسی مکرر ما را خوشحال تر می کند؟

دانشیار Tim Wadsworth از دانشگاه کلرادو بولدر یک مقاله در فوریه سال گذشته با عنوان "نزدیکی جنسی و خوشبختی: چطور نحوه زندگی جنسی دیگر افراد به حس سلامتی ما مرتبط است" منتشر کرد. او دریافت افرادی که فرکانس رابطه جنسی بالاتری دارند بیشتر احساس خوشبختی می کنند. اما افرادی که اعتقاد دارند نسبت به همسالانشان کمتر رابطه جنسی داشته اند، ناراضی تر از کسانی هستند که معتقدند به مقدار زیادی تمایلات جنسی داشته اند. او نتیجه گرفت: "داشتن رابطه جنسی بیشتر ما را خوشحال می کند، اما فکر کردن به این که ما نسبت به دیگران رابطه جنسی بیشتری داریم ما را خوشحال تر می کند".

تعداد خاصی برای نزدیکی جنسی در هفته وجود ندارد

بنابراین، هر چند وقت زوج های متاهل نزدیکی می کنند؟

در واقع بسیاری از مطالعات نشان می دهد این مسئله بستگی به زوج دارد.تمایل جنسی افراد، ازدواج آن ها و زندگی روزمره افراد متفاوت است. از آنجا که عوامل زیادی در نزدیکی نقش بازی می کنند تعیین دفعالت طبیعی کاری دشوار است.

سوال بهتر این است که چه تعداد نزدیکی برای شما و همسرتان طبیعی است؟

اگر هر دوی شما از نزدیکی یک بار در هفته یا یک بار در ماه خوشحال هستید، مهم نیست که زوج های دیگر چه کار کنند. اما اگر یک نفر یا هر دوی شما خوشحال نباشید، باید در خصوص آن حرف بزنید. در اکثر زوج ها، یک نفر همیشه تمایل جنسی بیشتری دارد.

چند بار نزدیکی شما را خوشحال می کند؟

یک مطالعه جالب به شادی مرتبط با میزان رابطه جنسی پرداخته است. در حالی که ممکن است به نظر برسد هر چقدر نزدیکی بیشتر باشد بهتر است اما در برخی مواقع میزان خوشحالی کاهش یافته است.به طور کلی نزدیکی بیشتر باعث افزایش شادی می شود، اما لازم نیست به صورت روزانه باشد. بیش از یک بار هفته باعث افزایش خوشحالی نمی شود. البته اجازه ندهید این گفته بهانه ای برای کاهش نزدیکی باشد؛ شاید شما و همسرتان دوست داشته باشید بیشتر یا کمتر نزدیکی داشته باشید. مهم این است که ببینید چه حالتی برای شما مناسب است و مطابق شرایط خودتان تصمیم بگیرید. رابطه جنسی می تواند باعث آرامش و کاهش استرس شود و می تواند باعث نزدیکی زن و شوهر شود. بنابراین اگر هر دوی شما نزدیکی جنسی بیشتری می خواهید به کارتان ادامه دهید.

چند بار رابطه زناشویی در هفته طبیعی است

تمایل کم به نزدیکی جنسی و عوامل دیگر

متأسفانه، بسیاری از مردم و حتی زن و شوهر هیچ میل جنسی ندارند و یا چیز دیگری باعث مهار میل جنسی آن ها می شود. به گفته مجله نیوزویک، 15-20 درصد از زوج ها در ازدواج "بدون نزدیکی" هستند که معادل داشتن ده بار نزدیکی در سال است. نظرسنجی های دیگر نشان می دهد که حدود 2 درصد از زوج ها به هیچ عنوان نزدیکی ندارند. البته، دلایل بیان نشدند – ممکن است نداشتن نزدیکی جنسی به دلایل مختلف باشد که کمبود میل جنسی یکی از آن ها است.

میل جنسی کم ممکن است برای هر دو جنس اتفاق بیفتد، هرچند در زنان بیشتر گزارش می شود. طبق گفته های ایالات متحده آمریکا، 20 تا 30 درصد مردان دارای اختلال جنسی و یا عدم تمایل جنسی هستند و 30 تا 50 درصد از زنان در معرض کمبود یا عدم نزدیکی هستند. محققان می گویند هر چقدر بیشتر نزدیکی داشته باشید بیشتر به آن تمایل دارید.

میل جنسی چیز جالبی است. به نظر می رسد بعضی از افراد با میل جنسی بالا یا پایین متولد می شوند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر آن تاثیر بگذارد. چگونگی پیشروی رابطه شما می تواند تاثیر گذارد باشد، اما سوء استفاده جنسی مربوط به گذشته و یا مسائل دیگر جنسی نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

چند بار رابطه زناشویی در هفته طبیعی است

چگونه می توان تعداد نزدیکی جنسی را افزایش داد؟

- اگر به این فکر می کنید که دیگران چقدر نزدیکی دارند به این معنی است که شما در نزدیکی جنسی آنچه می خواهید را ندارید. این حالت برای همه ما اتفاق می افتد. زمانی که استرس داریم، فرزند جدید داریم ( نزدیکی بعد از سزارین چه زمانی؟) و یا دچار بیماری شده ایم. در این زمان ها به طور موقت دچاراین حالت می شویم.

  • اما اگر شما و همسرتان مدتی طولانی نزدیکی نداشتید بهتر است با یک متخصص صحبت کنید. متخصص به شما کمک می کند ریشه مشکل را دریابید.
  • فراتر از درمان، کتابهای زیادی درباره نزدیکی و ازدواج وجود دارد که به شما و همسرتان کمک می کند. اگر می خواهید همه چیز درست شود یک برنامه خوش گذرانی برای آخر هفته ترتیب دهید.

کیفیت در مقابل کمیت نزدیکی جنسی

  1. یکی از چیزهایی که باید در نظر بگیریم، کیفیت و تعداد نزدیکی جنسی است. اگر هر دوی شما عاشق نزدیکی هستید، عالی است! بسیاری از محققان توصیه می کنند به برنامه ریزی نزدیکی بپردازید.
  2. اگر کیفیت نزدیکی شما کم باشد، باعث کاهش تعداد آن می شود. در یک ازدواج، نزدیکی کراواتی است که باعث اتصال می شود. اگر احساس ضعف جنسی دارید، سعی کنید دلیل احساسات منفی در مورد ازدواج، همسر یا خودتان را متوجه شوید. هنگامی که مشکل را بفهمید می توانید آن را برطرف کنید. بازی سرزنش را متوقف کنید و کارهای بهتر انجام دهید. همچنین در نظر داشته باشید یک متخصص میتواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود دهید.
  3. آمار زیادی وجود دارد که تعداد دفعات نزدیکی را مشخص می کند. اما تعداد طبیعی و خاصی وجود ندارد. در واقع تعداد نزدیکی در زوج های مختلف متفاوت است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits