دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا کاندوم پاره میشود؟
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کاندوم چرا پاره میشه + راه های جلوگیری از پارگی کاندوم:کاندوم وقتی بدرستی استفاده شود، یکی از بهترین راه حل‌های کارا و تایید شده از نظر علمی برای حفاظت در برابر بیماری‏‌های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته است.

کاندوم چرا پاره میشه + راه های جلوگیری از پارگی کاندوم

کاندوم وقتی بدرستی استفاده شود، یکی از بهترین راه حل‌های کارا و تایید شده از نظر علمی برای حفاظت در برابر بیماری‏‌های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری ناخواسته است. البته پیش می‌‏آید که کاندوم هنگام استفاده پاره شود.پاره شدن کاندوم دلایلی دارد که اگر به آن‌ها اهمیت داده شود، می‌توان جلوی آن را گرفت.با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت های پاره شدن کاندوم آشنا شوید.

چرا کاندوم حین رابطه جنسی پاره میشه ؟!

چه دلایلی باعث پاره شدن کاندوم می‏‌شوند؟


۱) تاریخ مصرف کاندوم گذشته است.

همه کاندوم‏‌ها تاریخ انقضای مشخصی دارند که اصولاً روی کاور هر کدام از آن‏ها چاپ شده است. برندهای با کیفیت معمولاً روی هر کاندوم به صورت مجزا تاریخ مصرف درج می‌کنند. اما ممکن است در محصولاتی تنها یک تاریخ روی بسته ذکر شود. در هر صورت اگر تاریخی روی کاندوم یا بسته‌‏اش پیدا نکردید حتماً قید استفاده از آن را بزنید! وقتی کاندوم منقضی می‏‌شود عملاً خشک خواهد شد و مواد سازنده آن ترد و شکننده می‏‌شوند. این اتفاق باعث پاره شدن کاندوم می‌‏شود.


۲) کاندوم برای شما کوچک است.

اگر پهنا یا طول کاندوم برای ابعاد آلت شما مناسب نباشد باعث می‌‏شود که کاندوم فراتر از حد تحمل خود فشار تحمل کند که متعاقباً به پاره شدن آن می‌‏انجامد. ما در سالمید مکررا در مورد اهمیت به سایزبندی کاندوم‌ها گفته ایم. به عنوان یک مرد بالغ باید بدانید که کاندوم‌‏ها محصولات اصطلاحاً Free Size نیستند. توصیه می‌کنیم اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید حتماً مطلب تخصصی ما در مورد اهمیت اندازه‌گیری آلت و استفاده از سایز درست کاندوم را بخوانید.


۳) نگهداری نامناسب از کاندوم.

برای حفاظت از ساختار کاندوم، آنها باید حتماً در محلی خشک و خنک و بدور از نور آفتاب و گرما نگهداری شوند. گرما به کاندوم آسیب می‌‏رساند و احتمال پاره شدن آن‏را افزایش می‌‏دهد. ما توصیه می‌‏کنیم که که هیچگاه کاندوم را در کیف پول، صندوق عقب و یا داشبورد خودرو قرار ندهید. درجه هوای مناسب نگهداری از کاندوم برابر دمای اتاق شماست. در بخش پایانی مقاله چطور از کاندوم استفاده کنیم نکات جالبی آورده شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست.


۴) کمبود روان‌‏کننده آبی و یا سیلیکونی.

اگر شما یا همسرتان در آمیزش بخصوص آمیز معقدی، با احساس خشکی مواجه باشید، بسیار لازم است که از یک روان‌‏کننده مناسب برای کاندوم استفاده کنید. نبود روان‌‏کننده و بعلاوه اصطکاک حاصل از آمیزش براحتی موجب پاره شدن کاندوم می‌‏شود. روان‌کننده‌ها انواع مختلفی دارند. اگر کاملاً تفاوت میان روان‌کننده آبی و سیلیکونی و یا سایر روان‌کننده‌ها را نمی‌دانید، حتما سری به مقاله انواع روان‌کننده یا لوبریکانت جنسی بزنید.


۵) استفاده از روان‏‌کننده‏‌های روغنی.

استفاده از محصولات روغنی به عنوان روان‏‌کننده به شدت به کاندوم‌های لاتکس که از رایج‌ترین کاندوم‌های موجود هستند آسیب می‏زند. روان‏‌کننده‏‌های روغنی شامل: روغن ماساژ، وازلین، روغن بچه و تمام روغن‏‌های طبیعی مثل نارگیل و هسته انگور از ممنوعات هستند. در مقاله انواع روان‌کننده و لوبریکانت جنسی که در بالا اشاره کردیم، به این موضوع مهم نیز پرداخته شده است.


۶) استفاده از چند کاندوم همزمان!

هیچوقت به این فکر ابلهانه اعتنا نکنید. استفاده از چند کاندوم به هیچ وجه باعث امنیت بیشتر نمی‌‏شود. در واقع بلعکس باعث افزایش احتمال پاره شدن کاندوم نیز می‌‏شود. استفاده از بیش از یک کاندوم به صورت همزمان (روی یکدیگر) موجب بروز سایش میان دو کاندوم می‏‌شود که احتمال پاره شدن آن‏ها را افزایش می‌‏دهد. همین قاعده در مورد استفاده همزمان از کاندوم مردانه و زنانه برقرار است. یادتان باشد همیشه فقط از یک کاندوم حین آمیزش استفاده کنید.


۷) باز کردن نادرست کاندوم.

باز کردن فویل کاندوم از میانه آن، استفاده از قیچی، کارد یا دندان همه احتمال پاره شدن کاندوم را افزایش می‏دهند. در وقت نیاز عجول نباشید و فویل کاندوم را با دست و از گوشه باز کنید تا آسیبی به آن نرسد.

‌‌

چرا کاندوم حین رابطه جنسی پاره میشه ؟!


آزمایش کاندوم پیش از استفاده

پیش از استفاده از کاندوم آن‏را یک بررسی چشمی کنید تا اگر اشکالی در آن است متوجه شوید. اگر وسواس دارید بد نیست از آب برای مطمئن شدن از سوراخ نبودن آن استفاده کنید. البته دقت کنید که آب زیادی در کاندوم نریزید و همه آن را باز نکنید. تنها کمی آب به شرط عدم نفوذ برای اطمینان خاطر از کاندوم کافیست. البته اینکار باعث می‏‌شود که روان‏‌کننده خود کاندوم از بین برود بنابراین استفاده از روان‌‏کننده غیر روغنی احتمالاً لازم است.

پاره شدن کاندوم و نگرانی های بعد از آن

سوال: همسرم حین استفاده از کاندوم متوجه شد که کاندوم پاره شده است . چگونه ممکنه کاندوم حین برقراری رابطه جنسی پاره شود ؟

پاسخ : کاندوم ها بعضی مواقع احتمال پاره شدنشان وجود دارد . علت اصلی پاره شدن کاندوم استفاده نادرست و همچنین نگه داری در شرایط نادرست است و بنابراین با استفاده نادرست و نگهداری در شرایط نامناسب احتمال پاره شدن کاندوم افزایش پیدا میکند .قرار دادن کاندوم در گرما و در معرض نور آفتاب ٬ استفاده از لوبریکانت های بر پایه روغن مانند وازلین و روغن بچه میتونه کاندوم رو ضعیف کند و باعث پاره شدن آن ها در زمان برقراری رابطه جنسی شود .

کاندوم رو دور از گرما و نور آفتاب نگه دارید زیرا گرما میتونه کاندوم رو خشک کند و نتیجش پاره شدن آن در زمان استفاده از آن است . هرگز از روغن ها و لوسیون ها در کنار کاندوم استفاده نکنید فقط از لوبریکانت ها ( ژل های ) بر پایه آب در کنار کاندوم استفاده کنید . قرار دادن کاندوم در جیب نیز میتونه باعث اصطحاک و در نتیجه پاره شدن آن شود . همچنین کاندوم رو با وسایل تیز مانند قیچی ٬ دندان و یا ناخن باز نکنید زیرا ممکن است به کاندوم آسیب برساند و باعث پاره شدن کاندوم در زمان استفاده شود .

سوال: همسرم حین استفاده از کاندوم متوجه شد که کاندوم پاره شده است .


تاریخ انقضای روی کاندوم رو حتمأ قبل از استفاده چک کنید . مواد کاندوم ممکنه با گذشت زمان ضعیف شده باشد . پس از کاندومی که تاریخ انقضای آن گذشته هرگز استفاده نکنید زیرا حتمأ حین رابطه جنسی پاره خواهد شد .
کاندوم ممکنه در زمان استفاده پاره شود در صورتیکه از سایز نامناسب استفاده شود و یا به درستی استفاده نشوند( مانند قرار ندادن فاصله مناسب در نوک آن برای ریخته شدن مایع منی )احتمال پاره شدن ان بسیار بالاست .

همچنین ممکنه به دلیل اصطحکاک زیاد و استفاده نکردن لوبریکانت کافی پاره شوند و یا در تماس با ناخن ٬ انگشتر ٬ دندان و یا دیگر اشیا نوک تیز پاره شوند .کاندوم تنها روش کنترل بارداری است که میتونه هم از بارداری ناخواسته جلوگیری کند و هم از بیماری های جنسی . بنابراین استفاده از آن در زمان برقراری رابطه جنسی بسیار مهم است . کاندوم یکبار مصرف است و باید از زمان شروع رابطه جنسی تا پایان آن استفاده شود .


خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي کاندوم چرا پاره میشه + راه های جلوگیری از پارگی کاندوم

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

----------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (10 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ابوالفضل | ۴ سال پیش
از تماس با چه موادی کاندوم پاره میشه مثلا اب دهان یا روغن مایع خوراک ی چطور؟
0
0
Siyar | ۴ سال پیش
سلام
باید از چه نوع کاندوم استفاده کننیم ؟
چه نوع کاندوم کیفیت بالای دارد ؟
آیا تمام کاندوم ها یک قسم استن یا از هم نظر به کیفیت فرق دارند؟
ممنون
0
1
ستاره | ۵ سال پیش
باسلام خدمت خانم دکتر من عقد موقت خوندم با همسرم رابطه داشتم ولی اصلا به صورت دخول نبوده ماه قبل سوم ماه البته شبش که درواقع فک کنم روز چهارم ماه محسوب میشه پریود شدم اما الان 11 ماه بعد هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم دارم دیوانه میشم میشه باردار باشم بازهم میگم هنوز دخترم و99درصد و9صدم مطمئنم اصلا منی با اطراف رحمم حتی تماس نداشته درضمن تو این ماه تقریبا 25 روزش رو مسافرت بود تو شهر دیگه ای تغذیه ام اصلا فرق داشته یه هفته بیشتر هم قرص مترونیدازول وآموکسی سیلین ومفنامیک اسید وژلوفن یه کپسول دیگه اسمش یادم نیس با دوتا آمپولی که دکتر زنان برای عفونت خارجی اطراف رحمم تجویز کرده بود استفاده کردم من الان دقیق 8روز پریودیم عقب افتاده با این تفاسیر وتوضیحات چکار کنم نظر شما چیه ممنونم
0
0

hits