دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا بعد از رابطه جنسی دچار کمر درد میشویم؟

علت کمر درد بعد از نزدیکی (انزال) و درمان این عارضه

چرا بعد از رابطه جنسی دچار کمر درد میشویم؟
25
زمان مطالعه: 7 دقیقه
برای جلوگیری از کمر درد هنگام نزدیکی و بعد از آن، سعی کنید در جای راحتی قرار گرفته و زیر زانو ها، سر و یا پشت ، از بالش استفاده کنید. زمانی که شما احساس خوبی داشته باشید، می توانید یک رابطه جنسی مناسب با شریک خود تجربه کنید.

دلایل اسپاسم و کمر درد در زنان و مردان پس از رابطه جنسی

به گزارش دلگرم : کمر درد در هنگام رابطه زناشویی و یا بعد از آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. افرادی که سابقه کمر درد دارند معمولا در روابط زناشویی بیشتر دچار کمردرد می شوند.

یکی از دلایل مهم کمر درد در هنگام رابطه زناشویی و بعد از انزال و نزدیکی، موقعیت نامناسب افراد هنگام رابطه جنسی است.لذا توصیه می شود که هنگام نزدیکی از قرار گرفتن در موقعیت هایی که باعث درد می شود، اجتناب کنید. در ابتدا ممکن است لازم باشد که موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید بهترین شکل از رابطه زناشویی را با شریک خود داشته باشید.

درد مفاصل بعد از انزال

گاهی اوقات مردان بعد از انزال دچار درد مفاصل می شوند. این درد ممکن است در ناحیه زانوها بیشتر باشد. اکثر اوقات این دردها گذرا بوده و مشکل خاصی نیستند.

به طور کلی، رابطه جنسی نیاز به آمادگی جسمی و روحی دارد و بهتر است هنگام رابطه زناشویی آمادگی کامل داشته باشید. البته سابقه بیماری و دردهای مفصلی می تواند مشکل را تشدید کند.

علت کمر درد بعد از نزدیکی در زنان

برخی از زنان بعد از نزدیکی دچار کمر درد می شوند که معمولا این درد ها مشکل جدی محسوب نشده و قابل درمان است. البته برخی از زنان هم در مورد روابط جنسی اطلاعات کافی نداشته و به این ترتیب ممکن است در موقعیت های نامناسب دچار کمر درد شوند.

یکی از دلایل کمر درد در زنان ممکن است به دلیل فیزیولوژی بدن زنان و یا سابقه کمردرد درآن ها باشد که می تواند بر روابط جنسی تاثیر بگذارد.بنابراین، زنان برای جلوگیری از کمردرد بعد از نزدیکی بهتر است بعد از نزدیکی ادرار خود را تخلیه کرده و حمام کنند. همچنین موقعیت مناسب نزدیکی که با توجه به هر فردی متفاوت است باید در نظر گرفته شود.

برای جلوگیری از کمر درد هنگام نزدیکی و بعد از آن، سعی کنید در جای راحتی قرار گرفته و زیر زانو ها، سر و یا پشت ، از بالش استفاده کنید. زمانی که شما احساس خوبی داشته باشید، می توانید یک رابطه جنسی مناسب با شریک خود تجربه کنید.

در صورتی که در هنگام رابطه زناشویی دچار کمر درد می شوید، می توانید بر روی یک سطح ثابت قرار گرفته و از یک بالش برای حمایت از زانو و یا سر استفاده کنید.

قرار دادن یک پارچه حوله ای نرم در قسمت پشت ممکن است راحتی بیشتری به همراه داشته باشد. همچنین شما می توانید از یک صندلی استفاده کرده و روی آن بنشینید تا فشار کمتری به مهره های کمر شما وارد شود.

علت کمر درد بعد از رابطه جنسی چیست؟

علت کمردرد در مردان بعد از انزال

درد بعد از انزال یک بیماری نادر نیست و تقریبا ممکن است در برخی از مردان ایجاد شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که بین 2 تا 10 درصد مردان در زمان هایی کمردرد بعد از انزال را تجربه می کنند و اکثریت مردان دچار انزال دردناک و یا درد در ناحیه آلت تناسلی بعد از انزال هستند.

شایع ترین علل کمردرد در مردان بعد از انزال، عبارتنداز:

1- مردان مبتلا به اختلال نعوظ یا مردانی که از داروهای تاخیری و ویاگرا استفاده می کنند ممکن است بعد از انزال دچار کمردرد شوند.

2- علائم عفونت باکتریایی پروستات (پروستاتیت باکتریایی) که ممکن است باعث درد در ناحیه آلت تناسلی در طول نزدیکی و بعد از انزال شود. این گونه عفونت ها در مردان جوان ممکن است بر اثر رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده ایجاد شود. اما در مردان مسن تر ممکن است بیماری هایی مانند هموروئید و سایر مشکلات مقعدی باعث عفونت شود.

در این زمان، باکتری ها به نوک آلت تناسلی مردان نفوذ کرده و می تواند باعث ایجاد عفونت شود. پس از عفونت، کمردرد و یا درد در آلت تناسلی ایجاد می شود.

3- وجود کیست های اسپرماتوسل در نزدیکی بیضه ها. این کیست ها باعث درد ناخوشایندی می شوند که در حین نعوظ و انزال بدتر می شود. هیچ دارویی برای جلوگیری از این مشکل وجود ندارد و اکثر پزشکان ترجیح می دهند، داروهای مسکن مصرف شود. اما در موارد حاد، این کیست ها را از طریق جراحی حذف می کنند.

حتماً بخوانید:
مسکن برای کمر درد : قویترین قرص ها و مکمل برای رفع کمر درد

مسکن برای کمر درد : قویترین قرص ها و مکمل برای رفع کمر درد

هنگامی که به دنبال راهکار مناسب برای کاهش درد کمر هستید، احتمالاً مصرف دارو اولین اقدام برای این منظور خواهد بود. امروزه ثابت شده مجموعه متنوعی از…

4- استفاده از برخی داروهای آرامبخش عضلانی باعث درد در ناحیه آلت تناسلی در طول نعوظ و بعد از انزال می شود.

5- داروهای ضد افسردگی قدیمی که امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، به جز در درمان آسیب های عصبی ممکن است منجر بهانزال دردناک و درد کمر پس از انزال شود.

6- مصرف داروهای ضد افسردگی، می توانند باعث کمر درد و یا انزال دردناک شوند، مصرف این گونه داروها همچنین می توانند باعث بی نظمی، انزال زودرس، درد در ناحیه آلت تناسلی، پریاپیسم (طول کشیدن نعوظ بیش از چهار ساعت که نیاز به درمان پزشکی اضطراری) و از دست دادن علاقه به رابطه زناشویی شود.

7- جراحی فتق که گاهی اوقات به کمردرد یا انزال دردناک منجر می شود.

8- بزرگ شدن پروستات (هیپرپلازی خوش خیم پروستات) که باعث کمردرد و گاهی درد در هنگام نعوظ یا انزال می شود.

9- اسپاسم عضلات لگن یا کف لگن می تواند سبب کمردرد و یا درد بعد از انزال شود.

10- وجود سنگ کلیه یا سنگ های پروستات می تواند سبب کمر درد و یا درد هنگام مقاربت جنسی شود.

11- وضعیتی که نوروپاتی پودندال نامیده می شود و می تواند درد بعد از انزال ایجاد کند و گاهی اوقات دردی ثابت در ناحیه پشت ایجاد می شود.

علت درد عضلات بعد از نزدیکی

به طور کلی، بعد از نزدیکی، انرژی فرد کمی تحلیل رفته و نوعی ضعف عضلانی در افراد ایجاد می شود. برای جلوگیری از این وضعیت، بهتر است قبل از رابطه زناشویی، مواد غذایی مناسب و مغذی مصرف کنید. همچنین، گاهی اوقات کشیدگی عضلات هنگام رابطه زناشویی می تواند سبب دردهای عضلانی شود که با استراحت رفع می شود.

پیشگیری از کمر درد بعد از انزال

سعی کنید برای روابط جنسی حتما مکانی که انتخاب میکنید نرم و راحت باشد. حتی المکان از یک بالش کوچک زیر کمر استفاده کنید و در فاصله زمانی کوتاه جای خود را با همسرتان عوض کنید تا به مدت طولاتی در یک حالت نباشید و حتما و تاکید میکنم حتما بعد از نزدیکی ادرار باید تخلیه شود. بهتر هست که زوجین دوش آب گرم بگیرند.

ماساژ کمر حین نزدیکی هم میتواند برای درمان کمر درد بعد از انزال بسیار مفید باشد چون در آن حین بدن گرم و فشار خون بالاست و ماساژ میتواند بسیار موثر تر از سایر مواقع باشد. علاوه بر اینکه میتواند میل و انرژی شما رو برای ادامه نزدیکی بیشتر هم بکند. از همسر خود بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. بعد از نزدیکی از کیسه آبگرم هم میتوانید زیر کمرتان استفاده کنید.

ورزش را فراموش نکنید. حداقل روزی یک ساعت ورزشهای دورانی و چرخش کمر میتواند کمک بسیاری به درمان ضعف عضلات کمر کند و عضلاتتان نرم باشد تا ناگهان بعد از یک هفته دچار یک فشار زیاد نشود.

از انجایی که جوانان در این مقطع از زندگی تمایل شدید به لذت بردن از همدیگر را دارند در بیشتر مواقع بدون لباس باهم آمیزش میکنند و این باعث عرق کردن بدن شده و زمینه کمر درد های طاقت فرسا را فراهم می کند لذا برای رفع کمر درد بعد از انزال توصیه می شود:

  1. در زمان آمیزش از در اوردن لباس خودداری نمایید.
  2. در صورت آمیزش بدون لباس در زمان انزال روی خود را با پتو بپوشانید.
  3. از نزدیکی دوبار یا چند بار در روز بپرهیزید.
  4. در صورت تکرار برای نزدیکی حتما بین دو نزدیکی حمام کنید. این عمل باعث خواهد شد که دچار سوزش و درد کمری نشوند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (25 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits